نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

بلیط هایی که بر باد رفت !

    

                                 


          در سال 1387 ، در زمان تصدی آقای "مومنی رخ " در سِمَت معاونت عملیات ، سهمیه بلیط کارمندان به صورت نقدی ، تغییر یافت . این تغییر  با یک رای گیری و نظر خواهی نیز توام بود که به گفته آقایان " رای اکثریت این بود". نتیجه آن نظر خواهی قطعا ناشی از رفتار نا شایست و تحقیر آمیز آژانس "عصر هدی " بود که بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئولین ، هر رفتاری که میخواست با کارمندان شرکت فرودگاه ها می کرد . از آنجاییکه مدیر این آژانس از مسئولین سابق شرکت فرودگاه ها بود ، تمام شکایات و دعاوی همکاران به واسطه چرب کردن سبیل همکاران سابق خود ( که اکنون در سمت مسئولین قرار گرفته اند )  ، رسما بدون جواب می ماند . این امر که به وضوح قابل لمس بود ، بطوریکه یک "دخترکو آژانسی" پس از شنیدن جمله " از طرف شرکت فرودگاه ها نامه دارم " ، لحن صحبتش کاملا تحقیر آمیز می شد و بعد از آن بود که تازه پاس کاری ها آغاز می گردید . از نگه داشتن نامه بمدت حداقل سه ماه تا مراجعه برای دریافت مبلغ بلیط فقط در یک روز خاص هفته ، اهانت هایی بود که می توان به قدرت گفت باعث گردید که آن نظر خواهی برای پرداخت هزینه بلیط این نتیجه را به همراه داشته باشد .

      در دو سال اول اجرای این روند ، مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع تقریبا معادل همان مبلغ بلیط ها بود ولیکن در چند سال اخیر ، با افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند مرحله ، پرداختی شرکت به کارمندان همان مقدار اولیه بوده و هیچ افزایشی در آن دیده نشده است . با یک حساب سر انگشتی :

یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیرید ، با قیمت فعلی بلیط هواپیما در یک مسیر پر رفت و آمد  (مثلا) تهران - کیش - تهران

102,030 * 2(رفت و برگشت) * 5(نفر) = 1,020,300 تومان

حالا اگه اون ضرر و زیان بلیط رو هم ازش ( حداکثر 10 درصد ) کم کنیم، میشه : 918,270 تومان

با این مبلغی که الان با کسر 10 درصد مالیات به این شخص میدهند یعنی  450,000 تومان

یعنی این آقایون دارند حدودا ، در هرسال و حداقل 470,000 تومان (چهارصد و هفتاد هزار تومان) از حقمان را به ما نمی دهند .

این آقایان باید هم خوشحال باشند و کلی سر همه منت بگذارند و با کمال وقاحت بگویند که :  ما پیگیر مسایل رفاهی شما هستیم و مشکلات مالی شما را دنبال میکنیم.

           شایان ذکر است که این مبلغ پرداختی با عنوان کمک هزینه سفر پرداخت میشود . آیتمی که به کارمندان شاغل در ادارات دولتی دیگر از جمله : پست و برق و گاز و مخابرات و حتی بانک ها نیز پرداخت می گردد.

پس در یک کلام می توان گفت که در شرکت فرودگاه های کشور چیزی به عنوان سهمیه بلیط هواپیما نداریم  و سهمیه های قبلی نیز با مساعدت  آقایون بر باد رفت !


مراجع : سایت خبری خبر آنلاین

           اخبار ویژه خبرآنلاین


نظرات 4 + ارسال نظر
بر باد رفته سه‌شنبه 10 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:54

موضوعی که بنده با آن همیشه مخالفت کرده ام و اکثر قریب به اتفاق دوستان و همکاران ارجمند با کمال بزرگ منشی و عزت نفس در پی آن بوده اند دریافت نقدی خدمات رفاهیست. پول غذا ، پول بلیت، پول سرویس رفت و آمد پول لباس و حتی قند و چای مصرفی که چند سالی ست به اصطلاح خشکه حساب میشود حتی در صورتی که به موقع و بدون کلک پرداخت شود معمولاٌ با قیمت موصوب چند سال قبل پرداخت میشو د لازم بذکر است افزایش قیمت در کشور ما چند بار در سال و هر بار افزایش جهشی دارد.
کلک: پول بلیط برای کارمندان مجرد امسال فقط 135 هزار تومان بود.ظاهراٌ والدین این کارمندان امسال به رحمت خدا رفته فرض شده اند

atsep پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:32

این دیگهمال حاجی اسماعیلیه که از وقتی اومد داستان شرکت فرودگاهها شد داستان ؛ هرسال دریغ ازپارسال ؛و البته قرارداد های عمرانی شرکتهای پیمانکار چرب تر شد

گل سرخو سفید چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:19 http://salaryoiiiatc.blogfa.com

از وبلاگ شما خوشم آمد چون بدون غرض است. آری باید درباره مسایل مالی و رفاهی پرسنل شرکت جنگید. همیشه به من گل سرخو سفید. قراردادیهای شرکت میگویند که شماها. رسمی هستید و میتوانید حرف بزنید ولی ما نمیتوانیم. آمار رسمی و قراردادیهای شرکت را نمیدانم ولی شاید از پنجهزار نفر پرسنل شرکت. تنها هزارو پانصد نفر رسمی و بقیه قراردادی باشند و رییسهای شرکت از این قصه نهایت سو استفاده را میکنند. به هر روی. من جزو امضا کنندگان این قصه بودم که به من مجرد. پول بلیط کم دادند. و به اداره شرکت. نامه را ارسال کرده ایم ولی پاسخی نگرفته ایم.

نظر لطف شماست
من هم پیش از این هم وبلک شما و هم وبلاگ همکاران مراقبت مهرآباد وسنتر را بازدید میکردم. کامنت هایی رو هم گذاشتم

نکته مهم اینه که باید آگاه سازی به هر نحوی انجام بشه و از هر گونه تفرقه جلوگیری کنیم. اگر دقت کرده باشید مطالب و کامنت های تفرقه افکن جایی در وبلاگ ندارند مگر اینکه کسی اهانتی بکنه که جواب دادن حق خواهد بود

خیلی خوشحالم از اظهار نظرتان
موفق باشید

گل سرخو سفید شنبه 19 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 19:11 http://salaryoiiiatc.blogfa.com/

آقای ادمین
اجازه بده تاپیک بلیط هایی که بر باد رفت ! شما را دقیقا در وبلاگم کپی پیست کنم البته به نام شما

اشکالی ندارد عزیز جان !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد