چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟
چه شخصی را برای انجام این پست پیشنهاد می کنید ؟
شما در اداره تان شایسته سالاری دارید؟
گویا هنوز جواب استعلام "خانم شایسته سالاری در کجا مشغول کار هستند ؟" از کارگزینی شرکت فرودگاه ها نیامده و اداره الکترونیک نیز با پیگیری ها موثر آقای حمیدی و آمارهای دقیق اداره آموزش (با مدیریت آقای صالحی پور) همچنان در حال بررسی موضوع هستند .
جناب حاج محسن اسماعیلی
اکنون که از شما فرسنگ ها دوریم .... باید بگویم که ملالی نیست جز تاخیر در واریز "پول لباس " !
یکی نبود به شما بگه که به جای نامه خداحافظی از کارمندان ، یه نفر رو بجای خودتون برای انجام این امور معرفی می نمودید ؟ راستی یه سئوال .....
سفر حج امسالتون ، سهمیه بوده یا اینکه ثبت نامی ؟
موضوع بیمه تکمیلی در چند سال اخیر به یکی از معضلات همکاران تبدیل شده است . اما امسال با تغییراتی که در قرار داد " بیمه ایران " صورت گرفت ، باعث افزایش شکایت ها گردید . شکایاتی که ناشی از بند های غیر منطقی قرارداد امسال می باشد . به عنوان نمونه :
نکته بسیار مهم اینجاست که در قرارداد بیمه ، تمام امور بیمه شرکت فرودگاه ها منحصرا با آن شرکت بیمه انجام خواهد پذیرفت . این امور علاوه بر بیمه تکمیلی ، بیمه آتش سوزی تمام فرودگاه ها و ساختمان های شرکت فرودگاه های کشور را شامل میگردد .با یک سئوال کوتاه از همکاران خود که شاید سابقه بیشتری از شما داشته باشند ، مبنی بر اینکه : " از زمان بدو استخدام خود تا کنون چند تا آتش سوزی در شرکت فرودگاه ها در کل کشور داشته ایم ؟" ، در خواهید یافت که جواب هیچ است یا یکی دو مورد که معروفترینش همان آتش سوزی معروف ترمینال یک است . پس در میابیم که شرکت بیمه در طی این چند سال فقط پول دریافت کرده و تنها جایی که دارد از پول پرداخت شده خودمان مقدار کمی را به خودمان پس میدهد ، همین بیمه تکمیلی است .یک حساب سر انگشتی میکنیم :
هزینه بیمه تکمیلی بابت هر نفر 6500 تومان میباشد ، حال اگر هر خانوار را به طور متوسط 5 نفر فرض کنیم و کل مجموعه شرکت فرودگاه ها را حداقل 3000 خانوار بدانیم ، در مجموع هر ماه 100,000,000 (یکصد میلیون تومان) به شرکت بیمه پرداخت میگردد . این پول را با مبلغ پرداختی بابت بیمه آتش سوزی ، که حاصل نسبتی از قیمت ساختمان ، مساحت ، میزان ریسک از جهت تعداد نفراتی که در آن مکان تردد دارند و غیره . . . ، حدود 56 فرودگاه در سطح کشور جمع کنیم ، یک مبلغ میلیاردی میشود . حال اگر این مبلغ را در یک حساب کوتاه مدت (همین بانک سامان خودمون!) بگذاریم ، ماهی چند ده میلیون فقط سود دریافت میشود .
توانایی انجام این امر را اگر به ننه جون یکی از سران فتنه سال 88 هم بسپاریم (ننه جون که در مناظره معروف مطرح شد ) به راحتی از پس آن بر خواهد آمد . لذا آقایون فکر نکنند که کار خاصی برای ما انجام داده اند ، کسی که در هر حالتی برنده این میدان بوده ، شرکت بیمه است .
از آنجاییکه انتخاب شرکت بیمه به عهده هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور می باشد لذا انگشت اتهام ، اول به سوی آنهاست ، که چه چیزی بین شما و شرکت بیمه رخ داده که اینگونه قراردادی را امضاء نموده اید ؟دوم اینکه ، چرا بیمه ایران ؟ چرا بیمه البرز و یا بیمه S.O.S ایران و غیره . . . که شرایط بهتری دارند نه ؟ آیا بیمه اعضاء هیئت مدیره و سایر آقایون اطراف آنان ، همانند سایر کارکنان است ؟ و در نهایت اینکه اون آقایونی که این قرارداد رو تایید کردند ، آیا دانش و سواد حقوقی لازم را برای این امر داشته اند ؟ ( بسیار بعید میدانیم !!!!!)
در پایان اعلام میداریم که حتی بدون کمک ننه جون ، اون پول های پرداختی از بابت بیمه تکمیلی و بیمه آتش سوزی را به خودمان بدهید تا توانایی پرداخت هزینه های پزشکی تا چند برابر سقف اعلام شده فعلی را داشته باشیم و از طرفی دیگر ، در صورت بروز هر گونه آتش سوزی ، ما تضمین میکنیم که تمام خسارت ها را بدون تایید آتش نشانی و دادگاه و غیره ، به طور کامل به شما پرداخت کنیم ! اصلا هر فرودگاهی که نیاز به بازسازی اساسی دارد رو آتش بزنید تا با خسارتی که ما به شما پرداخت میکنیم یکی بهترش رو بسازید !
ساعاتی پیش ، چهارشنبه یازدهم آبان ، مابین ساعت 21 الی 23 ، سایت جامعه متخصصین الکترونیک هواپیمایی توسط عملیات هکر ها از دسترس خارج گردید !
آیا حاج محسن اسماعیلی ، حکم تغییر مدیر کل الکترونیک را امضاء میکند ؟
شواهد(؟) نشان از رفتن آقای امیریان دارد ! . . . . حال سئوال این است :
که چه کسی به جای او خواهد آمد ؟
بدنبال پیگیری مصوبات هیئت مدیره شرکت فرودگاههای کشور مبنی بر افزایش میانگین ساعت اضافه کار پرسنل شاغل در شیفت به 130 ساعت در ماه (توسط همکاران شاغل در شیفت) و پس از کش و قوس های فراوان و سیاه بازی بعضی از همکاران ستادی ، آقای حمیدی به همراه معاونین محترمشان ، پس از جلسات خیلی زیاد ، تصمیم گرفتند که . . . میانگین ساعت اضافه کار شیفت از 75 ساعت به 90 ساعت تغییر یابد .
چی بود !!؟؟!! . . . . چی شد !!؟؟!!
همکاران عزیز شاغل در واحدهای ستادی و پشتیبانی اداره الکترونیک ، از تاریخ 1390/7/15 بودجه ماموریت ها به اتمام رسیده است . . . .
فاتحه مع صلوات !
برای مشاهده نامه ( برید) مربوط به این خبر اینجا کلیک کنید
در سال 1387 ، در زمان تصدی آقای "مومنی رخ " در سِمَت معاونت عملیات ، سهمیه بلیط کارمندان به صورت نقدی ، تغییر یافت . این تغییر با یک رای گیری و نظر خواهی نیز توام بود که به گفته آقایان " رای اکثریت این بود". نتیجه آن نظر خواهی قطعا ناشی از رفتار نا شایست و تحقیر آمیز آژانس "عصر هدی " بود که بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئولین ، هر رفتاری که میخواست با کارمندان شرکت فرودگاه ها می کرد . از آنجاییکه مدیر این آژانس از مسئولین سابق شرکت فرودگاه ها بود ، تمام شکایات و دعاوی همکاران به واسطه چرب کردن سبیل همکاران سابق خود ( که اکنون در سمت مسئولین قرار گرفته اند ) ، رسما بدون جواب می ماند . این امر که به وضوح قابل لمس بود ، بطوریکه یک "دخترکو آژانسی" پس از شنیدن جمله " از طرف شرکت فرودگاه ها نامه دارم " ، لحن صحبتش کاملا تحقیر آمیز می شد و بعد از آن بود که تازه پاس کاری ها آغاز می گردید . از نگه داشتن نامه بمدت حداقل سه ماه تا مراجعه برای دریافت مبلغ بلیط فقط در یک روز خاص هفته ، اهانت هایی بود که می توان به قدرت گفت باعث گردید که آن نظر خواهی برای پرداخت هزینه بلیط این نتیجه را به همراه داشته باشد .
در دو سال اول اجرای این روند ، مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع تقریبا معادل همان مبلغ بلیط ها بود ولیکن در چند سال اخیر ، با افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند مرحله ، پرداختی شرکت به کارمندان همان مقدار اولیه بوده و هیچ افزایشی در آن دیده نشده است . با یک حساب سر انگشتی :
یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیرید ، با قیمت فعلی بلیط هواپیما در یک مسیر پر رفت و آمد (مثلا) تهران - کیش - تهران
102,030 * 2(رفت و برگشت) * 5(نفر) = 1,020,300 تومان
حالا اگه اون ضرر و زیان بلیط رو هم ازش ( حداکثر 10 درصد ) کم کنیم، میشه : 918,270 تومان
با این مبلغی که الان با کسر 10 درصد مالیات به این شخص میدهند یعنی 450,000 تومان
یعنی این آقایون دارند حدودا ، در هرسال و حداقل 470,000 تومان (چهارصد و هفتاد هزار تومان) از حقمان را به ما نمی دهند .
این آقایان باید هم خوشحال باشند و کلی سر همه منت بگذارند و با کمال وقاحت بگویند که : ما پیگیر مسایل رفاهی شما هستیم و مشکلات مالی شما را دنبال میکنیم.
شایان ذکر است که این مبلغ پرداختی با عنوان کمک هزینه سفر پرداخت میشود . آیتمی که به کارمندان شاغل در ادارات دولتی دیگر از جمله : پست و برق و گاز و مخابرات و حتی بانک ها نیز پرداخت می گردد.
پس در یک کلام می توان گفت که در شرکت فرودگاه های کشور چیزی به عنوان سهمیه بلیط هواپیما نداریم و سهمیه های قبلی نیز با مساعدت آقایون بر باد رفت !
مراجع : سایت خبری خبر آنلاین
ادامه مطلب ...
"پارک ملت" در برنامه یکشنبه شب خود (یکم آبان) که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش گردید ، روز مراقبت پرواز را به عنوان موضوع برنامه قرار داد . میهمانان این برنامه
در مورد سختی و مشکلات و استرس و حساسیت و ..... شغل مراقبت پرواز سخن گفتند و در طول برنامه گزارش های تصویری از مرکز کنترل و برج مهرآباد به همراه تصاویری از هواپیماهای مختلف در حال Take off و Landing نمایش داده شد . نکته جالب اینجاست که در سخنان و گفتار هیچکدام از مهمانان گرامی ( حتی آقای رسولی نژاد ) صحبتی از اهمیت تجهیزات و نقش مهم و حساس متخصصین الکترونیک هواپیمایی در ارایه سرویس مناسب جهت حمل و نقل هوایی مشاهده نگردید . این موضوع منجر به تماس های مکرر همکاران به برنامه گردید ، در نهایت مجری برنامه ناچار شد که در پایان برنامه اعلام کند :
".........از بسیاری از فرودگاه های کشور به خصوص از فرودگاه مهرآباد و امام به برنامه زنگ زده اند و یا اینکه در پیامک ها هم هست که ..... چرا این گفتگو محدود است به چند شغل ؟ .......(درجواب رو به دوربین) ما بلاخره نمیتونیم همه مشاغل مرتبط رو در یک برنامه مورد گفتگو قرار بدیم . انشاالله ...اگر خدا به ما عمری بده و وقت و شرایطش فراهم بشه ........چشم .....عذرخواهی میکنم ....... چون بیشتر از این ، تو یه برنامه، این امکان رو نداشتیم ...."
سپس مجری رو به آقای رسولی نژاد می کند و می پرسد:
" شما توضیح مفصل دادید ؟"
در اینجا آقای رسولی نژاد که گویا تازه متوجه قضیه شده است ، ادامه میدهد که :
"....بله ما در بخش عملیات پرواز .....ما علاوه بر مراقبت پرواز........ الکترونیک و مهندسی ارتباطات را داریم که شبکه دستگاه هایی که روی زمین هست و 24 ساعته درحال کار هست را نگهداری میکنند و بخش پیام های هوانوردی (توضیح مختصر) و بخش ایمنی زمینی و اطفاء حریق(توضیح مختصر) که هر یک شایسته هستند که یک برنامه مستقل به آنها اختصاص دهید ..... "
و در ادامه افزود :
"........ بخشی از الکترونیک ما ، وقتی این دستگاه ها میرند ، اطلاعات رادار ، یکهو تصویر نیست ، تا بیارنش ، تا در اختیار کنترلر قرار بده ، بخش پیام های هوانوردی ..... بلاخره اینها اجزاء پشت صحنه هستند ، مثل کار شما ، گروهی در پشت صحنه هستند ، مردم آنها را نمی بینند ، ولی زحمات طاقت فرسایی را می کشند ، در امر هوانوردی هم همینطوره ...."
و در حال که آهنگ تیتراژ پایانی برنامه در حال پخش است از عوامل دیگر همچون سیستم روشنایی باند و مدیرت ترمینال و غیره . . . یاد نمود و اضافه کرد:
" ....... که همه اینها 24 ساعته کار میکنند......"
در پایان با صدایی کمی بلندتر که بتواند موسیقی تیتراژ را تحت شعاع قرار دهد ، افزود :
" . . . . و این یک کار زنجیره ایست ، خروجی این کار شاید از میکرفون کنترلر( با اشاره به یکی از میهمانهای کنترلر)ظاهر بشه ، به خلبان که گیرنده سرویس هوانوردی است ، آدرس بشه ، اما ..... قطعا یک زنجیره قوی هستند ، یک زنجیره برنامه ریزی شده هستند و هر کدام اگر نباشند قطعا این دوستان ما هم (با اشاره سر به میهمانان کنترلر) نمی توانند کارشون رو بخوبی انجام بدهند ...."
اما ......... واقعا آقای رسولی نژاد !!! باید حتما دوستان ما با پیامک و از طریق تلفن با این برنامه تماس می گرفتند تا شما به فکر "سایر اجزای این زنجیره" و "گروه پشت صحنه صنعت هوانوردی" بیافتید ؟
در طی چند روز اخیر ، در خواست های بسیار زیادی از جانب متخصصین الکترونیک هواپیمایی برای مطرح نمودن و پیگیری مشکلات اسکان مامورین اعزامی به شهرستانهاکه شامل مسایلی همچون:
همچنین اسناد و مدارکی از نوع برخورد عوامل فرودگاهی ( نه متخصصین پر تلاش شاغل در الکترونیک فرودگاه ها ) و همچنین از وضعیت مهمانسرا ها و کیفیت غذاهای ارایه شده به دستمان رسیده است که در آینده نزدیک به طور مفصل به این موضوع می پردازیم . لذا از سایر دوستانی که در این مورد مطلب و یا موضوعات مرتبطی دارند ، در خواست داریم به ایمیل ما ارسال نمایند .
این وظیفه ماست که مشکلات را مطرح و پیگیری نماییم .
در پی مباحث اخیر در مورد افزایش اضافه کاری و وام 10 میلیونی عملیات ، تعدادی از همکاران شیفت مرکز کنترل به همراه آقای مهندس وحید فخاری ، روز شنبه جلسه ای با معاونت عملیات داشته و پیگیر مطالبات مصوبه هیئت مدیره برای پرسنل شیفت شدند . نتیجه به طور خلاصه بدین گونه بوده است که معاونت عملیات اعلام نمودند که صحبت هایی از جانب بعضی از همکاران ستادی شده است - قید نمودن آن در اینجا جدا به صلاح نمی باشد - ایشان با ذکر نام تعدادی از این افراد و اعلام نقطه نظرات بی منطق آنها ، در پایان اعلام نمودند که نحوه تخصیص را به اداره الکترونیک واگذار نموده ایم . در طی جلسه اظهار نظراتی از جانب آقای فخاری ابراز گردید که واکنش همکاران شیفتی را نیز به دنبال داشت . از جمله میتوان به نام جدید "شیفتِ ایران" برای پرسنل ستادی اشاره کرد. این عنوان که تعجب همه را برانگیخت پس از تعریف شرح وظایف توسط ایشان ، با واکنش همکاران شیفت رادار و اتوماسیون همراه شد که اعلام نمودند این تعریف همین کار فعلی ایندو واحد میباشد.
روز یکشنبه آقای مهندس وحید فخاری با دعـــوت از همکاران شیــفت و روز کــار هســـته مــرکــز کنترل ( ارتباطی ، رادار و اتوماسیون ) در ابتدا ضمن ابراز اینکه سایر واحد های الکترونیک در کنار شیفت روییده اند به تفسیر اظهار نظرات روز گذشته خویش پرداختند و راه حل های پیشنهادی خویش را جهت این موضوع اعلام نمودند . این سخنان چندین بار توسط همکاران قطع گردید و به ایشان اعلام شد که مواضع و صحبت های مطرح شده از جانب بعضی از همکاران ستادی باعث رنجش خاطر گردیده است و پرسنل شیفت هیچگاه و در هیچ جایگاهی ، کار و تلاش همکاران ستادی را نادیده نگرفته اند ولیکن اجازه نخواهند داد که عده ای که قرار است اکنون کمی دیر تر به بعضی از امکانات برسند ، شروع به خودزنی کنند و اینگونه شان اداره را دستخوش بازی قرار دهند . همچنین اعلام شد که مسئله اصلی این است که عده ای در این اداره خود را مالک همه چیز میدانند . هر نوع امکانات وتسهیلاتی که میرسد ، اول باید نصیب این افراد بشود ........... اگر درخواستی از جانب ما بشود ، اونوقت دستورالعمل و قانون و مقررات و آیین نامه می آورند که اصلا حقه شما ها نیست ........ حالا که یک آیین نامه هم آمده ، دارند به نفع خودشون قضیه رو تغییر می دهند ........ بابا ! این افراد تویه صف وایستند ، بقیه تو یه صفه دیگه ......... خیلی از امکانات به آنها رسیده ، صداش هم در نیومده ....... کلا این افراد براشون خیلی سخته که تفاوت ساعت اضافه کار آنها با سایر پرسنل کاهش پیدا کنه، یعنی اگه اضافه کار شیفت زیاد بشه ، آنها باید همون تفاوت قبلی رو ، بیشتر از شیفت بگیرند ........ همچنین برای این افراد خیلی زور داره که یه نفر دیگه ، زودتر از آنها وام بگیره ، حالا به هر دلیلی که میخواد باشه .
در پایان بدلیل لزوم حضور آقای فخاری در یک جلسه دیگر ، بحث ها با پیشنهاد چند راه حل برای این موضوع ، پایان یافت .