نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

مسئله ای به نام ...... پارکینگ



        از آنجایی که تمامی مناطقی که هم اکنون به عنوان پارکینگ در اختیار کارکنان ادارات مختلف شرکت فرودگاه های کشور استفاده میگردد ، تحت تملک شرکتفرودگاه های کشور می باشد، لذا به عنوان نواحی اختصاصی این شرکت قلمداد شده و استفاده از این مناطق حق طبیعی تمام کارکنان این شرکت می باشد . اکنون نکته قابل تذکر اینجاست که چرا نحوه اختصاص و مدیریت این مناطق باید به گونه ای باشد که کارکنان عملیاتی خصوصا متخصصین الکترونیک هواپیمایی این شرکت ، بابت رفت و آمد روزانه وکاری و شغلی خویش باید هر روز درگیر این مشکل باشند . اکنون قصد داریم مشکلات پیش آمده در مورد پارکینگ های مختلف این شرکت را به تفکیک بررسی و پیگیری نماییم .



پارکینگ ساختمان اداری شرکت فرودگاه های کشور


           این پارکنیگ در فضای پشت ساختمان فعلی اداری شرکت فرودگاه های کشور قرار گرفته است و طبق اطلاعات واصله برچسب پارکینگ آن با رنگی متمایز از سایر برچسب های پارکینگ مشخص گردیده است . مطابق منطق ، استفاده کننده گان از این پارکینگ می بایست کارکنان شاغل در این ساختمان و ساختمان برج فرودگاه مهرآباد  باشند . از آنجایی که کلیه کار های اداری تمامی کارکنان در این ساختمان صورت می پذیرد ، لذا رفت و آمد کارکنان سایر ادارات به این ساختمان ناگزیر می باشد  ،


برای مشاهده ادامه متن روی ادامه مطلب کلیک کنید


 ولیکن هیگونه مجوزی مبنی بر ورود افراد با سایر برچسب ها به این پارکینگ داده نمیشود . این امر در ابتدا با چانه زنی و در پایان به در گیری لفظی و گاها توقف خودرو جهت سد معبر درب ورودی پارکینگ جهت عدم ورود یا خروج سایر خودرو ها  منجر میگردد و حاصلی جز از دست رفتن اندک آرامش فردی و بهم ریختگی شدید اعصاب کارمند در بر نخواهد داشت . در نهایت ، ناچار به پارک خودرو در مجاور خیابان منتهی به ساختمان شرکت خواهد شد که این خود یک ماجرای تازه شامل ....  گیر دادن سرباز وظیفه پست نگهبانی در آهنی .....  جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی مستقر .............. حمل خودرو با جرثقیل به پارکینگ توسط پلیس  ، می باشد  و یا اینکه پارکینگی بجز این پارکینگ انتخاب گردد که در ادامه به مشکلات بقیه پارکینگ ها خواهیم رسید .

حال این سئوال مطرح است که آقایان مسئول .................. یک کارمند ، جهت پیگیری کارهای اداری و شغلی خود ، که لزوما میبایست خود آنرا پیگیری نماید (باز نمودن مشکلات سیستم اداری فعلا موضوع این بحث نیست ) ، پس از مراجعه به شرکت ، خودرو خود را کجا میبایست پارک کند ؟ واقعا در آن لحظه این شرکت که ما در آن در حال انجام وظیفه خویش هستیم ، چه تفاوتی با یک اداره دیگر  مثلا شهرداری برای ما  دارد ؟ 

شایان ذکر  است که کارت های خاصی توسط حراست مرکز کنترل در اختیار همکاران شاغل در این مرکز قرار داده میشود تا در زمان مراجعه به پارکینگ ساختمان اداری شرکت ، بتوانند از این پارکینگ استفاده نمایند . این کارت ها می بایست با مراجعه شخصی کارمند به واحد حراست مرکز کنترل و پرکردن فرم مربوطه دریافت و در همان روز عودت داده شود . این راه حل شاید مشکل در صد ناچیزی از افراد را پاسخگو باشد ، زیراکه بدلیل موقعیت جغرافیایی مرکز کنترل ، اکثر همکاران طوری برنامه ریزی میکنند که پس از مراجعه به ساختمان اداری شرکت به سمت منزل باز گردند و بازگشت مجدد آنان به مرکز کنترل موضوعی غیر منطقی به شمار میرود . از طرفی دیگر بسیار از همکاران از سایر مناطق به ساختمان اداری مراجعه میکنند و آمدن آنها تا مرکز کنترل و بازگشت مجدد به مهرآباد ، امری غیر معقولانه می باشد .



پارکینگ دانشکده صنعت هواپیمایی


           این پارکینگ اخیرا به عنوان یک گرفتاری جدید برای همکاران شاغل در واحد های ستادی مستقر در ساختمان های اطراف دانشکده تبدیل شده است . وقایعی که تا کنون رخ داده به اختصار شرح زیر است :

  • 20 اسفند89، اعلام گردید  از اول سال 90   ازورود کارمندانی  که کارت پارکینگ نداشته باشند  ممانعت بعمل می آید

  • 14 فروردین90 ، جلوگیری  از ورودکارمندانی که برچسب  جدید دریافت نکرده بودند

  • حضور نیافتن کارکنان  علوم و فنون در سر کار خود و  اجتماع  در ورودی درب پارکینگ

  •  ارائه کارت  پارکینک به همه پرسنل علوم  وفنون !!!!!!!!!!!

  •  پیگیری آقای مهندس کشاورز و اعلام اینکه  آقای .......در حال آماده سازی کارتها هستند

  • رفتن آقای ... به حج عمره و  بلا تکلیف ماندن کارتها (جانشین هم که نداشتند حتما  !!!!!!)

  • 16 فروردین 90،  تعیین  31 فروردین جهت آخرین مهلت دریافت  کارت پارکینگ

  • 31 فروردن 90 ، جلوگیری  از ورود کارکنان الکترونیک

  • 10 اردیبهشت 90 ، آزاد  شدن ورود همه خودرو ها به  داخل پارکینگ و نبودن جای  پارک برای خوردوی کارمندان

  •  دو بله پارک  کردن خوردها داخل پارکینگ ، درگیری بین کارمندان و افراد متفرقه، جریمه شدن کارمندان توسط پلیس راهنمایی

  • محدود شدن ورود خودروهای همکاران الکترونیک به محوطه دانشکده  از 10  ماشین به 4  ماشین

  • تغییر محل کنترل  ورود و خروج پارکینگ خودروها

  • برخورد بسیار زشت  آقای پرستاری و اظهار نظر بسیار  دور از شان ایشان در مورد متخصصین الکترونیک هواپیمایی

  • حضور پلیس و جلوگیری از ورود خودروها بدلیل پر بودن پارکینگ

گویا هماهنگی جهت صدور 12 کارت مجوز ورود به پارکینگ محافظت شده صادر شده و 8 کارت دیگر نیز در دست اقدام می باشد .اما آنچه مشهود است ازدحام بیشتر این پارکینگ توسط خودرو های متفرقه وکندی روند پیگیریمسئولین جهت رفع این مشکل می باشد .


حال این سئوال مطرح است که اگر هر روز ، در ابتدای هر روز کاری ، برای پارک کردن خودروی خود درگیر این گونه مشکلات فکری و عصبی و گاها درگیری های لفظی بشوید ........ پس از مراجعه به خودرو جهت بازگشت به خانه ، مشاهده کنید که چندین خودردو در کنار خودرو شما، دوبله پارک کرده اند و راننده ها نیز رفته اند و شما هیچ راه خروجی ندارید ....... اگر ببینید که یک شهروند با شعور !!! به هنگام خروج از پارکنیگ به خودروی شما صدمه زده و گریخته ... و چندین وضعیت مشابه ، چه احساسی نسبت به اداره و کار و تلاش خود برای اداره پیدا میکنید ؟ در آن لحظه در یاد کدام مسئول هستید و چه در مورد وی می اندیشید ؟ چقدر به خود و کار خود و اداره و شخصیت آن افتخار میکنید ؟


پارکینگ ساختمان AFTN


         این پارکینگ که در محوطه ساختمان موسوم به AFTN قرار گرفته است و مورد استفاده همکاران شاغل در واحد های ستادی الکترونیک مستقر در این ساختمان میباشد . اخبار سیده حاکی از آن است که غالب مشکلات این پارکینگ در زمان پس از اتمام وقت اداری بوده که ظاهرا با مذاکره حل شده است ( اگر اطلاعات این حقیر ناقص است ، خواهشمند است ما را مطلع نمایید)


پارکینگ مرکز کنترل (سنتر)


         شما میتوانید خود را خوش شانس ترین فرد زمین بدانید اگر . . . .

اگر دقایقی پس از ساعت هفت صبح ، در پارکینگ مسقف سنتر جایی برای پارک پیدا نمایید . در حالیکه جای پارک ویژه و اختصاصی برای مدیر کل الکترونیک ، مدیر کل مراقبت پرواز و معاونت عملیات در نظر گرفته شده است ( مصداق بارز تافته جدا بافته)بقیه همکاران می بایست خودروی خود را در زیر آفتاب و باران پارک کنند . نکته مهم این است که گویا تمامی برچسب ها مجوز ورود به پارکینگ سنتر را دارند. این واقعا یک سئوال برای اکثر همکاران شاغل در سنتر می باشد که این چه سیاستی است که همه میتوانند از پارکینگ سنتر استفاده کنند ولی ما برای پارکینگ های دیگر چنین مجوزی نداریم ؟ مشکلات بوجود آمده در هنگام  ورود در زمان ابتدای تعویض برچسب های پارکینگ  که غالبا ناشی از عدم ارسال لیست اسامی و گاها بدلیل عدم اقدام همکاران در تحویل برچسب ها بوده است  .  


در اینجا این سئوال مطرح است که هزینه توسعه و مسقف نمودن پارکینگ چقدر بودجه می خواهد ؟ آیا این بودجه اینقدر برای شرکت سنگین است که پس از گذشت چندین سال هنوز فکری برای آن نکرده اند ؟


پارکینگ ترمینال یک و ترمینال شش


           این پارکینگ های طبقاتی در اجاره یک شرکت خصوصی "گردن کلفت"(به نقل از اخبار 20:30)بوده و اهمیت موضوع آن در زمان اعزام مامورین به چشم میاید .البته گاها خبر میرسد که استفاده از این پارکینگ برای مامورین منتفی شده و قرارداد تغییر کرده است ولیکن موضوع اصلی همچنان پا برجاست  . در هنگام ورود و خروج به این پارکینگ، مامورین اعزامی حتما با این جملات آشنا شده اند : آقاجان اسمتون رد نشده ..... باید نقدا حساب کنید بعد برید با خودشون حساب کنید ....... به مار بطی نداره مشکل از اداره خودتونه .....صد دفعه به آقای کا.... گفتیم که باید اینجوری و اونجوری اسم ها رو رد کنه .... نه عزیز جان این برای ما اصلا ملاک نیست ..... نه !   کو ؟ با کی و با کجا هماهنگی کرده ؟ 

هیچ کس منکر حجم زیاد کار اداره تدارکات الکترونیک نیست ، ولی واقعا یه هماهنگی چقدر کار میبره ؟ نمیشود با بلیطی که به واحد طرف ارسال میکنید ، نامه پارکینگ رو هم بدید ؟ احتمالا barid هم که هنوز اختراع نشده ؟

شما به جای آن مامور ، با کلی وسایل و دم و دستگاه چند میلیونی ، بدلیل ترافیک حاصله از پرواز حجاج و کربلا هم کمی دیر رسید ، عجله دارید زود تر برسید تا کانتر بسته نشده ، حالا بیا با یه کاگر ، هنگام ورود به پارکینگ سر اینکه اسم رد شده یا نشده چونه بزن . موقع برگشتن هم که هم پروازت تاخیر خورده هم تا لحظه آخر تو شهرستان درگیر کار و سیستم بودی ، الان هم نصفه شبه که رسیدی تهران ، با اون همه وسایل ........خسته و کوفته و داغون......... باید برای خروج دوباره با یه کارگر دیگه چک و چونه بزنی !!!!!!!! چقدر لذت بخشه ! چقدر آدم به خودش افتخار میکنه ! چقدر از کارش و شغلش ابراز رضایت میکنه ! چه ذکر خیری از مسئولین میکنه !



         شاید یه روزی برسه که دیگر مسایل چنین پیش پا افتاده ، برای مسئولین مدعی مدیریت برتر ، مطرح نباشه .


نظرات 4 + ارسال نظر
atsep شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 20:41

با سلام
برادر عزیز می گن کربلا گفتی و کردی کبابم. حالا این داستان پارکینگ که بخوبی شرح داده شده بود واقعا یکی از سوهان های روح همکاران ما هست ومتاسفانه مسئولان همیشه مشغول ما به مشکلات حتی وقت اندیشیدن به این مشکلات رو ندارن. گاهی آدم اینقدر از این مسئولان حرصش درمیاد که فقط چاره کار اینه که سر نماز یکم دعاش کنه و بس . امیدوارم این دعا عا یه روز برآورده بشه.
در کل ای کاش یکی جوابگو بشه!

گل علی شنبه 30 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 21:45

این نمایش قدرت و صلابت مسولان الکتزونیک است لطقا این موضوع رو به سخره نگیرید

همکار یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 00:19

آقا عالی بود .......... عالی

سعید دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:18

پارکینگ پارکینگ و باز هم پارکینگ حال آدم از این همع بی برنامگی به هم میخوره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد