نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

بروید !!! پی این توهم خود برتر بینی را بگیرید !!!

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز خبر داد «اداره هوانوردی فدرال» آمریکا که دایره‌ای از واحد ترابری و حمل و نقل آمریکا می‌باشد اعلام کرد این اداره 149 برج مراقبت خود را به علت قطع بودجه‌های دولتی تعطیل خواهد کرد.

این اداره که اختیار کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیرنظامی در آمریکا را به عهده دارد اعلام کرده خلبان‌ها باید از تاریخ 17 آوریل (چهارشنبه 28 فروردین) صعود و فرود خود را در فرودگاه‌های کوچک، بدون برج کنترل‌های زمینی و از طریق فرکانس‌های رادیویی بین خودشان هماهنگ کنند.

«اداره هوانوردی فدرال» یک ماه پیش از این فهرستی از پایگاه‌هایی که ممکن است تعطیل شوند را منتشر کرده بود.

برخی کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند این اقدام ممکن است بر امنیت پروازها اثرگذار باشد، به خصوص که برخی از این فرودگاه‌ها در نزدیکی مراکز جمعیتی قرار دارند.

85 میلیارد دلار از بودجه اداره هوانوردی فدرال قطع شده است؛ علاوه بر این این اداره باید تا ماه سپتامبر 637 میلیون دلار هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.


پس ای عزیزانی که نامه و طومار می نویسید که "ما باید یک شرکت مستقل شویم" ، هرچه زودتر از بدنه شرکت فرودگاه ها ، پیکر پر خرج تان را جدا نمایید .


برای دیدن متن اصلی خبر اینجا و اینجا را کلیک کنید .

نظرات 24 + ارسال نظر
منتخب چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

فکر میکنید پرسنل چه بخشهایی از فرودگاههای تعطیل شده بیکار و یا اخراج نخواهند شدخواهند شد؟

HA چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:27

در آینده نزدیک با پیشرفته تر شدن تجهیزات سخت‌افزاری و تکنولوژیهای مبتنی بر کنترل نرم‌افزاری و اتوماسیون کم کم مراقبت پرواز خودبخود از صفحه روزگار محو خواهدشد
در حال حاظر نیز با استعانت از دستگاههای الکترونیکی، مراقبت در فرودگاههای بزرگ به مدیریت ترافیک تبدیل شده است و همانطور هم که در متن خبر آمده در فرودگاههای کوچک این مهم به سیگنالهای رادیویی سپرده شده است و نیازی به کنترلر نمی‌باشد. البته نکته مهم اینجاست که فرودگاههای کوچک هم در آمریکا تعداد پروازشان از فرودگاهای متوسط ما بیشتر است
روندی که در آینده به راحتی می‌توان به آن رسید استفاده از رایانه جهت کنترل ترافیک و استفاده از منشی گویا به جای کنتلر می‌باشد که دیگر استرس و خطا در کارش نیست. البته تا رسیدن به مدلی که بتواند جایگزین 100 در 100 مطمئن انسانی باشد شاید چندین سال طول بکشد.

دادستان چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:46

جالبه
قابل توجه بعضی از همکاران مراقبت قدر ایران بدونید جاتون خیلی خوبه
با دو پرواز در روز ولی ادعا به اندازه هیتروی لندن

هیزم شکن چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:55

با سلام
جهت اطلاع دوستان عزیز :
لیست ۱۴۹ فرودگاه اعلام شده از طرف اداره هوانوردی فدرال در لینک زیر موجود می باشد همچنین اطلاعات نسبی AIP مربوط به یکی از این فرودگاهها (فرودگاه کوچول موچولو DALLAS)برای نمونه انتخاب شده که خواهشمنداست دوستان عزیز به قسمت Annual operations و همچنین تنوع instrumet این فرودگاهها سری بزنن تا هم از تعداد پروازهای مطلع شوند وهم سطح تجهیزات cns vh سیاحت کنن
http://transportationnation.org/2013/03/25/faa-to-close-149-air-traffic-control-towers-list/

http://www.pilotnav.com/airport/KRBD

کنترلر مراقبت چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:26

خود گویی و خود خندی عجب مرد هنر مندی
مدیر محترم وبلاگ نود الکترونیک هواپیمایی
شما که استدلال قوی داری چرا نظرات مخا لف رو سانسورمی کنی ؟ با خود ت فکر کردی با پیشرفته تر شدن تجهیزات سخت‌افزاری و تکنولوژیهای مبتنی بر کنترل نرم‌افزاری و اتوماسیون ، مدیران کنترل ترافیک هوایی چه کار خواهند کرد؟
خیلی ساده است مثل سایر کارکنان بدون مسئولیت مدنی به اندازه ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند حقوق می گیرند.
اشکال کار اینکه بعضی ها مایل نیستند به اندازه نقش شان در منافع شرکت فرودگاه ها سهیم باشند.
اگر طرفدار تساوی هستی پس باید فوق العاده خاص برای همه ( پیام هوانوردی ، ایمنی زمینی, فنی و ....) ظریب 1 اعمال یشه
اگه طرفدار عدالتی باید بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای هر یک از مشاغل موجود در شرکت فرودگاهها ، بر اساس ویژگی مشاغل احصایی در مواد 65و 68 قانون مدیریت خدمات کشوری ( عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسؤولیتها، سطح تخصص و مهارتهای مورد نیاز،بازارکار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری ، تأثیر اقتصادی فعالیتها دردرآمد ملی ، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کارو....) حقوق و مزایا تعیین بشه.
در شرایط فعلی تعیین جایگاه واقعی هر یک از مشاغل تخصصی شرکت یک کارزیربنایی و ضروری است که بدون انجام آن مشکلات شرکت با جنجال و هیاهو وشعار حیا کن کارکنان و عافیت طلبی بعضی مدیران و عزل ونصب دهها مدیر عامل هم حل نمیشه.
باید فضا را آماده کرد تا اعضای هیات مدیره و کارشناسان بتوانند این کار اساسی رو انجام بدهند و گرنه این دور تسلسل ادامه خواهد یافت.

کارشناس پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:45

بنده با همکار مراقبتی کاملا موافق ام البته شما باید توجه داشته باشید که برج مراقبت از چه جایگاه بالایی بر خوردار است که چنین خبری در مجامع بین المللی این گونه بازتاب پیدا می کند.اصولا کنترلرها در فضا های G تنها اطلاعات کمکی به خلبان می دهند نه هدایت پرواز.اگر توجه داشته باشید برج آغاجاری و ماهشهر و دزفول و....... هم کنترلر هایشان ارتباطی با شرکت فرودگاهها ندارند چون سرویس فضایی که در آن کار می کنند چندان اهمیتی ندارد.اما ارتقاء فضا به D بحث را تغییر می دهد.

پاسخ به دوست مراقبتی پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:32

همکار محترم مراقبت پرواز
خدا را شکر که نظر شما درج شده است. حداقل این است که ناراحتی خود را از خبر اعلام کردید و البته معلوم شده که بیشتر از کدام قسمت از روی عصبانیت این مطلب را نوشته‌ای
اما من از خود نوشته‌هات کمک می‌گیرم:
((اشکال کار اینکه بعضی ها مایل نیستند به اندازه نقش شان در منافع شرکت فرودگاه ها سهیم باشند.)) بله دقیقا درست گفتی: دقدقه اصلی الکترونیک هم همین است که بعد از بک و نیم سال سکوت در برابر همه بی عدالتی‌ها خود را محق دانسته و سکوت را شکسته است.
واقعا این بعضی‌ها که گفتی چه کسانی هستند؟ ممکن است بعضی رئیسان شرکت باشند همانها که بسیاری از بخشنامه های مالی را بایگانی کرده و با تلاش عزیزان الکترونیک بعضی از این بخشنامه‌های خاک خورده از بایگانی بیرون کشیده شده و سر سفره همه پرسنل مِن جمله خود جنابعالی قرار گرفته
این بعضیها دیگر چه کسانی هستند؟ همانها که وقتی دیدند حرکتی مثبت از جانب الکترونیک صورت گرفته آن نامه پر غلط و کذایی را به مدیرعامل نوشتند و یا آنها که زنگ زدند به ریاست جمهوری و گفتند ضریب ۱ فقط مال ماست یا اینکه وقتی سوییچینگ مرکز کنترل نقص شدید پیدا کرد و پرسنل متخصص الکترونیک در حال رفع عیب آن بودند و آن را برطرف کردند صدای ((وااسترسا))ی ایشان تا دفتر وزیر هم رفت
شما بگویید این بعضی‌ها چه کسانی اند!
همکار عزیز ما خواهان این نیستیم که ذره‌ای کسی متضرر شود و اگر در جلسه‌ای که شما آن را ((جنجال و هیاهو)) نام دادی حضور داشتی متوجه می‌شدی که اعتراض ما به نفع همه پرسنل شرکت بوده و اگر صحبتها را می شنیدی بیشتر حرف همکاران عدالت بود و اینکه ما با مراقبت همکاریم و هیچ مشکلی نداریم و محتوای آن همان حرفی زده شده که شما در اینجا عنوان کردید: ((تعیین جایگاه واقعی هر یک از مشاغل تخصصی شرکت یک کارزیربنایی و ضروری است))
اما خود شما بفرمایید آیا تا به حال به این نکته عمل شده است و اگر حرکتی نشود و صدایی در نیاید کسی کار زیربنایی انجام خواهد داد.
سوال من از شما این است که مگر حرکت الکترونیک ضرری برای شما داشت که آن نامه را نوشتید؟
میدانید چرا یکی از همکاران ما را تعلیق کردند و چرا پرسنل شرکت از حرکت الکترونیک حمایت کردند؟ و چرا...؟ دوست ندارم بعضی سوالها را بپرسم که خاطر شما را مکدر کنم اما جواب این سوالات می تواند شما را از سردرگمی نجات دهد.
چند سال است که همکاران الکترونیک همواره بر اتحاد مراقبت و الکترونیک تاکید داشته‌اند و دارند اما متاسفانه شما خود را تافته جدابافته فرض کرده‌اید و همواره بر طبل جدایی می‌کوبید
خودتان هم خوب می‌دانید که در فرودگاههای کوچک و متوسط ما پرسنل مراقبت بی‌کار هستند و حتی در بعضی فرودگاههای بزرگ به علت تعدد پرسنل معروف است که در ماه میکروفن به بعضی‌ها نمیرسد که سلام علیکی با خلبان داشته باشند. اما در همان فرودگاه ها پرسنل الکترونیک باید در سرما و گرما دستگاههای پیچیده‌ای که مملو از تشعشعات و فرکانسهای مضر است و مستقیما به بدن آنها ضرر می‌رساند کار کنند و آنها را سالم نگهدارند. ای کاش به این گفته شما عمل شود که ((( عواملی نظیر اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسؤولیتها، سطح تخصص و مهارتهای مورد نیاز،بازارکار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری ، تأثیر اقتصادی فعالیتها دردرآمد ملی ، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کارو....) حقوق و مزایا تعیین بشه.))
هر چند این اشکال خود را نیز باید بگوییم که متخصصین ما در بی ادعایی کامل وقتی دستگاهی را که تحریم است و تعمیر یا نصب می‌کنند و میلیونها دلار صرفه جویی ارزی انجام می‌دهند آن را به درستی اطلاع رسانی نمی‌کنند و در این کار باید بگوییم مراقبت پرواز پیشتاز است. مثلا وقتی چرخ هواپیما موقع فرود باز نشده و یک مراقبتی آن را دیده خبر آن تا کجاها که نمی‌رود و چه خوب می‌شد که روابط عمومی شرکت یا جامعه این کار را انجام می‌دادند و مثلا آماری از تعمیرات و اختراعات و نصب و ابتکارات همکاران الکترونیک تهیه می‌کردند و یا آماری از مصدومین حوادث متنوع الکترونیک در زمان کار با قطعات زیان‌آور الکترونیکی و فرکانسهای مضر و تصادفات و... تهیه می‌کردند.
والله دیدن گرگ هنگام بالا رفتن از کوهی پر از برف در دمای منفی ۶۰ درجه (حسی) استرس داره. راه‌اندازی راداری که تمام ایمنی مسافران بستگی به کارکرد صحیح اون داره تخصص می‌خواد. راه‌اندازی و نصب دستگاهی که همین چندسال پیش باید با دلارهای فراوان متخصص از فرانسه و ایتالیا و آلمان می‌آمدند برای نصبش آفرین داره و بردهایی که تا چندسال پیش هر کدام ۵هزار دلار هزینه تعمیرش بوده و الان مفتی بچه‌‌ها تعمیرش میکنند...
بگذریم! فقط امیدوارم اون ارزش افزوده‌ای که گفتی، این موارد و هزاران زحمت دیگه ای که پرسنل الکترونیک متحمل شدن توش در نظر گرفته بشه
اما بدون که تا حالا در نظر گرفته نشده که ما شعار دادیم: ((حیا کن))
و این از روی شعور بوده چون معتقدیم بدون در نظر گرفتن این موارد و بدون عدالت عمل شده و دوستانه بهت می‌گم هیچ وقت فکر نکن که اگر عده ای برای گرفتن حقشون حرکتی کردن هیاهو و جنجاله. این یک حرکت کاملا درست در جهت احقاق حقه وقتی که همه نوع رایزنی و گفتمان صورت گرفته
شما می‌گی: ((باید فضا را آماده کرد تا اعضای هیات مدیره و کارشناسان بتوانند این کار اساسی رو انجام بدهند و گرنه این دور تسلسل ادامه خواهد یافت.)) با این گفته خودت حرکت منصفانه الکترونیک رو تایید کردی !!! یعنی فضا تا حالا آماده نبوده
و در بند قبلی هم گفتی: ((در شرایط فعلی...)) مگر شرایط قبلی ضرورتی برای کار کارشناسی و زیربنایی ایجاب نمی‌کرد که مدیر عامل محترم ضرایب را به دلخواه خود به آن صورت تعیین کرد. مگر برای کار کارشناسی پیش شرط نیاز است. چرا قبلا کار کارشناسی انجام ندادند بعد ضرایب را تعیین کنند؟ شما خود قضاوت کنید.
اگر طولانی شد عذر می‌خواهم هر چند که حرف بسیار است.
دست همکاری و اتحاد را بسوی شما دراز می‌کنم و این از روی نیاز نیست بلکه برای پیشبرد اهداف عالیه شرکت می‌باشد و برای همه پرسنل شرکت آرزوی سلامتی و بهروزی دارم

همکار عزیز پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:52

یه نیگا به اون لینکی که جناب هیزم شکن فرستاده بنداز ببین سخنگوی انجمن کنترل ترافیک هوایی ملی آمریکا چی گفته
دقدقه اصلیش تاخیر هواپیماهاست یعنی خودشم گفته که با این کار هواپیماها مشکلی از نظر ایمنی ندارند و فقط باعث می‌شه یکی یکی بیان بشینند و بروند! این یعنی اینکه توی همین فرودگاههای کوچک هم آنقدر پرواز زیاده که ممکنه هواپیماها تو هوا یا زمین معطل بمونن
اونوقت مقایسه کنین با تعداد پروازهای ما!!!!
حالا این همکار مراقبتی ما حرف ارزش افزوده می‌زنه

امید پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:42

قابل توجه مدیران فرودگاه ها و مدیر عامل محترم
ارائه طرحی مبنی بر صرفه جوی در هزینه شرکت فرودگاهها با اتکائ بر کاهش پرسنل مراقبت پرواز در فرودگاههای کم ترافیک در سال حماسه اقتصادی کمکی بر اقتصاد کشور میباشد
بیاییم حداقل یه چیزی را مثل کشور های پیشرفته اجرا کنیم

دادستان جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:11

سلام دوستان
ابتدا از مدیر محترم سایت 90به خاطردرج این خبر در سایت تشکر میکنم
من توی لیست این فرودگاههایی که قراره مراقبت پروازش تعطیل بشه به صورت شانسی یکی رو انتخاب کردم و اونو تحلیل کردم
GARY/CHICAGO INT این یک فرودگاه بین المللی است که دارای دستگاههای ناوبری ILS , VOR/DME, NDB و سیستمهای ارتباطی برج کنترل هست همچنین با توجه به اطلاعات سایت ویکی پدیا در مورد این فرودگاه در سال 2011
Aircraft operations 30,733 و
Based aircraft 84
به نظر شما با تعطیلی مراقبت و فعال بودن فرودگاه ،آیا سیستم ILS فرودگاه هم خاموش میشه قطعا جواب این سوال منفیه وآیا سیستمی که عملیاتی هست احتیاج به نگداری ندارد
اینا رو گفتم که یه پیشنهاد به مدیران شرکت فروگاهها بدم البته این صرفا یک نظریه وخام هست وبیشتر میشه روش کار کرد:
اونم اینه که اگه واقعا از لحاظ مالی دچار مشکل هستید شما هم مراقبت فرودگاههای متوسط وکوچک رو بدید بخش خصوصی و یا اونا رو تعطیل کنید یا این که حداقل تعدادشون که کم هم نیست به نصف کاهش بدین چون اکثر این فرودگاهها فضای G دارن ونیازی به حضور مراقبت ندارن در واقع مراقبت در این فرودگاهها اطلاعات هواشناسی رو میده و خلبان با مسئولیت خودش میتونه نشست و برخاست داشته باشه کافیست با مرکز گنترل هماهنگ باشه از طرفی هم مراقبت احتیاج به سیستمهای پشتیبانی نداره و هر فرد میتونه به صورت مستقل کار خودشو انجام بده چیزی که در الکترونیک اصلا به لحاظ مهندسی درست نیست البته میشه الکترونیک رو هم به بخش خصوصی داد با این تفاوت که با شرایط موجود هزینه نگهداری سیستمها توسط بخش خصوصی شاید دو سه برابر شرایط بخش دولتی در بیاد و این در نوع خودش یک خیانته به سیستم به این دلیل که فقط هزینه نگهداری یک سانترال تلفن متوسط ،در ماه حدود 200هزار تومان می شود(البته بجز جریان ضعیف که خود اینم حداقل دو سه برابر این مبلغ هزینه اش هست ) تازه با قیمت سال 91 ،حال خودتان هزینه نگهداری NDB/DME VOR ،ILS RADAR سیستمهای ارتباطی و بازرسی و بقیه سیستمهای فرودگاههی که تعدادشون کم هم نیست رو در بیارین آیا انصافا 20میلیون در ماه کمتر میشه این در حالیه که شما برای این جور فرودگاهها از 3 تا 6 نفر پرسنل در نظر میگیرید دیگه حالا قضاوت با خودتون که کدوم یکی به صرفه تره به بخش خصوصی بدین البته خواهشا در نگاهتون منافع ملی رو هم در نظر بگیرین

همکارتان در ایمنی شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:35

سلام به مهندسین محترم الکترونیک
ان شالله این حرف من باعث دامن زدن به اختلافات نشه
دوسال پش درفرودگاه ___ پرواز شرکت هواپیمایی آسمان بدون چشمان تیزبین خود برتر بین با هماهنگی با واحد ایمنی و آتشنشانی از طریق تماس رادیویی به زمین نشست
آخه چشمان تیز بین و همیشه بیدار خواب مونده بود
ما هم در ادارات ایمنی و آتشنشانی دست یاری به سوی دوستان درازمی کنیم
به امید آینده ای روشن برای همکاران

همکار یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:32

خبر در باره آقای مطهری نژاد

http://vccs.persianblog.ir/

همکار یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:33

با خبر شدیم که آقای مهندس مطهری نژاد قرار است ساعت 9 صبح روز شنبه 17/01/92 در دفتر مدیر کل محترم حراست جناب آقای کشمیری حاضر شود. و کماکان از حضور ایشان در محل کارشان ممانعت بعمل می آورند.

به اطلاع آن دسته از همکاران عزیزی که ذیل نامه آقای مطهری نژاد را امضا کرده یا نکرده اند میرسانیم که ما همگی در این جلسه حاضر شده و همکار خود را تنها نخواهیم گذاشت. با این کار خود ثابت خواهیم کرد که کلیه پرسنل الکترونیک به متن و مفاد نامه ارسالی آقای مطهری نژاد معتقد بوده و آن نامه تنها نظر شخص ایشان نمی باشد که بتنهایی مجازات یا تشویق شود.

کلیه همکاران در نشستی محترمانه , اداری و با شخصیتی مناسب کارشناس الکترونیک با مدیر کل حراست , به بیان نظرات و آرای خود در این زمینه خواهیم پرداخت.

وعده ما 9 صبح روز شنبه هفدهم فروردین ماه

دفتر مدیر کل حراست شرکت فرودگاههای کشور ( درب آهن )

همکار مراقبت پرواز یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:42

جهت اطلاع از چهار نظر من که همگی مستند ومتین ابراز شده فقط یکی درج شده است
ما بعنوان مسلمان نباید در برابر بی عدالتی ها سکوت کنیم بلکه باید با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود از جمله بند 5 ماده 68 (فوق العاده شغل) و بند 7 همان ماده (حق نوبت کاری) در جهت احقاق حقوق خود تلاش کنیم
اعتراض شما به مصوبات هئیت مدیره شرکت هم در جهت احقاق حق امری طبیعی است . اما شما خیلی هوشیارانه از جواب دادن به یک سوال اصلی طفره میروید :
طرفدار تساوی هستی ؟ یا طرفدار عدالتی ؟
اگر طرفدار عدالتی، با توصیفی که همکارانتان از حرفه شما دارند که رشته الکترونیک در کلیه دانشگاه های کشور بالاترین رتبه را در بین رشته های دیگر دارد وحتی در فرودگاهی که برج مراقبتش تعطیل میشود نگه داری تجهیزات ناوبری وارتباطی اش نیاز به پرسنل الکترونیکی دارد و برای جبران خدمات ایشان حاضر به پرداخت ماهانه 30 میلیون تومان می باشد . پس دیگر نیازی به اتحاد با حرفه ای که بزعم دوستانتان "در آینده نزدیک با پیشرفته تر شدن تجهیزات سخت‌افزاری و تکنولوژیهای مبتنی بر کنترل نرم‌افزاری و اتوماسیون کم کم مراقبت پرواز خودبخود از صفحه روزگار محو خواهدشد" ندارید.
استراتژی ما مشخص است من باردیگر تکرار می کنم:
حرفه مراقبت پرواز قادر است در قالب یک شرکت خصوصی ، دولتی و یا مشارکتی تنها با اتکای به ارزش افزوده حاصل از ارایه سرویس خدمات ناوبری ( یعنی کسر سهم دولت ازفضای کشور( انفال ) وسهم شرکت فرودگاههاو یا هر شرکت دیگری بابت خرید ونگهداری دستگاه های ناوبری و....) حقوق کنترلرهای خود را در مقیاس جهانی پرداخت کند .
یعنی پس از کسر سهم دولت و همچنین کسر ارزش افزوده‌ی کارکنان الکترونیک که در آن همه موارد و هزاران زحمت دیگه ای که پرسنل الکترونیک متحمل شدن توش در نظر گرفته بشه.
ما به این مسئله اعتقاد داریم و تمام تلاش و همت خودرا در دیدار های حضوری و مکاتبات با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و وزرا و اعضای محترم هئیت دولت و مقام محترم ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری برای تبیین جایگاه حرفه مراقبت در صنعت هوانوردی جهان وایران بکار خواهیم گرفت .
و در عین حال ، دست همکاری و اتحاد کلیه همکاران عملیاتی شرکت فرودگاههای کشور را جهت احقاق حقوق مشترک ( فوقالعاده شغل و حق نوبت کاری ) به گرمی می فشاریم.

الکترونیکی یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:42

شما مراقبتی ها نمی دونم تو توهمید تو فضایید نمیدونم بنده به سایت مرجع مشاغل امریکا مراجعه کرده جالب اینجاس این هیاهویی که شما اینجا را میندازید اونور خبری نیس میانگین دستمزد یک مهندس الکترونیک تو امریکا بیشتر از میانگین کنترلر ها است و شما هم از بی سوادی مسئولان استفاده می کنید هی میگید ما شغل پیچیده ای داریم که احتیاج به استعداد خاصی داره ببینم مگه شما رو توی شرایط ویزه ای استخدام کردن یا قبلش تست هوش گرفتن وگفتند افراد بالای 120 بیان یا رتبه های برتر کنکورید کدوم؟
بهتره منطقی باشید ما وشما توی یه دانشکده درس خوندیم واز جیک و پیک هم خبر داریم

نظر همکار چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:25

فکر می‌کنم نظر همکارمان واضح بود:
(همکار عزیز ما خواهان این نیستیم که ذره‌ای کسی متضرر شود و اگر در جلسه‌ای که شما آن را ((جنجال و هیاهو)) نام دادی حضور داشتی متوجه می‌شدی که اعتراض ما به نفع همه پرسنل شرکت بوده و اگر صحبتها را می شنیدی بیشتر حرف همکاران عدالت بود)
اما در نوشتن نامه کذایی و ((جنجال و هیاهو)) نامیدن به چه چیزی استناد شده؟!

آنتن چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:27

ممنون از سانسور دردل های اکثریت در قیاس منافع اقلیت

صادق پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:09

میخواستم بدونم در مورد نتیجه نهایی ضریب الکترونیک آخرین اخبار را اعلام کنید که اطلاع داشته باشیم. ممنون.

عزیز جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:11

چرا اتحاد الکترونیکیها بعضیها رو کلافه کرده؟

احمد جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:38

دوستان عزیز بیاییدجلو تفرقه بیشتر را بگیریم
اختلاف نظر های ما نباید باعث اختلاف عملکرد یا تخریب دیگر همکاران شود
ازمدیر محترم وبلاگ خواهش میکنم موضوع جدیدی باعنوان اتحاد سازنده ایجاد کند تا از نظر دیگر همکاران بهره مند شویم
به امید روزی که انجمنی از تمامی بخشهای شرکت (از جمله همکاران محترم مراقبت،فنی،ایمنی،مخابرات،الکترونیک و حتی اداری) پیگیر حقوق از دست رفته مان باشند
این ره که میرفتیم به ترکستان بود

منتخب جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:10

بنده نیز با نظر احمد موافقم ، تفرقه و نفاق و خودپرستی آتشی است که خوب و بد را میسوزاند

دادستان یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:06

به نظر من مشکل مراقبت این است که از راهکارهای قانونی که باید شرکت فرودگاهها به نفع تمام پرسنل سود ببرد سوء استفاده کرده و با زیرکی تمام آن را جزءامتیازات حقه خود دانسته و بقیه را ذیحق منیداند

همکار دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:44

دوستان عزیز
بیایید در سال جدید کدورتها و گذشته ها رو کنار بگذاریم ودر کنار بقیه همکارانمان از جمله دوستان مراقبت پرواز و بقیه واحدها در نیل به اهداف اساسی شرکت قدم برداریم

GBS سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:09

در صورت امکان وضعیت واحدهای الکترونیک فرودگاههای یاد شده که قرار است برجهای مراقبت پرواز آنها تعطیل شود رو اعلام کنید که وجود دارد یا نه؟چه تعداد پرسنل دارند؟به چه صورت شیفت میدن؟.... شاید یه روز به درد ما هم بخوره این اطلاعات!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد