نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

دو کلمه حرف حساب ( ارسال شده از طرف یکی از همکاران )

بنام خالق یکتا


یادم میاد زمانی که بچه بودم و میرفتم فرودگاه کل مجموعه فرودگاه رو مثل بقیه افراد جامعه به این صورت میدیدم . 1 -بلیط فروش (که در نگاه 90% جامعه در حکم مدیر کل و همه کاره فرودگاه هستش) 2-برج کنترل که هواپیما رو کنترل میکنه . 3-خلبان که هواپیما رو میرونه . والسلام.

دیگه این وسط مفاهیم معظمی همچون ناوبری هواپیمائی ، رادار ، ارتباطات رادیوئی ، سیستم های حفاظتی و ایمنی و امنیت هواپیمائی و.....هیچ مفهومی برام نداشت . البته بیشتر از این هم انتظار نمیرفت.چونکه از عقل ناقص کودکی جز این انتظار نمیرود.هر دفعه که به حرفای این دوستان و همکاران مراقبتی خوب دقت میکنم یاد دیدگاه بچه گی های خودم میفتم . دوستان عزیز نه شما جراح و پزشک هستید و نه برج مراقبت اتاق عمل . آخه چرا با قیاسهای مضحک خودتونو میخندونین  . شما هنوز توهم واژه مهندس رو با خودتون حمل میکنید اونوقت بحث قیاس با پزشک جراح و امثالهم رو پیش میکشید ؟؟؟!!! اصلا مدرکی که شما ها دارید آکادمیک نیستش . بارها شاهد بودیم که با برگزاری دوره 6 ماهه برای مراقبت پرواز نیرو جذب کردن . ولی حالا مرد میخوام بیاد و الکترونیک 1 و2 و مدار 1و 2 و ریاضیات مهندسی و الکترومغناطیس و ......6 ماهه بخونه. . . .


لطفا روی ادامه مطلب کلیک کنید . . . . .

ادامه مطلب ...

گزارشی از شبکه خبر

گزارش پخش شده از شبکه خبر در مورد ساخت دستگاه ATIS توسط متخصصین الکترونیک هواپیمایی .


لینک اصلی این گزارش ، برای دیدن این ویدئو اینجا کلیک کنید .


با تشکر از همه همکاران .

فرودگاه امام(ره) ، دیروز ، رسولی نژاد . . . .و همکاران الکترونیک



        در خلال بازید آقای رسولی نژاد از فرودگاه حضرت امام (ره) جمعی از متخصصان الکترونیک هواپیمایی ، در ساختمان برج در خصوص حق مشاغل و  طبقه بندی ضرایب ، جویای امر شدند ایشان درحضور تمامی اعضای هیت مدیره و مجری طرح فرودگاه  و مدیران سابق شرکت ازجمله آقای مومنی رخ و گل محمدی بیان فرمودند :

 " در این خصوص تاکنون تصمیم گیری نکرده و هیچ گونه اقدامی ننموده است ."

شایان ذکر است که ایشان دریافت نامه در این مورد را تکذیب نمودند .


    یه ضرب المثل داریم که توش " قسم و دم خروس " داره . . . . . .  چی بود ؟؟؟!!


    از همه همکاران تقاضا داریم در آینده که آقای رسولی نژاد جهت بازدید به فرودگاه های مختلف سفر میکنند ، حتما این موضوع را  پیگیری نموده و مراتب اعتراض خود را حضورا ابراز نمایند .


با تشکر از همکاران شاغل در فرودگاه امام (ره) .

تکرار یک " یادداشت "

با عرض پوزش از تکرار یک " یادداشت " ، به جهت اینکه در ابتدای هر سال مسائل مربوط به واریزی هزینه سفر یا همان بلیط های تخفیف دار سابق (که خدا رحمتشان کناد !) مطرح می باشد ، لازم دانستیم که این "یادداشت" را مجددا در صدر قرار دهیم .


- - - - - - - - - - - - - - - -  - - - -- - - -  - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - -  - -- 



بلیط هایی که بر باد رفت !


    

                                 


          در سال 1387 ، در زمان تصدی آقای "مومنی رخ " در سِمَت معاونت عملیات ، سهمیه بلیط کارمندان به صورت نقدی ، تغییر یافت . این تغییر  با یک رای گیری و نظر خواهی نیز توام بود که به گفته آقایان " رای اکثریت این بود". نتیجه آن نظر خواهی قطعا ناشی از رفتار نا شایست و تحقیر آمیز آژانس "عصر هدی " بود که بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئولین ، هر رفتاری که میخواست با کارمندان شرکت فرودگاه ها می کرد . از آنجاییکه مدیر این آژانس از مسئولین سابق شرکت فرودگاه ها بود ، تمام شکایات و دعاوی همکاران به واسطه چرب کردن سبیل همکاران سابق خود ( که اکنون در سمت مسئولین قرار گرفته اند )  ، رسما بدون جواب می ماند . این امر که به وضوح قابل لمس بود ، بطوریکه یک "دخترکو آژانسی" پس از شنیدن جمله " از طرف شرکت فرودگاه ها نامه دارم " ، لحن صحبتش کاملا تحقیر آمیز می شد و بعد از آن بود که تازه پاس کاری ها آغاز می گردید . از نگه داشتن نامه بمدت حداقل سه ماه تا مراجعه برای دریافت مبلغ بلیط فقط در یک روز خاص هفته ، اهانت هایی بود که می توان به قدرت گفت باعث گردید که آن نظر خواهی برای پرداخت هزینه بلیط این نتیجه را به همراه داشته باشد .

      در دو سال اول اجرای این روند ، مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع تقریبا معادل همان مبلغ بلیط ها بود ولیکن در چند سال اخیر ، با افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند مرحله ، پرداختی شرکت به کارمندان همان مقدار اولیه بوده و هیچ افزایشی در آن دیده نشده است . با یک حساب سر انگشتی :

یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیرید ، با قیمت فعلی بلیط هواپیما در یک مسیر پر رفت و آمد  (مثلا) تهران - کیش - تهران

103,100 * 2(رفت و برگشت) * 5(نفر) = 1,031,000 تومان

حالا اگه اون ضرر و زیان بلیط رو هم ازش ( حداکثر 10 درصد ) کم کنیم، میشه : 927,900 تومان

با این مبلغی که الان با کسر 10 درصد مالیات به این شخص میدهند یعنی  450,000 تومان

یعنی این آقایون دارند حدودا ، در هرسال و حداقل 477,900 تومان (بالغ بر چهارصد و هفتاد و هشت هزار تومان) از حقمان را بُـــریدند و به ما نمی دهند .

این آقایان باید هم خوشحال باشند و کلی سر همه منت بگذارند و با کمال وقاحت بگویند که :  ما پیگیر مسایل رفاهی شما هستیم و مشکلات مالی شما را دنبال میکنیم.

           شایان ذکر است که این مبلغ پرداختی با عنوان کمک هزینه سفر پرداخت میشود . آیتمی که به کارمندان شاغل در ادارات دولتی دیگر از جمله : پست و برق و گاز و مخابرات و حتی بانک ها نیز پرداخت می گردد.

پس در یک کلام می توان گفت که در شرکت فرودگاه های کشور چیزی به عنوان سهمیه بلیط هواپیما نداریم  و سهمیه های قبلی نیز با مساعدت  آقایون بر باد رفت !


مراجع : سایت خبری خبر آنلاین

           اخبار ویژه خبرآنلاین


لینک اصلی این "یادداشت"

در بازدید دیروز وزیر مسکن و راه،دکتر نیکزاد اعلام کرد . . . .


          


وزیر محترم مسکن و راه ، آقای دکتر نیکزاد ، دیروز شنبه مورخ 90/1/19 ، در مراسم بازدید از فرودگاه مهرآباد و افتتاح پروژه ها اعلام نمود :


بر بازوان متخصصینی که تحریم ها را خنثی میکنند ، بوسه میزنم .


شایان ذکر است که در مراسم بازدید دیروز ، پروژه های طراحی و ساخت دستگاه ATIS  و همچنین سیستم اتوماسیون راداری مهرآباد به همراه چندین پروزه دیگر افتتاح گردید .



بدون شرح !!!!




حال همه بگویید که :

  • هنوز کار تموم نشده
  • همه چیز دست ماست
  • داریم درستش میکنیم
  • یه کم صبر کنید حالا
  • همش حرف و ادعاست
  • اونی که ما گفتیم داره میشه
  • هیچ کاری نمیتونند بکنند
  • ........
  • ...
  • ..


با تشکر از وبلاگ"جامعه متخصصین تسهیلات و تجهیزات عملیات فرودگاهی"

http://fanni.vcp.ir



تعدادی از نظرات شما عزیزان

با سلام

از بعضی از بازدیدکنندگان وبلاگ تقاضا داریم از فحاشی و به کار بردن الفاظی که شایسته خود و خانواده خودشان است دست بردارند .

اکنون خلاصه ای از "نظرات" شما عزیزان را تقدیم مینماییم .


------------------------------------------------------------------------

سلام به نظر من در زمان حال تحریم رسولی نژاد به ضرر الکترونیک هست

و الان بایید  بیشتر توی همه مراسم ها الکترونیکی ها شرکت کنند که خالی کردن میدان توسط الکترونیکی ها باعث بوجود آمدن حیات خلوت رسولی نشود
در صورتی هم که رسولی از این اخلاقش دست برنداره روزهای آخر خدمتش شروع به ضایع کردنش می کنیم تا اینجوری مدیرعامل های بعدی حساب کار دستشان بیایید که اگر روش رسولی را انجام بدهند روز آخر مثل اون ضایع می شوند


-----------------------------------------------------------------------------------------


با سلام،
خیلی گشتم که این وبلاگ رو پیدا کردم،با توجه به اینکه تین نیوز عزیز نظرم رو درمورد جوابیه آقای کارشناس مراقبت پرواز که یکجورایی حرفه من و همکارانم را فقط به زور بازو خلاصه کرده بود خواهشمندم شما لطف نموده نظر مرا منعکس نمایید.ممنونم.
با عرض سلام خدمت  همگی
از حسن نیت و دلسوزی آن آقای کارشناس مراقبت خیلی ممنونم من با علاقه ی زیادی که به هواپیما وهواپیمایی دارم کنجکاونه و با ذوق وشوق فراوان ومطالب خبری را در این حوزه دنبال می کنم از اینکه شما خود را مانند سایر دوستانتان مهندس خطاب نکردید وصادقانه لقب کارشناس مراقبت پرواز را بر گزیدید بسیار سپاس گذارم چون خود من هم در سالهای دور بخاطر همین علاقه وافر که داشتم رشته نیمه متمرکز که در دفترچه کنکور سراسری بود رشته کاردانی مراقبت پرواز را انتخاب کردم ( که بنا به دلایلی در مصاحبه پذیرفته نشدم )آن زمان همین کاردانی را بیشتر نداشت وآن هم مهندسی نبود  حتما بعدها عنوان مهندسی را به کارشناسی اش داده ند که الحق برازنده شماست اما در جواب شما  خیلی ممنونم که برای احقاق حقوق ما ورسیدن به عدالت نسبی شغلی برایم آرزوی موفقیت کرده اید اما از اینکه شغل من را مرتبط با زور وبازو دانسته اید ناراحت شدم زیرا در ست است که در اوایل خدمت من در ایستگاهی دور افتاده خدمت می کردم وهر چند ساعت یکبار میله را می انداختم تا از تردد ماشینها جلوگیری کنم اما الان با ارتقاء شغلی که یافته ام به شرکت حمل ونقل درون شهری ( مترو )آمده ام و در مرکز کنترل خط 1 و2 کار می کنم خوشبختانه یا بدبختانه اینجا دیگر خبر از زنجیرو میله نیست بلکه همه چیز الکترونیکی ونیمه هوشمند با چند تا دکمه و سسیتم قوی مانیتورینگ کنترل می شود واز استرس کاری من هم کاسته شده /راستش تاره گی ها این استرس به من تلقین شده که اگه این دکمه و تجهیزات اکترونیکی که من با آنها خطوط را عوض یا دستور توقف قطار رو میدم عمل نکنه یا با تاخیر عمل کن بازم ممکنه اون فاجعه بزرگ انسانی رخ بده وبا زهم من شبا خوابم نمیبره / یک نکته دیگه هم عرض کنم همون جوری که همکاران شما در برج مراقبت شهرهایی مثل ایرانشهر وزابل و جیرفت و.... بدلیل کمبود هواپیما  با شنیدن صدای چرخ بال وهواپیما ذوق زده میکرفون رو رها کرده وسرشونو از پنجره برج بیرون میارن ودست تکون میدن تو حرفه ماهم مراکزی هستن چه در داخل وچه در خارج مثل مترو شهر توکیو با 18 لاین فعال و دارای چندین تقاطع که به هوش نیاز دارن نه زوربازو پس من مجددا خواسته وخواهشم رو بنا بر همین استدلالها از آفای عبدالرحیمی عزیز مطرح می کنم که اگه تو وزارت خونه آشنا داره یه کاری هم واسه ویژه دیده شدن ما سوزنبانها بکنه باز هم تاکید می کنم من  تا حدی هم به فریزولوژی واصول مراقبت آگاهم واگه کاری باشه خیلی خوشحال می شم  بازهم از همه سپاسگزارم

-----------------------------------------------------------------------


بسمه تعالی
با سلام خدمت همکاران خوبم
قبل از هر چیز از دوستان میخواهم که از بحثهای حاشیه ای و بی فایده که نفعی هم برای هیچکس نداره اجتناب کنند.
اینکه امیدی به آقایان رسولی نژاد و شوشتری (که بنده هر دوی این عزیزان رو میشناسم) برای رفع تبعیض بین دو اداره کل عملیاتی شرکت هست یا خیر را باید به آینده (البته نه چندان دور ) موکول کنیم که امیدواریم مدیر عامل محترم در این زمینه مساعدت های لازم رو بفرمایند. در حال حاضر بحث تحریم و تخریب رو هم باید کنار بگذاریم و باید با تعامل و همکاری کار رو پیش ببریم. اولین مرحله ای که عملکرد آقای رسولی نژاد محک خواهد خورد در همین زمینه فوق العاده خاص است (که به اشتباه فوق العاده ترافیک یا کنترل یا ... گفته میشود) این فوق العاده مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه کشور است و علیرغم تبلیغی که توسط همکاران مراقبت شده هیچ ربطی به بحث کنترل و ترافیک هوایی ندارد و حتی بانکها! هم از آن بهره مند هستند و پیش از این هم دریافت میکردند البته نه با این ضریب بندی به زعم بنده ناعادلانه (لازم به ذکر است که با ضریب بندی مذکور بین 100 تا 200 هزار تومن بین الکترونیک و مراقبت اختلاف خواهد افتاد) با برقراری این فوق العاده که حدود 70 درصد پرسنل شرکت با ضرایب مختلف از آن بهره مند خواهند شد حق ریتینگ نیز که فقط مختص پرسنل عملیاتی بود حذف خواهد شد. امید است که آقای رسولی نژاد زمینه اختلاف بین دو قطب اصلی شرکت رو بوجود نیاورند و با مدیریت خود زمینه اتحاد و رفع تبعیضات رو فراهم کنند. ما هم انشاالله و به یاری خدا در نیمه اردیبهشت با تشکیل یک جامعه قوی که متشکل از افراد دارای تخصصهای مختلف از جمله حقوقی باشند پیگیر مسائل صنفی و حقوقی خود باشیم.
و من الله التوفیق

------------------------------------------------------------------------


به نظر من آقای عبدالرحیمی (عامل نفودی تندرو)پشت اقای رسولی نژاد است.افیون عبدالرحیمیست.

--------------------------------------------------------------------------


تقریبا از این آقا چیزی غیر از این انتظار نمی رفت (انتصاب آقای رسولی نژاد) ولی با این حال گذر زمان همه چیز رو مشخص میکنه آفای مدیر عامل خیلی نباید به موقعیت الانش دل خوش کنه آقایون مراقبت هم سعی نکنند از این موقعیت استفاده کنند و به بفیه توهین کنندچون یه بزرگی میگه:
وقتی پله های صعود طی میکنی سعی کن با احترام بری بالا چون هر وقت بخوای بیای پایین باید از جلوی همینا پایین بیای

-------------------------------------------------------------------------

آیا . . . . ؟؟؟؟


          



آیا آقای شوشتری می تواند!!؟؟؟!!!


آیا او میتواند تبعیض بین الکترونیک و مراقبت را برطرف کند ؟!؟!


آیا او بدون نظر رسولی نژاد " آب " میخورد ؟!؟!


آیا او میتواند حقوق پایمال شده الکترونیک را جبران نماید ؟!؟!


چه گزینه هایی روی میز الکترونیک است ؟!؟!


چه گزینه هایی معاونت عملیات و حامیانش در مقابل الکترونیک دارند ؟!؟!

آیا توهین های رسولی نژاد به الکترونیک همچنان بی پاسخ می ماند ؟!؟!


چرا مدیرکل الکترونیک هیچ واکنشی در این خصوص نشان نمیدهد ؟!؟!



اتحاد . . . اتحاد


  


     بدنبال اظهار نظرات اهانت آمیز  آقای رسولی نژاد (در کسوت قبلی ایشان به عنوان معاونت عملیات) در مورد ضرایب افزایش حقوقی متخصصین الکترونیک هواپیمایی و همچنین اهانت های ایشان به جامعه متخصصین الکترونیک هواپیمایی ، به خصوص اهانت اخیر ایشان به شخص "آقای وحید فخاری "(دبیر جامعه متخصصین) ، از همه همکاران عزیز تقاضا میگردد فردا سه شنبه 1391/1/15 در مراسم بازدید نوروزی مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور ( آقای رسولی نژاد ) شرکت ننموده و این مراسم را رسما تحریم نمایند .

      این تحریم تا زمانی که ایشان  رسما از مواضع سابق خود انصراف داده و تغییر رویه رفتاری نسبت به همکاران متخصص الکترونیک هواپیمایی نداده اند ، ادامه خواهد یافت .

      

تعدادی از نظرات شما عزیزان


از دوستان و همکاران خودم میخوام که در سایتها و وبلاگهای هوانوردی حضوری فعالانه تر داشته باشند و اهمیت و حساسیت کار مهندسین الکترونیک ایمنی ترافیک هوایی رو بیان کنند
در این لینک هم نظرتون رو بنویسید

http://www.tinn.ir/vdchqkn6.23n6zdftt2.html#fd7681


---------------------------------------------------------------------



رسولی نژاد یادش رفته کی گذاشتش معاون عملیات
بعدش هم تقصیر الکترونیکی هاس که تا رییس میشن فکر میکنن دوست مراقبتیشونو بزارن معاونشون اینا شدید ناسیونالست هستن حالا دید که یه مراقبتی فقط یه مراقبتی رو انتخاب میکنه



-------------------------------------------------------------------


دانشکده صنعت هواپیمایی تعطیل می شود


http://3nasl.com/archive/view/2170083


------------------------------------------------