نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای امیریان چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای (مصطفی) قربانی چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای (بهمن) باقری چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای صالحی پور چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای اسماعیل نیا چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای ملایی چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای زمانی چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

نظر شما در مورد نحوه مدیریت آقای حمیدی چیست ؟


چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟

گمشده !


              


شما در اداره تان شایسته سالاری دارید؟


گویا هنوز جواب استعلام "خانم شایسته سالاری در کجا مشغول کار هستند ؟" از کارگزینی شرکت فرودگاه ها نیامده و اداره الکترونیک نیز با پیگیری ها موثر آقای حمیدی و  آمارهای دقیق اداره آموزش (با مدیریت آقای صالحی پور) همچنان در حال بررسی موضوع هستند .


ملالی نیست جز . . . . . !


           


جناب حاج محسن اسماعیلی


اکنون که از شما فرسنگ ها دوریم .... باید بگویم که ملالی نیست جز تاخیر در واریز "پول لباس " !


یکی نبود به شما بگه که به جای نامه خداحافظی از کارمندان ، یه نفر رو بجای خودتون برای انجام این امور معرفی می نمودید  ؟ راستی یه سئوال .....

سفر حج امسالتون ، سهمیه بوده یا اینکه ثبت نامی ؟

من از " بیمه ایران " متنفرم !


     موضوع بیمه تکمیلی در چند سال اخیر به یکی از معضلات همکاران تبدیل شده است . اما امسال با تغییراتی که در قرار داد " بیمه ایران " صورت گرفت ، باعث افزایش شکایت ها گردید . شکایاتی که ناشی از بند های غیر منطقی قرارداد امسال می باشد . به عنوان نمونه :

  • پرداخت هزینه ویزیت طبق تعرفه ، آخر در کدام بیمارستان و یا مرکز درمانی ( بخصوص مراکز خصوصی ) تعرفه ها رعایت میگردد ؟ این چه قانونی است که ما را مجبور میکند که پول ویزیت را مطابق یک قانون بدهیم و بعد بیاییم طبق یک قانون دیگر پولمان را بگیریم ؟ اصلا چه ربطی به شرکت بیمه دارد که هزینه ویزیت مطابق تعرفه بوده یا نه ؟ آقای شرکت بیمه  ! شما پولی که از ما گرفته شده رو بده !
  • سقف پرداخت ها در قرارداد جدید یا تغییر نکرده است و یا افزایش بسیار ناچیز داشته است . گویا نرخ تورم برای آقایون منفی اعلام شده که این گونه تصمیم گرفته اند !
  • هزینه دارو ها مطابق قیمت معادل ایرانی آن پرداخت میشود ! باز هم باید فریاد زد ، آخه به شما چه ربطی داره که من دارو ایرانی میگیرم یا خارجی ؟ شما هزینه پرداختی من رو بده ؟ 
  • هزینه دندانپزشکی ( که امسال به صورت خانواری محاسبه گردید ) علاوه بر عدم افزایش نسبت به سالهای گذشته ، باز دردسر تعرفه را به همراه خود دارد .
  • و . . . چندین و چند موضوع دیگر که در اینجا فرصت ذکر تمام آنها را نداریم .

      نکته بسیار مهم اینجاست که در قرارداد بیمه ، تمام امور بیمه شرکت فرودگاه ها منحصرا با آن شرکت بیمه انجام خواهد پذیرفت . این امور علاوه بر بیمه تکمیلی ، بیمه آتش سوزی تمام فرودگاه ها و ساختمان های شرکت فرودگاه های کشور را شامل میگردد .با یک سئوال کوتاه از همکاران خود که شاید سابقه بیشتری از شما داشته باشند ، مبنی بر اینکه : " از زمان بدو استخدام خود تا کنون چند تا آتش سوزی در شرکت فرودگاه ها در کل کشور داشته ایم ؟" ، در خواهید یافت که جواب هیچ است یا یکی دو مورد که معروفترینش همان آتش سوزی معروف ترمینال یک است . پس در میابیم که شرکت بیمه در طی این چند سال فقط پول دریافت کرده و تنها جایی که دارد از پول پرداخت شده خودمان مقدار کمی را به خودمان پس میدهد ، همین بیمه تکمیلی است .یک حساب سر انگشتی میکنیم :

      هزینه بیمه تکمیلی بابت هر نفر 6500 تومان میباشد ، حال اگر هر خانوار را به طور متوسط 5 نفر فرض کنیم و کل مجموعه شرکت فرودگاه ها را حداقل 3000 خانوار بدانیم ، در مجموع هر ماه 100,000,000 (یکصد میلیون تومان) به شرکت بیمه پرداخت میگردد . این پول را با مبلغ پرداختی بابت بیمه آتش سوزی ، که حاصل نسبتی از قیمت ساختمان ، مساحت ، میزان ریسک از جهت تعداد نفراتی که در آن مکان تردد دارند و غیره . . . ، حدود 56 فرودگاه در سطح کشور جمع کنیم ، یک مبلغ میلیاردی میشود . حال اگر این مبلغ را در یک حساب کوتاه مدت (همین بانک سامان خودمون!) بگذاریم ، ماهی چند ده میلیون فقط سود دریافت میشود .

   توانایی انجام این امر  را اگر به ننه جون یکی از سران فتنه سال 88 هم بسپاریم (ننه جون که در مناظره معروف مطرح شد ) به راحتی از پس آن بر خواهد آمد .  لذا آقایون فکر نکنند که کار خاصی برای ما انجام داده اند ، کسی که در هر حالتی برنده این میدان بوده ، شرکت بیمه  است . 

    از آنجاییکه انتخاب شرکت بیمه به عهده هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور می باشد لذا انگشت اتهام ، اول به سوی آنهاست ، که چه چیزی بین شما و شرکت بیمه رخ داده که اینگونه قراردادی را امضاء نموده اید ؟دوم  اینکه ، چرا بیمه ایران ؟ چرا بیمه البرز و یا بیمه S.O.S ایران و غیره . . . که شرایط بهتری دارند نه ؟ آیا بیمه اعضاء هیئت مدیره و سایر آقایون اطراف آنان ، همانند سایر کارکنان است ؟ و در نهایت اینکه اون آقایونی که این قرارداد رو تایید کردند ، آیا دانش و سواد حقوقی لازم را برای این امر داشته اند ؟ ( بسیار بعید میدانیم !!!!!)

     در پایان اعلام میداریم که حتی بدون کمک ننه جون ، اون پول های پرداختی از بابت بیمه تکمیلی و بیمه آتش سوزی را به  خودمان بدهید تا توانایی پرداخت هزینه های پزشکی تا چند برابر سقف اعلام شده فعلی را داشته باشیم و از طرفی دیگر ، در صورت بروز هر گونه آتش سوزی  ، ما تضمین میکنیم که تمام خسارت ها را بدون تایید آتش نشانی و دادگاه و غیره  ، به طور کامل به شما پرداخت کنیم ! اصلا هر فرودگاهی که نیاز به بازسازی اساسی دارد رو آتش بزنید تا با خسارتی که ما به شما پرداخت میکنیم یکی بهترش رو بسازید !

 

سایت جامعه متخصصین هک شد !!!


       ساعاتی پیش ، چهارشنبه یازدهم آبان ، مابین ساعت 21 الی 23 ، سایت جامعه متخصصین الکترونیک هواپیمایی توسط عملیات هکر ها  از دسترس خارج گردید !

چه کسی حکم تغییر مدیر کل الکترونیک را امضاء میکند ؟


                        


آیا حاج محسن اسماعیلی ، حکم تغییر مدیر کل الکترونیک را امضاء میکند ؟

چه کسی به جای آقای امیریان ؟


                                      

         شواهد(؟) نشان از رفتن آقای امیریان  دارد ! . . . . حال سئوال این است :


که چه کسی به جای او خواهد آمد ؟

آخرین تصمیمات در مورد میانگین ساعت اضافه کار


                                  

       بدنبال پیگیری مصوبات هیئت مدیره شرکت فرودگاههای کشور مبنی بر افزایش میانگین ساعت اضافه کار پرسنل شاغل در شیفت به 130 ساعت در ماه (توسط همکاران شاغل در شیفت) و پس از کش و قوس های فراوان و سیاه بازی بعضی از همکاران ستادی ، آقای حمیدی به همراه معاونین محترمشان ، پس از جلسات خیلی زیاد ، تصمیم گرفتند که . . . میانگین ساعت اضافه کار شیفت از 75 ساعت به 90 ساعت تغییر یابد .

چی بود !!؟؟!! . . . . چی شد !!؟؟!!

بودجه ماموریت های الکترونیک تمام شد . . . فاتحه !

                     


       همکاران عزیز شاغل در واحدهای ستادی و پشتیبانی اداره الکترونیک ، از تاریخ 1390/7/15 بودجه ماموریت ها به اتمام رسیده است . . . .

فاتحه مع صلوات !


برای مشاهده نامه ( برید) مربوط به این خبر اینجا کلیک کنید

نیمه آبان میرسد و ..... از پول لباس خبری نیست !


          

      آبان ماه سال 90 ، یک حادثه کاملا نادر در شرکت فرودگاه های کشور ، پول لباس شش ماهه اول ، هنوز پرداخت نشده است ..... شنیده ها حاکی از آن است که
از پول لباس ، هیچ خبری دردست نیست !

بلیط هایی که بر باد رفت !

    

                                 


          در سال 1387 ، در زمان تصدی آقای "مومنی رخ " در سِمَت معاونت عملیات ، سهمیه بلیط کارمندان به صورت نقدی ، تغییر یافت . این تغییر  با یک رای گیری و نظر خواهی نیز توام بود که به گفته آقایان " رای اکثریت این بود". نتیجه آن نظر خواهی قطعا ناشی از رفتار نا شایست و تحقیر آمیز آژانس "عصر هدی " بود که بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئولین ، هر رفتاری که میخواست با کارمندان شرکت فرودگاه ها می کرد . از آنجاییکه مدیر این آژانس از مسئولین سابق شرکت فرودگاه ها بود ، تمام شکایات و دعاوی همکاران به واسطه چرب کردن سبیل همکاران سابق خود ( که اکنون در سمت مسئولین قرار گرفته اند )  ، رسما بدون جواب می ماند . این امر که به وضوح قابل لمس بود ، بطوریکه یک "دخترکو آژانسی" پس از شنیدن جمله " از طرف شرکت فرودگاه ها نامه دارم " ، لحن صحبتش کاملا تحقیر آمیز می شد و بعد از آن بود که تازه پاس کاری ها آغاز می گردید . از نگه داشتن نامه بمدت حداقل سه ماه تا مراجعه برای دریافت مبلغ بلیط فقط در یک روز خاص هفته ، اهانت هایی بود که می توان به قدرت گفت باعث گردید که آن نظر خواهی برای پرداخت هزینه بلیط این نتیجه را به همراه داشته باشد .

      در دو سال اول اجرای این روند ، مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع تقریبا معادل همان مبلغ بلیط ها بود ولیکن در چند سال اخیر ، با افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند مرحله ، پرداختی شرکت به کارمندان همان مقدار اولیه بوده و هیچ افزایشی در آن دیده نشده است . با یک حساب سر انگشتی :

یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیرید ، با قیمت فعلی بلیط هواپیما در یک مسیر پر رفت و آمد  (مثلا) تهران - کیش - تهران

102,030 * 2(رفت و برگشت) * 5(نفر) = 1,020,300 تومان

حالا اگه اون ضرر و زیان بلیط رو هم ازش ( حداکثر 10 درصد ) کم کنیم، میشه : 918,270 تومان

با این مبلغی که الان با کسر 10 درصد مالیات به این شخص میدهند یعنی  450,000 تومان

یعنی این آقایون دارند حدودا ، در هرسال و حداقل 470,000 تومان (چهارصد و هفتاد هزار تومان) از حقمان را به ما نمی دهند .

این آقایان باید هم خوشحال باشند و کلی سر همه منت بگذارند و با کمال وقاحت بگویند که :  ما پیگیر مسایل رفاهی شما هستیم و مشکلات مالی شما را دنبال میکنیم.

           شایان ذکر است که این مبلغ پرداختی با عنوان کمک هزینه سفر پرداخت میشود . آیتمی که به کارمندان شاغل در ادارات دولتی دیگر از جمله : پست و برق و گاز و مخابرات و حتی بانک ها نیز پرداخت می گردد.

پس در یک کلام می توان گفت که در شرکت فرودگاه های کشور چیزی به عنوان سهمیه بلیط هواپیما نداریم  و سهمیه های قبلی نیز با مساعدت  آقایون بر باد رفت !


مراجع : سایت خبری خبر آنلاین

           اخبار ویژه خبرآنلاین

ادامه مطلب ...

پیامک به آقای رسولی نژاد !!!



       "پارک ملت" در برنامه یکشنبه شب خود (یکم آبان)  که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش گردید ، روز مراقبت پرواز را به عنوان موضوع برنامه قرار داد . میهمانان این برنامه

  • معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها ، آقای رسولی نژاد 
  •  آقای مجذوبی
  • یکی از خلبان های خطوط هوایی  شرکت . . . .
  • و چند تن از پرسنل مراقبت پرواز فرودگاه های مهر آباد و امام و مشهد و . . .

       در مورد سختی و مشکلات و استرس و حساسیت و ..... شغل مراقبت پرواز سخن گفتند و در طول برنامه گزارش های تصویری از مرکز کنترل و برج مهرآباد به همراه تصاویری از هواپیماهای مختلف در حال Take off و Landing  نمایش داده شد . نکته جالب اینجاست که در سخنان و گفتار هیچکدام از مهمانان گرامی ( حتی آقای رسولی نژاد ) صحبتی از اهمیت تجهیزات و نقش مهم و حساس متخصصین الکترونیک هواپیمایی در ارایه سرویس مناسب جهت حمل و نقل هوایی مشاهده نگردید . این موضوع منجر به  تماس های مکرر همکاران به برنامه گردید ، در نهایت  مجری برنامه ناچار شد که در پایان برنامه اعلام کند :

".........از بسیاری از فرودگاه های کشور به خصوص از فرودگاه مهرآباد و امام  به برنامه زنگ زده اند و یا اینکه در پیامک ها هم هست که ..... چرا این گفتگو محدود است به چند شغل ؟  .......(درجواب رو به دوربین) ما بلاخره نمیتونیم همه مشاغل مرتبط رو در یک برنامه مورد گفتگو قرار بدیم . انشاالله ...اگر خدا به ما عمری بده و وقت و شرایطش فراهم بشه ........چشم .....عذرخواهی میکنم ....... چون بیشتر از این ، تو یه برنامه، این امکان رو نداشتیم ...."


سپس مجری رو به آقای رسولی نژاد می کند و می پرسد:

" شما توضیح مفصل دادید ؟"


در اینجا آقای رسولی نژاد که گویا تازه  متوجه قضیه شده است ، ادامه میدهد که :

"....بله ما در بخش عملیات پرواز .....ما علاوه بر مراقبت پرواز........ الکترونیک و مهندسی ارتباطات را داریم که شبکه دستگاه هایی که روی زمین هست و 24 ساعته درحال کار هست را نگهداری میکنند و بخش پیام های هوانوردی (توضیح مختصر)  و بخش ایمنی زمینی و اطفاء حریق(توضیح مختصر) که هر یک شایسته هستند که یک برنامه مستقل  به آنها اختصاص دهید .....


و در ادامه افزود :

"........ بخشی از الکترونیک ما ، وقتی این دستگاه ها میرند ، اطلاعات  رادار ، یکهو تصویر نیست ، تا بیارنش ، تا در اختیار کنترلر قرار بده ، بخش پیام های هوانوردی ..... بلاخره اینها اجزاء پشت صحنه هستند ، مثل کار شما ، گروهی در پشت صحنه هستند ، مردم آنها را نمی بینند ، ولی زحمات طاقت فرسایی را می کشند ، در امر هوانوردی هم همینطوره ...."


و در حال که آهنگ تیتراژ پایانی برنامه در حال پخش است از عوامل دیگر همچون سیستم روشنایی باند و مدیرت ترمینال و غیره . . .  یاد نمود و اضافه کرد:

" ....... که همه اینها 24 ساعته کار میکنند......


در پایان با صدایی کمی بلندتر که بتواند موسیقی تیتراژ را تحت شعاع قرار دهد ، افزود :

" . . . .  و این یک کار زنجیره ایست ، خروجی این کار شاید از میکرفون کنترلر( با اشاره به یکی از میهمانهای کنترلر)ظاهر بشه ، به خلبان که گیرنده سرویس هوانوردی است ، آدرس بشه ، اما ..... قطعا یک زنجیره قوی هستند ، یک زنجیره برنامه ریزی شده هستند و هر کدام اگر نباشند قطعا این دوستان ما هم (با اشاره سر به میهمانان کنترلر) نمی توانند کارشون رو بخوبی انجام بدهند ...."


اما ......... واقعا  آقای رسولی نژاد  !!! باید حتما دوستان ما با پیامک و از طریق تلفن با این برنامه تماس می گرفتند تا شما به فکر "سایر اجزای این زنجیره" و "گروه پشت صحنه صنعت هوانوردی" بیافتید ؟


جناب آقای شهیدی . . . شما تقصیری نداری !

با تشکر از یکی از متخصصین الکترونیک هواپیمایی
متن زیر ، نامه این دوست عزیز است که از طریق ایمیل به مجری محترم برنامه پارک ملت ارسال شده است . 
دروود بر تو ...... دروود

با سلام حضور مجری محترم و دوست داشتنی برنامه پارک ملت
 



قبل از هر چیزی از اینکه یکی از حرفه های عملیات هوانوردی فرودگاهی را در برنامتون به تصویر کشیدید و به مردم فهیم ایران شناساندید تشکر میکنم.ولی جای خالی متخصصین الکترونیک هواپیمائی که نقش بسزائی در پروسه پرواز ایفا میکنند احساس میشد.که اگر استرس وارد شده بر این شغل بیشتر از کنترلر نباشد کمتر نیست .
تابحال سوار هواپیما شدید؟!!اگه یه کمی دقت بکنین یه سری اتاقک های شطرنجی با آنتن های عجیب و غریب دورو بر باند میبینید.تا بحال از خودتون پرسیدین که اینا چی هستن؟آیا تابحال از خودتون پرسیدید که چطورهمیشه هواپیما ها دقیقا در خط مرکزی باند و با شیب فرود استاندارد 2 الی 3 درجه فرود میان؟؟!!یا اینکه خلبان چطور مسیر پروازی را تشخیص میدهد و چگونه سمت فرودگاه مقصد را پیدا میکند؟؟؟!!چطور زاویه حرکتی رو دقیقا رعایت میکنه؟؟؟که اگه یه لحظه از اون زاویه بیاد بیرون میتونه منجر به فاجعه بشه؟؟؟
همه ما عموم مردم توی برج مراقبت فقط و فقط یه صفحه نمایش رادار رو میبینیم ولی آیا تابحال خود سایت معظم رادار رو از نزدیک دیدید؟؟؟و هیچ میدونین که از کار افتادن لحظه ای در حد چند ثانیه برخی از این سیستم ها در حین پرواز میتونه فاجعه بار باشه؟؟؟!!!
از این تابحال هائی که شمردم باز هم دارم. ولی نمیخوام وقتتون رو بگیرم.یه کله میخوام سر اصل مطلب برم.
جناب آقای شهیدی،مجری محترم
با اجازه میخواستم در چند سطر  اداره مهندسی الکترونیک هواپیمائی رو براتون معرفی کنم.هر چند در این ایمیل به هیچ عنوان شرح وظایف کاری این شغل نمیگنجد
چکیده مختصر از سیستم هائی که .متخصصین الکترونیک هواپیمائی هر روز 24 ساعت با اونا سرو کار دارن::

1-DVOR(VOR):سیستم ارائه اطلاعات سمتی و زاویه ای به هواپیما
2-ILS:GP ارائه شیب فرود صحیح به هواپیما
3-ILS:LLZ ارائه خط مرکزی باند به هواپیما
4-DME : ارائه فاصله لحظه به لحظه هواپیما از فرودگاه
5-NDB : ارائه اطلاعات جهتی به هواپیما
6-RCAG : ایجاد پوشش فرکانسی در کل کشور جهت برقراری ارتباط کنترلر با خلبان
7-VHF Transceivers : جهت ارسال و دریافت صدای برج با هواپیما
8-Switching system(Tower consoles):جهت ارتباط کنترلر در مناطق مختلف پروازی و پردازش صوتی
9-ATIS : سیستم اعلان وضعیت هوانوردی لحظه به لحظه که اخیرا برای اولین بار در دنیا به شیوه کاملا اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی توسط متخصصین الکترونیک هواپیمائی ایران طراحی شده است.که این امر باعث صرفه جوئی چندین میلیون دلاری گردیده است
10- RADAR(SSR-PSR-APPROACH) :جهت نظارت اتوماتیک در پرواز ها و با سیستم تیکاس هواپیما و ترانسپوندر هواپیما در ارتباط است  که به اقرار کلیه متخصصین امر سخت ترین و پیچیده ترین سیستم موجود هواپیمائی می باشد که تمامی اشتباهات را مانیتور شده و هشدار میدهد و از طریق صفحه نمایش نیز در اختیار کنترلر قرار میگیرد.
11-سیستم های امنیتی ایکس ری و گیت وی
.
.

.

تمامی آنچه در بالا بدان اشاره شد تنها و تنها بخشی از وظایف خطیر پرسنل مهندسی الکترونیک هواپیمائی میباشد.الکترونیک هواپیمائی 10 درصد از خدمات خود را ازکانال مراقبت پرواز به هواپیما در حین پرواز ارائه میکند.حساسیت بعضی از سیستم های فوق ال الذکر به حدی است که بدون آنها پروسه پرواز محال خواهد بود و متاسفانه به علت تحریم هیچ کدام از شرکتهای سازنده تجهیزات فوق الذکر به تعهدات خود مبنی بر گارانتی و تامین قطعات عمل نکرده اند و افتخار میکنیم به اینکه این فرزندان غیور ایران اسلامی با تکیه بر دانش فنی بالا و بروز توانسته اند تمامی این سیستم ها رو بروز نگه دارند.و حتی قسمت هائی از آنها را طراحی نمایند تا پرواز ها بدون کوچکترین اشکال سیستمی انجام پذیرد. .
جا دارد جهت احترام به 700 نفر پرسنل متخصص الکترونیک هواپیمائی از این عزیزان نیز در برنامتون دعوت بعمل آید تا پای درددل این عزیزان نیز بنشینیم.

بیصبرانه منتظر دعوت جنابعالی خواهیم ماند
به امید ایرانی آباد.

وضعیت اسکان مامورین اعزامی به شهرستانها

      در طی چند روز اخیر ، در خواست های بسیار زیادی از جانب  متخصصین الکترونیک هواپیمایی برای مطرح نمودن و پیگیری مشکلات اسکان مامورین اعزامی به شهرستانهاکه شامل مسایلی همچون:

  • وضعیت نامناسب مهمانسرا ها 
  • نوع و کیفیت غذا
  • رفت و آمد به مهرآباد
  • اخذ بلیط
  • مدت زمان ماموریت
  • وضعیت خودروها جهت مراجعه به ایستگاه ها
  • هماهنگی های حراستی و فرودگاهی

     همچنین اسناد و مدارکی از نوع برخورد عوامل فرودگاهی ( نه متخصصین پر تلاش شاغل در الکترونیک فرودگاه ها ) و همچنین از وضعیت مهمانسرا ها و کیفیت غذاهای ارایه شده به دستمان رسیده است که در آینده نزدیک به طور مفصل به این موضوع می پردازیم . لذا از سایر دوستانی که در این مورد مطلب و یا موضوعات مرتبطی دارند ، در خواست داریم به  ایمیل ما ارسال نمایند .

این وظیفه ماست که مشکلات را مطرح و پیگیری نماییم  .

"شیفتِ ایران" . . . . پست جدیدی در چارت سازمانی الکترونیک !

       در پی مباحث اخیر در مورد افزایش اضافه کاری و وام 10 میلیونی عملیات ، تعدادی از همکاران شیفت مرکز کنترل به همراه آقای مهندس وحید فخاری ، روز شنبه جلسه ای با معاونت عملیات داشته و پیگیر مطالبات مصوبه هیئت مدیره برای پرسنل شیفت شدند . نتیجه به طور خلاصه بدین گونه بوده است که معاونت عملیات اعلام نمودند که صحبت هایی از جانب بعضی از همکاران ستادی شده است - قید نمودن آن در اینجا جدا به صلاح نمی باشد - ایشان با ذکر نام تعدادی از این افراد و اعلام نقطه نظرات بی منطق آنها ، در پایان اعلام نمودند که نحوه تخصیص را به اداره الکترونیک واگذار نموده ایم . در طی جلسه اظهار نظراتی از جانب آقای فخاری ابراز گردید که واکنش همکاران شیفتی را نیز به دنبال داشت . از جمله میتوان به نام جدید "شیفتِ ایران" برای پرسنل ستادی اشاره کرد. این عنوان که تعجب همه را برانگیخت پس از تعریف شرح وظایف توسط ایشان ، با واکنش همکاران شیفت رادار و اتوماسیون همراه شد که اعلام نمودند  این تعریف همین کار فعلی ایندو واحد میباشد.

      روز یکشنبه آقای مهندس وحید فخاری با دعـــوت از همکاران شیــفت و روز کــار هســـته مــرکــز کنترل ( ارتباطی ، رادار و اتوماسیون ) در ابتدا ضمن ابراز اینکه سایر واحد های الکترونیک در کنار شیفت روییده اند به تفسیر اظهار نظرات روز گذشته خویش پرداختند و راه حل های پیشنهادی خویش را جهت این موضوع اعلام نمودند . این سخنان چندین بار توسط همکاران قطع گردید و به ایشان اعلام شد که مواضع و صحبت های مطرح شده از جانب بعضی از همکاران ستادی باعث رنجش خاطر گردیده است و پرسنل شیفت هیچگاه و در هیچ جایگاهی ، کار و تلاش همکاران ستادی را نادیده نگرفته اند ولیکن اجازه نخواهند داد که عده ای که قرار است اکنون کمی دیر تر به بعضی از امکانات  برسند ، شروع به خودزنی کنند و اینگونه شان اداره را دستخوش بازی قرار دهند . همچنین اعلام شد که مسئله اصلی این است که عده ای در این اداره خود را مالک همه چیز میدانند . هر نوع امکانات وتسهیلاتی که میرسد ، اول باید نصیب این افراد بشود ........... اگر درخواستی از جانب ما بشود ، اونوقت دستورالعمل و قانون و مقررات و آیین نامه می آورند که اصلا حقه شما ها نیست ........ حالا که یک آیین نامه هم آمده ، دارند به نفع خودشون قضیه رو تغییر می دهند ........ بابا ! این افراد تویه صف وایستند ، بقیه تو یه صفه دیگه ......... خیلی از امکانات به آنها رسیده ، صداش هم در نیومده ....... کلا این افراد براشون خیلی سخته که تفاوت ساعت اضافه کار آنها با سایر پرسنل کاهش پیدا کنه، یعنی اگه اضافه کار شیفت زیاد بشه ، آنها باید همون تفاوت قبلی رو  ، بیشتر از شیفت بگیرند ........ همچنین برای این افراد خیلی زور داره  که یه نفر دیگه ،  زودتر از آنها وام بگیره ، حالا به هر دلیلی که میخواد باشه .

در پایان بدلیل لزوم حضور آقای فخاری در یک جلسه دیگر ، بحث ها با پیشنهاد چند راه حل برای این موضوع ، پایان یافت .