نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

سال نو مبارک !


فرا رسیدن نوروز باستانی ، در جای جای کشور مان ، از دل پایتخت تا دور افتاده ترین فرودگاه های کشور عزیزمان ، بر همه متخصصان عرصه الکترونیک هواپیمایی مبارک باد .

آخرین وضعیت آقای مهندس مطهری نژاد


با سلام

همانطور که مستحضرید آقای مطهری نژاد بعد از دادگاه اداری یکشنبه مجددا تعلیق شده و از ورود ایشان به محل کارشان جلوگیری کرده اند. لطفا اطلاع رسانی نمایید .

نیازمند یاری سبز تمامی همکاران

بدون شرح !!!!

ضریب 0.95 هنوز به امضاء آقای الهام نرسیده است .

آخرین اخبار

بسمه تعالی 

ضریب 0.95 توسط آقای الهام تایید گردید .  

 فقط همین . . . . !

جلسه کارشناس مسئولین در مرکز کنترل

از ساعت 8 صبح امروز ، 27 اسفند ، جلسه ای با حضور کارشناسان مسئول اداره کل ارتباطات و ناوبری (مرکز کنترل، واحدهای ستادی و فرودگاه های مهرآباد و امام(ره))  در سالن اجتماعات مرکز کنترل برگزار گردید که در آن تمام همکاران بر تحقق ضریب 1 برای الکترونیک تاکید داشتند و طی مذاکراتی که تا بعد از ظهر نیز بطول انجامید ، نتایج قابل قبولی حاصل گردید .

ظاهرا بخشی از کار تا نتیجه نهایی به روز کاری آتی منتهی گردیده است .


خبرهای تکمیلی در این مورد بزودی اعلام میگردد .

ازمیان پیام های رسیده

پیرو اطلاعات رسیده ، جدی ترین گزینه جایگزینی مدیر عامل ، آقای چلندری می باشد ولیکن بدلیل حساسیت زمان ، موضوع موقتا مسکوت مانده است .



-------------------------------------------------------------


رسولی نژاد برکنار شد !



طبق آخرین خبر ، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور برکنار گردید.


ازچند نفر این پیام رسیده و احتمال درست بودن آن نیز میرود .




از وبلاگ "مرکز کنترل تجهیزات ارتباطی فرودگاه بین المللی مهرآباد"

در جلسه روز جمعه جمعی از همکاران منتخب و نمایندگان جامعه متخصصین در واحد ناوبری فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و دلایلی برای لغو تجمع روز شنبه یعنی امروز آورده شد و مورد قبول اکثریت حاضر در جلسه قرار گرفت.

در این جلسه اعضای هیات مدیره جامعه متخصصین الکترونیک از نشستی که با هیات مدیره شرکت و مدیرکل الکترونیک و معاونانش در بعد از ظهر روز چهارشنبه یعنی روز تجمع اعتراضی خبر داده و از محتوای مذاکرات آن صحبت کردند. ایشان بیان کردند که در آن جلسه هیات مدیره بسته پیشنهادی را ارائه کرده و خواستار فرصت برای اقدام عملی شده اند.

حاضرین در جلسه روز جمعه از نمایندگان جامعه متخصصین خواستند بسته پیشنهادی را بترتیبی که آنان می خواهند تغییر داده و به هیات مدیره شرکت ارائه دهند. (بنا به معذوریاتی از تشریح بسته پیشنهادی آن جلسه خودداری می کنیم.)

همکاران عزیز و یاران صمیمی ضمن دوری از هرگونه تفرقه و جند دستگی ( که آرزوی بعضیها است ) با حفظ هوشیاری خود منتظر خبرها از این وبلاگ و وبلاگهای مرتبط بوده تا در صورت عدم تحقق وعده های هیات مدیره شرکت و خواسته های ما متخصصین الکترونیک در جهت بالا بردن جایگاه و شخصیت کاری همکاران و رفع تبعیضها، مجدداٌ اقدامی پرقدرت ، شایسته و بایسته انجام داده و ضربه ای دیگر به این عاملین تشنج و اضطراب وارد آوریم.


لینک اصلی صفحه وبلاگ


از میان ایمیل های رسیده

با سلام

مسلما در سایه امنیت و آرامش است که هرکار خرد و کلان شدنی و دست یافتنی است و هر مجموعه ای  پیش از آن که به آسایش و رفاه مادی  نیاز داشته باشد، نیازمند امنیت روانی است ، در شرایطی که همه امیدها و دلخوشیهای ما برای رسیدن به آسایش وامنیت روانی توسط مدیریتی نالایق وجاهل (به اصول اولیه مدیریت) که با لجبازی و ایجاد تبعیض نا بجا وظالمانه باعث بوجود آمدن چنین شکاف و نارضایتی بزرگی در مجموعه حساس شرکت فرودگاههای کشور گردیده و متاسفانه با کوته بینی وصنفی نگری فردی خاص صبر و متانت چندین ماهه دوستان به فریاد اعتراض وتظلم خواهی بدل شده  روی سخن به دوستان حراستیمان است :

  مدیران محترم حراست شرکت فرودگاههای کشور ومدیران ارشد مجموعه وزارت مسکن وشهرسازی که بدون شک حفظ امنیت فیزیکی وروانی مجموعه ازبالاترین الویتها ودغدغه های مدیریتی شماست سئوال اینجاست که چرا دراین این مدت ( قریب به 6 ماه گذشته) که فاصله افکنی ها وتبعیض های ظالمانه مدیریتی نالایق که منجر به انگیزه کشی ، اختلاف افکنی بین پرسنل مجموعه خود  و در نهایت کشاندن وضعیت نا خوشایندی که دیدیم ودیدید گردید سکوت کرده و با دادن هشدارها و تذکرات به موقع مانع از ایجاد این شرایط نشدید ؛ چرا تمام تلاش خود را برای رفع این تبعیض که بدون شک مادر همه ظلمها و ناعدالتیهاست واکنشی نشان ندادید. اطمینان خاطر داریم رصد و پیش بینی وقوع چنین اعتراضی برای زحمت کشانی چون شما کاری سهل واسان است چرا با بازخواست به موقع و یاد آوری اصول مدیریتی مانع ازبروز این تبعیض واخلاف افکنی آشکار نشدید ؛ چرا از باب نصیحت ویا هشدار متذکر نشدید که  ))الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم ((

                                          (هر کجا ظلم رخت افکنده است   مملکت را زبیخ پرکنده است )

دوستان ومدیران محترم حراستیمان ما نیز همانند شما به اهمیت حفظ آرامش روانی مجموعه آگاهیم اما نگران ودلسوز شرایطی هستیم که خدایی نا کرده بر اثر اعمال این تبعیض آشکار و بی عدالتی ظالمانه در شرایط موجود که بدلیل اعمال تحریمهای ناجوانمردانه وعدم امکان خرید ونوسازی تجهیزات و همچنین بالارفتن عمر وکارکرد دستگاههای کمک ناوبری، نظارتی و وحفاظتی وامنیتی  و استهلاک قطعات ، با انگیزه کشی رخ داده پر کاری و  تلاش مضاعف وشور انقلابی پرسنل دلسوز وصبور الکترونیک به کار روزمره و انجام باری به هر جهت  شرح الوظایف عادی تنزل یابد که وقوع چنین شرایطی خوشایند  هیچ یک از دلسوزان نخواهد بود.

از خداوند طلب توفیق داریم که بر هر نیتی آگاه است

 

 

 

قرار روز شنبه 26 اسفند

پیرو اطلاع رسیده ، تجمع روز شنبه 26 اسفند ، به تعویق افتاده است .


 

شنبه 9 صبح ، تجمع جلوی دانشکده ، سپس حرکت به سمت دفتر وزیر راه ، مسکن و شهرسازی .

تجمع اعتراضی همکاران - چهارشنبه 23 اسفند

9 صبح : آغاز تجمع همکارن مهرآباد ، ستاد ، مرکز کنترل ، رادار ، اتوماسیون ، فرودگاه امام و برخی شهرستان ها در مقابل در ورودی اصلی شرکت و پیوستن سایر همکاران

با افزایش تعداد همکاران ، مشکلات ترافیکی در خیابان معراج پیش آمد ، همکاران فرودگاه امام و همچنین برخی شهرستانها نیز خود را به این اجتماع رساندند ، نیروی انتظامی جهت کنترل اوضاع تعدادی نیرو و ماشین به محل اعزام نمود .

تعدادی افراد ناشناس شروع به فیلم برداری از همکاران نمودند که با واکنش بجا و منطقی همکاران مواجه شد و در نهایت محل را ترک نمودند .


10:15 : حرکت همکاران به سمت داخل شرکت با شعار " مدیر بی کفایت . . . اسعفا استعفا "

واکنش پرسنل اداری شرکت فرودگاه ها درنوع خود جالب بود .

در طبقه ششم ، روبروی اتاق مدیرعامل ، همکاران همگی درخواست استعفای ایشان را داشتند ، پادرمیانی آقایان باقری ، امیرانی و اسماعیل نیا نتیجه ای نداشت و اعتراض همکاران هر لحظه بیشتر و بیشتر می شد . در نهایت درخواست مذاکره با هیئت مدیره اعلام شد و همه همکاران به آمفی تئاتر شرکت هدایت شدند .


10:50 آمفی تئاتر : بدلیل بسته بودن درب ورودی آمفی تئاتر ، در سالن طبقه همکف تجمع ادامه یافت . مدیرعامل به همراه اعضای هیئت مدیره برای پاسخ گویی به همکاران به طبقه همکف آمدند . همکاران با دیدن مدیرعامل شعار های قبلی خود را با شدت بیشتری ادامه دادند و خواستار عذرخواهی سریع و استعفای ایشان شدند .


جلسه با آیاتی از کلام الله قرآن مجید آغاز گردید . در ادامه مدیرعامل شروع به صحبت نمودند که با اعتراض شدید همکاران مواجه شد و در نهایت قرار شد صحبت ایشان شنیده شود . 


چندین بار صحبت ایشان با اعتراض همکاران قطع گردید و پس از یک کش و قوس حدودا یک ساعته در خواست شد که ایشان صحبت نکنند . آقای امیر مکری نیز پیرو صحبت های قبلی ادامه دادند که کلام ایشان نیز با اعتراض قطع گردید .


در بین این بحث ها ، آقایان میرسعید ، عتیقی ، فراهانی ، مطهری نژاد ، فخاری ، محمایی ، خدنگ و گودرزی صحبت های بسیار مهمی ایراد نمودند و به نکات بسیار دقیقی مبنی بر قانون گریزی و اعمال تبعیض توسط شخص مدیرعامل شرکت اشاره نمودند .


12:40 : در نهایت با توجه به استدلال های بی منطق اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل و همچنین وقت کشی آنها ، تصمیم بر ترک آمفی تئاتر گرفته شد و علیرغم درخواست تعدادی منبی بر باقی ماندن در سالن ، اکثرهمکاران سالن را ترک نمودند .


در پایان طی بحث هایی که در سالن صورت گرفته شد ، قرار شد هیئت مدیره یک جلسه اضطراری در بعد از ظهر تشکیل دهد تا در این مورد بحث شود .


از میان نظرات شما 2

 ظاهرا این نامه باعث تعلیق نویسنده آن شده است !!!!

--------------------------------- 

به نام خدا
خدمت یا خیانت
فرودگاهها در تمام جهان آلوده ترین مناطق زیستی به شمار میروند. زیرا
1- آلوده ترین از نظر تراکم امواج مضر
2- آلوده ترین از نظر آلودگی صوتی
3- آلوده ترین از نظر آب و هوا ( آلودگی خروجی اگزوز هر هواپیما برابرآلودگی خروجی اگزوز ده هزار خودرو)
درضمن طبق سنوات گذشته، فرودگاهها اولین نقاطی هستند که در آغاز هر درگیری مورد هدف قرار میگیرند. و .......

ادامه مطلب ...

ازمیان نظرات شما 1

بنام خدا
دوره ۲۰ انقلابی
با سلام :
با توجه به درخواست بعضی از همکاران مبنی درج مطالب نامه ای که اینجانب به بعضی از دوستان ارسال کرده بودم طبق درخواست ایشان در سایت نود الکترونیک اطلاع رسانی می شود با آرزوی موفقیت برای تمام مهندسین متخصص الکتر.نیک هواپیمایی :
چندی پیش مراسم تجلیل بازنشستگی بعضی از همکاران الکترونیک که از دانشجویان ورودی دوره ۲۰ الکترونیک بودند، در اداره کل برگزار شد. از یکطرف خوشحال و قدردان ومستفبل اینگونه مراسم شدیم و از طرفی تأسف خوردیم که دیگر شاهد حضور این دوستان خوب و عزیز در کنار خود نیستیم و مسلماً خاطره و عملکرد دلسوزانه و متعهدانه کلیه همکاران متخصص بازنشسته گذشته وآینده، در تاریخ الکترونیک هواپیمایی ماندگار خواهد بود.
شاید لازم بود . . . .


ادامه مطلب ...

از میان ایمیل های رسیده

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»
منطق قرآن در مورد اتحاد، گفتار معروف است که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» این آیه که از اعتصام و حبل سخن به میان آورده، ناظر به این نکته است که ملّت‌های متفرّق به‌سان انسانی هستند که در قعر چاه قرار گرفته و راه نجات او جز چنگ زدن به ریسمان وحدت چیز دیگری نیست تا او را از مرگ قطعی نجات بخشد.
اگر قرآن درباره وحدت، چنین پیامی دارد، درباره تفرقه و دو دستگی هشدار شگفت‌آور می‌دهد و آن را در ردیف عذاب‌های آسمانی می‌شمارد و می‌فرماید «أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ» (شما را به صورت گروه گروه درمی‌آورد و مزه تلخ جنگ با یکدیگر را به شما می‌چشاند)
با سلام و درود بر یکایک همکاران اداره معظم الکترونیک هواپیمایی.
چندی است که . . .

ادامه مطلب ...

چند خبر

قابل توجه همه همکاران


در کارگزینی ، حکم های همکاران الکترونیک با ضریب 0.75 زده شده و در حال توزیع میباشد !!!!!!


تلاش ها برای افزایش این ضریب ادامه دارد تا شاید به 0.95 یا شاید هم به 1 برسد ؟؟؟!!!!؟؟؟؟


هیچ واکنش خاصی مبنی بر اعتراض به این ضرایب از جانب مقامات مسئول و مدیران الکترونیک صورت نگرفته است !!! ( نباید هم صورت بگیره !!! چون خودشون ضریب 1 را دارند !!؟؟؟!! ) 


این مقامات و مسئولین بشدت تلاش دارند که به هر نحوی که شده جو را آرام نموده و همکاران را قانع کنند که دیگر کاری نمی شود کرد  . . . . ؟؟؟!!!!؟؟؟


در پایان از همه همکاران در سراسر ایران درخواست می گردد :


  • از انجام هر نوع فعالیت خارج از وظایف جدا خوداری کنند .
  • همکاران ستادی تهران ، ماموریت ها را حتما مشروط به تامین شرایط رفاهی و اقامتی مناسب نمایید .
  • ماموریت های خارج از ایام و ساعات اداری را قبول ننمایید .(یک یا دو واحد ستادی این روش را در پیش گرفته اند .)
  • ماموریت های فرودگاه عسلویه از 15 روز به 12 روز کاهش یافته و زمزمه 10 روز شدن آن نیز شنیده میشود . این ماموریت ، توسط همکاران برخی از ادارات تهران تحریم شده است .



این توصیه ها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اعلام شده  است . همه همکاران با پشتکار و همتی که دارند جلوی هرگونه کمکاری را خواهند گرفت ولیکن اجازه نخواهند داد که عده ای حق انان را پایمال نمایند .


جلسه فصلی کارشناس مسئولان الکترونیک و ... سوسه آمدن ترسو ها !!!

امروز مطابق سنوات گذشته ، جلسه فصلی کارشناس مسئولان اداره کل ارتباطات وناوبری در مرکز کنترل فضای کشور برگزار می گردد . این جلسه با حضور تمام کارشناس مسئولان فرودگاه های کشور و همچنین مسئولان ستادی تهران در مرکز کنترل برگزار می گردد . باتوجه به بحث های اخیر در مورد ضریب حقوقی همکاران الکترونیک ، مطمئنا یکی ازموضوعات داغ این جلسه همین بحث خواهد بود . . . .

اما ظاهرا آقای رسولی نژاد که حامی شدید این تفاوت در ضرایب بین الکترونیک و مراقبت می باشد ، از هرگونه تجمع ، گرد همایی و اتحاد بین همکاران الکترونیک واهمه داشته و طی نامه ای به حراست مرکز کنترل ، ورود همکاران غیر شاغل در مرکز کنترل را ممنوع اعلام داشته است !!؟؟؟!!

این موضوع که باعث اعتراض چند تن از کارشناس مسئولان نیز قرار گرفت ، تا جاییکه یکی از آنان به نشانه اعتراض ، مرکز کنترل را ترک نمود . در نهایت با پیگیری های به عمل آمده و همکاری بسیار مناسب اداره حراست ، مجوزهای ورود همکاران صادر گردیده است .

به محض رسیدن اخبار از محتوای این جلسه ، به اطلاع همه همکاران خواهد رسید .