نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

این اولیش بود . . . . تا ثریا میرود این دیوار کج !

در هفته گذشته . . . . پس از عید سعید غدیر خم . . . .

مبلغ 90 هزار تومان بابت پاداش اجلاس سران به حساب پرسنل مراقبت پرواز فرودگاه های مهرآباد ،امام (ره) و مرکز کنترل واریز گردید . . .  این موضوع در ابتدا باعث تعجب همکاران ودر نهایت با تماس های متعدد با مسئولین الکترونیک و مدیر کل جدید الکترونیک ، پاسخی مبنی بر اینکه اسامی همکاران الکترونیک اعلام شده ولیکن هنوز اقدام پرداخت صورت نگرفته است !!!! دریافت گردید . . . .


تا اینکه در طی چند روز گذشته مشخص گردید که برای تعدادی از همکاران ، که شامل کارشناسان مسئول و معاونین ، مبلغ 150 هزار تومان واریز شده است .... !!!!


جناب آقای باقری 

بگذارید ابلاغتان خشک شود ، بعد شروع به این نوع عدالت گستری نمایید !


 . . .

دیدید آنها که مخالف حضور شما در این پست بودند ، از چه بابت بود ؟؟!!


. . . . . . . .

دیدید که همچنان از همان افکار قبلی خود پیروی میکنید ! 


. . . . . . . . . . .

واقعا کلام ما دیگر توان گفتن این در دلها را ندارد !


. . . . . .!!!!!!. . . . . ؟؟؟؟؟؟  . . . .


ببینید همکارانی که در طی این مدت مشغول ارائه خدمات بودند چه صحبتی دارند !

جلسه تودیع اقای زمانی

روز دوشنبه 91/8/8 ، جلسه تودیع اقای زمانی در مرکز کنتری برگزار گردید .

این جلسه با حضور همکاران شاغل در مرکز کنترل ، مهر آباد ، فرود گاه امام خمینی (ره) ،و همچنین همکاران شاغل در شهرستانهای : کرمان ، زنجان و . . . . رونق دو چندان یافت .

حضور آقای مرتضی حسینی ، مدیر کل سابق الکترونیک ، و همکاران بازنشسته در این جلسه از نکات مهم این مراسم بود .

در این مراسم آقایان بهمن باقری ، مدیر کل جدید الکترونیک ، آقای شوشتری ، آقای زمانی و آقای قنبری سخنرانی  نمودند .

آقای قنبری در سخنرانی خود ضمن ابراز تاسف در کاهلی مدیریت شرکت فرودگاه ها نسبت به سایر دستگاه ها در تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل ، تاکید کردند که میبایست برای افزایش حقوق و مزایای همکاران تلاش بیشتری نمود و اتلاف وقت به هیچ وجهی جبران پذیر نمی باشد . همچنین ایشان اعلام نمودند که هیچگونه تفاوت و تبعیضی بین الکترونیک و مراقبت پرواز قابل قبول نیست و روند انجام کار طوری است که این اختلاف در ضرایب را قابل قبول نمی داند . در پایان اعلام نمودند که با تغیر افراد در سطح مدیریت نبایست گرایش متفاوتی نسبت به الکترونیک یا مراقبت پرواز پیش بیاید . به گونه ای که هر یک از این دو صنف وقتی به مدیریت شرکت یا معاونت عملیات رسیدند ، رشته کار را به سمت صنف خود بکشند . صحبت های ایشان چندین بار توسط حضار با کف زدن تایید گردید .


اسامی معاونین جدید مدیر کل جدید الکترونیک  همچنان اعلام نگردید تا شایعات  . . . . . آقای اسماعیل نیا بجای آقای زمانی و آقای امیرانی بجای آقای باقری (در سمت آقای ملایی) . . . . . همچنان ادامه داشته باشد .


نامه ای از طرف یکی از همکاران (2) . . . .

با سلام


جوابیه همکار محترم مراقبت پروازیمان آقای ربیعی ابیانه :


درود واحترامی مضاعف به همکار پیشکسوت مراقبتیمان که سالیان سال از نزدیک نظم , پشتکار وپیگیریهای خالصانه ایشان را حداقل برای دوستان هم صنفی خودشان شاهد بوده  وهستیم وازاین  باب از طرف دوستان همکارشان به ایشان خداقوت گفته و سلامتی آرزومندیم , اما جناب ابیانه عزیز جانا سخن از زبان ما می گویی !  صد حیف کمی دیر می گویی! ما همکلاسی های قدیم وشاید هم اتاقی های سابق شما ( اگر تو فیق هم خوابگاهی بودن یا هم منزل بودن در زمان دانشجویی را داشته باشیم ) و همکاران فعلیتان در الکترونیک هواپیمایی از ابتدا ندای وحدت سر می دادیم و شما را از کشیده شدن به جنگی زرگری که تنها حاصلی جز فرسایش واضمهلال صنفی وحرفه ای در پی نداشته که بدون شک سیاستی است  مبتنی بر تفرقه بیانداز و چند صباحی میز را بچسب از سوی مدیران میز دوستمان ! بر حذر می داشتیم اما چه سود که بعضی از دوستان تندرو و بعضا متوهمتان ( از آن جهت که بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و به زبان ساده که جان من اینجا ایران است ) دست به بلند پروازی و بعضا خیال پردازی  زده و می زنند و خود را با شرایطی نظیر فرودگاههای ... مقایسه می کنند .حال که اغلب فاکتور های موجود در آن فرودگاهها را در چنته ندارند .!!

بدون شک عکس العمل این تند روی ها چیزی جز تندگویی و جبهه گیری از جانب صنف و همکاران بنده نبوده است به طوری که معترفیم که ما نیز در بعضی مسائل خارج از مدار تدبیر و مصلحت اندیشی دست به اقداماتی رادیکال زده ایم اما قبول کنید که عمل دوستان شما عکس العملی غیر از این را طلب نمی کرد. چون اعتقاد داریم اگر در در این مورد و این تبعیض آشکارا (که بدون شک نقطه شروعی بر اقداماتی دیگراز این دست  می توانست باشد) کوتاه آمده وگذشت می نمودیم نه تنها آیندگان ما را بابت این اهمال وکوتاهی نمی بخشیدند و بلکه  دیگر کسی را یارای ایستایی در مقابل همکاران تندرو وبعضا زیاده خواهتان نبود .

ما حسن نیت خود را در قضیه درج تفاوت تطبیق در فوق العاده ویژه ( حق جبله )که با همت وتلاش فردی جناب آقای جبله از همکاران زحمت کش الکترونیکیمان محقق گردید نشان دادیم و ایشان  چه جوانمردانه با  صرف زمانی که باید خرج خانه وخانواده می شد و در اقدامی مخاطره انگیز ( که خود بهتر از من دلایل آن را می دانید ، همان توبیخ های نقل ونباتی مدیران ) به احقاق حق تمامی پرسنل پرداخته  و بدون هیچ چشم داشتی این موفقیت صنفی را نه برای خود هم صنفانشان بلکه برای همه همکاران عملیاتی دانستند .

قبول کنید این مقاومتها وشاید از دیدگاه دوستان شما سنگ اندازی ها که در این 2 سال رخ داده زاییده تفکر وعملکرد نامطلوب دوستان شما بوده  و معتقدیم تمام مقاومتها واعتراضات ما در جهت نشاندن داغیست تا در آینده از اقداماتی نا مستند و  نامستدل از سوی هر صنفی پرهیز شود .

بر هر سوی ما همچون گذشته بر اصل برابری و برادری معتقد بوده و اذعان داریم اگر داعیه ای بر برتری وخاص بودن هم وجود دارد در بستری کارشناسی  ومهندسی قابل اثبات است نه در محیطی غوغاسالار  و شانتاژ گرا !!!

از خداوند طلب توفیق داریم که بر هرنیتی آگاه است

متشکرم

نامه ای از طرف یکی از همکاران (1) . . . .

با سلام

حال که در جامعه ای زندگی می کنیم که بر اساس تعالیم دین مبین اسلام تعریفی شیوا و متین از مدیر و مدیریت به عنوان خادم و خدمتگزار امت اسلامی دارد و هرگونه فرض دیگر چون ، طاغوت صفتی ، ارباب رعیتی ، خود قیم پنداری  ، ملوک طوایفی و... را محال می داند جز این نباید باشد که مدیر ومجموعه مدیریتی نه به عنوان در راس قرار گیرنده بلکه به عنوان راهبر(leader) ،هماهنگ کننده (coordinate)و انگیزه دهنده و از بین برنده تبعیض ها وخود برتر بینی ها به دور از هرگونه فرا فکنی و تحمیل ناروا وتنها بر  اساس لیاقت و شایستگی ؛تمام  تلاش خود را برای رسیدن به فاکتورهای پیشرفت وترقی  مجموعه بکار برد .  

بدون شک مدیران خود بهتر می دانند که  پرداختن به مبحث بهره وری کارکنان یکی از مهمترین دغدغه های مدیریتی در دنیای امروزی است توجه به اهمیت نیروی انسانی در یک سازمان و نقش کارکنان در رشد وتحقق اهداف سازمانی بسیار حائز اهمیت است .

متاسفانه و باز هم متاسفانه ، احتمالا مدیران کنونی ما در صنعت هواپیمایی یا زمانی برای تلمذ برای فراگیری این مهارتها نداشته اند ویا فرصت دو چندان برای  تجربه آموزی  case study  می خواهند که فرض هر دو حالت مستلزم تبعات و پیامدهای سنگین است

آقایان ؛ آقا زاد گان و مدیران بالادستی صنعت هواپیمایی وای کسانی که در این برهه اززمان از باب رسالت  و نه خود کامگی بار مسئولیت تصمیم گیری ، نظم بخشی و آینده نگری این صنعت را برای رسیدن به اهداف چشم انداز بر دوش شما قرار داده شده آیا به تبعات تصمیمات غلط وسوء مدیریتهای خود واقفید ؟!!!! ویا نه بدلیل قرار گرفتن در چرخه تسلسل وفضای فساد انگیز توهم خود را در منتهی الیه لیاقت وشایستگی می بینید

ای انگیزه کشان صنعت هواپیمایی تبعات مرگ انگیزه و اشتیاق در این  زمان که با هجمه دشمنان به استقامت ایستاده ایم یعنی خدا حافظ همت مضاعف خداحافظ تولید ملی واین یعنی بی پاسخ گذاشتن لبیک بزرگان و خیر اندیشان نظام اسلامی

آیا قادرید تبعات انگیزه کشی خود را بپردازید ؟!!!

آنچه در این هنگامه بیشتر از مسائل مادی (تفاوت در پرداخت فوق العاده ویژه ) همچون شلاقی مهیب بر روح و روان و ذهن این تلاش گران بی ادعای صنعت هواپیمایی فرود آورده و تا اعماق استخوان را سوزانیده  بروز تبعیض ودوگانگی است که بدون داشتن دلایل مستدل وفقط بر پایه توهمات و ایجاد شانتاژ و جو عوام فریبانه  واستفاده ابزاری از تمامی امکانات حرفه ای و غیر حرفه ای  برای رسیدن به اندک عواید مادی از دوستان دیروزمان سر زده دراین شرایط خواهشا توقع زود امدن ودیر رفتن رااز ما نداشته باشید که مرگ انگیزه بدون شک ایثار ، فداکاری و... را نیز خواهد کشت .

آیابه تبعات انگیزه کشی خود واقفید ؟!!!!

آقایان مدیر بدون شک نظم ، صبرو شکیبایی ؛ متانت و نکته ومکان نسنجی که از خواندن علم هندسه ودانش مهندسی آموخته ایم تا کنون عملکرد ما را به سمت غوغا وهیاهو کردن سوق نداده است هر چند دوستان دیروزمان در هر جا و مکانی با دست زدن وهورا کشیدنو ... از این حربه هم گذر نکرده اند .چه گوییم که دوستان دوست می دارند دائم شورو غوغا را !!!!؟؟؟

اما ای انگیزه کشان صنعت هواپیمایی:

از من اکنون طمع صبرو دل و هوش مدار            کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد