نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

پیامک به آقای رسولی نژاد !!!



       "پارک ملت" در برنامه یکشنبه شب خود (یکم آبان)  که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش گردید ، روز مراقبت پرواز را به عنوان موضوع برنامه قرار داد . میهمانان این برنامه

  • معاونت عملیات شرکت فرودگاه ها ، آقای رسولی نژاد 
  •  آقای مجذوبی
  • یکی از خلبان های خطوط هوایی  شرکت . . . .
  • و چند تن از پرسنل مراقبت پرواز فرودگاه های مهر آباد و امام و مشهد و . . .

       در مورد سختی و مشکلات و استرس و حساسیت و ..... شغل مراقبت پرواز سخن گفتند و در طول برنامه گزارش های تصویری از مرکز کنترل و برج مهرآباد به همراه تصاویری از هواپیماهای مختلف در حال Take off و Landing  نمایش داده شد . نکته جالب اینجاست که در سخنان و گفتار هیچکدام از مهمانان گرامی ( حتی آقای رسولی نژاد ) صحبتی از اهمیت تجهیزات و نقش مهم و حساس متخصصین الکترونیک هواپیمایی در ارایه سرویس مناسب جهت حمل و نقل هوایی مشاهده نگردید . این موضوع منجر به  تماس های مکرر همکاران به برنامه گردید ، در نهایت  مجری برنامه ناچار شد که در پایان برنامه اعلام کند :

".........از بسیاری از فرودگاه های کشور به خصوص از فرودگاه مهرآباد و امام  به برنامه زنگ زده اند و یا اینکه در پیامک ها هم هست که ..... چرا این گفتگو محدود است به چند شغل ؟  .......(درجواب رو به دوربین) ما بلاخره نمیتونیم همه مشاغل مرتبط رو در یک برنامه مورد گفتگو قرار بدیم . انشاالله ...اگر خدا به ما عمری بده و وقت و شرایطش فراهم بشه ........چشم .....عذرخواهی میکنم ....... چون بیشتر از این ، تو یه برنامه، این امکان رو نداشتیم ...."


سپس مجری رو به آقای رسولی نژاد می کند و می پرسد:

" شما توضیح مفصل دادید ؟"


در اینجا آقای رسولی نژاد که گویا تازه  متوجه قضیه شده است ، ادامه میدهد که :

"....بله ما در بخش عملیات پرواز .....ما علاوه بر مراقبت پرواز........ الکترونیک و مهندسی ارتباطات را داریم که شبکه دستگاه هایی که روی زمین هست و 24 ساعته درحال کار هست را نگهداری میکنند و بخش پیام های هوانوردی (توضیح مختصر)  و بخش ایمنی زمینی و اطفاء حریق(توضیح مختصر) که هر یک شایسته هستند که یک برنامه مستقل  به آنها اختصاص دهید .....


و در ادامه افزود :

"........ بخشی از الکترونیک ما ، وقتی این دستگاه ها میرند ، اطلاعات  رادار ، یکهو تصویر نیست ، تا بیارنش ، تا در اختیار کنترلر قرار بده ، بخش پیام های هوانوردی ..... بلاخره اینها اجزاء پشت صحنه هستند ، مثل کار شما ، گروهی در پشت صحنه هستند ، مردم آنها را نمی بینند ، ولی زحمات طاقت فرسایی را می کشند ، در امر هوانوردی هم همینطوره ...."


و در حال که آهنگ تیتراژ پایانی برنامه در حال پخش است از عوامل دیگر همچون سیستم روشنایی باند و مدیرت ترمینال و غیره . . .  یاد نمود و اضافه کرد:

" ....... که همه اینها 24 ساعته کار میکنند......


در پایان با صدایی کمی بلندتر که بتواند موسیقی تیتراژ را تحت شعاع قرار دهد ، افزود :

" . . . .  و این یک کار زنجیره ایست ، خروجی این کار شاید از میکرفون کنترلر( با اشاره به یکی از میهمانهای کنترلر)ظاهر بشه ، به خلبان که گیرنده سرویس هوانوردی است ، آدرس بشه ، اما ..... قطعا یک زنجیره قوی هستند ، یک زنجیره برنامه ریزی شده هستند و هر کدام اگر نباشند قطعا این دوستان ما هم (با اشاره سر به میهمانان کنترلر) نمی توانند کارشون رو بخوبی انجام بدهند ...."


اما ......... واقعا  آقای رسولی نژاد  !!! باید حتما دوستان ما با پیامک و از طریق تلفن با این برنامه تماس می گرفتند تا شما به فکر "سایر اجزای این زنجیره" و "گروه پشت صحنه صنعت هوانوردی" بیافتید ؟


نظرات 8 + ارسال نظر
atsep دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:20

سلام
متاسفانه مشکل ما ابتدا از مدیران اداره کل شروع می شود.روزی که آقای مهندس حمیدی متوجه شد که بعضی از نامه ها بدون اطلاع ایشان و به نفع مراقبت صادر می شود باید به مجموعه شرکت و معاونت عملیات اولتیماتوم می داد و در صورتی که کاری از ایشان بر نمی امداستعفا می داد. در مورد قضیه وام عملیات هم ظاهرا آقای رسولی نزاد از اردیبهشت اسامی همکاران مراقبت را جهتدریافت وام امضا می کرده و آقای حمیدی یا بی خبر بوده یا خودش رو به بی خبری زده. در هر دو صورت این امر خیانت به همکاران الکترونیک است.
روی سخنما با آقای حمیدی این است که یا برای شخصیت الکترونیک کاری بکنید یا لطفا بروید کنار تا خودمان فکری بکنیم.

همکار دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:24

کاش یک متن استیضاح هم برای آقای رسول نژاد تهیه کنید و سمت ایشان را هم همان مدیر کل مراقبت ذکر کنید چونایشاناز نظر ما کاملا مغرضانه عمل می کنند و با این حرکاتشان یقینا مجموعه عملیات را رو در روی هم قرار می دهند که ممکن است به یک فاجعه منجر گردد.
باز هممی گویم آقای رسولی نژاداین حرکات خطرناکدست بردار!

ناشناس سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 14:07

اینقده گاگوله که شعورش به این چیزا نمیرسه

گل علی سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 22:19

کسی آشنا نداره من و ببره اداره مراقبت؟ الکترونیک کم کم داره بوش در میاد

mahmood پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:20

با سلام
به نظر من حساسیت رو این قضیه بیمورده بدلیل اینکه واقعا بچه های مراقبت حقشونه چون خیلی منسجم فعالیت میکنند و حالا هم به مناسبت روز خودشون فعالیتی داشتن به نظرم فقط داریم مزخرف میگیم و کم کاری خودمون و صد البته حماقت دکتر مدیر کل رو از چشم بچه های مراقبت. کلا این قضیه قیاس مع الفارغه مثل این میمونه که به مناسبت روز خبرنگار فیلمبردار ها اعتراض کنن که چرا از خبرنگارا تجلیل شده. مخلص کلام من اعتقاد دارم که کسایی که تو روز الکترونیک مثل ...... نشسته بودن و به مزخرفات حضرات گوش میدادن ون جمله من مطمینا باید با مراقبتی که تو روز مراقبت همشونو شست گذاشت کنار فرقی بکنه اخوی.

سلام
صحبت های شما کاملا متین و منطقی ، اما گویا دوستان مراقبت نیز از روند این برنامه در آن شب راضی نبودند
ارجاع به :oiiiatc.blogfa.com
قید نمودن این "یادداشت" در این وبلاگ نه برای ابراز قدرت به همکاران مراقبت ، بلکه تنها تلنگری به مدیران الکترونیک و معاونت عملیات بود .
در نهایت از اظهار نظر همه عزیزان کمال تشکر را دارم .

سعید جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:01

احسنت به همکاران مراقبت که واقعا خوب عمل کردند.مشکل الکترونیک به دو نفر بر میگرده ۱-مدیر کل بی کفایت ۲-معاون عملیات بی خاصیت

گل سرخو سفید چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:28 http://salaryoiiiatc.blogfa.com/post-7.aspx

باید دیگر پی برده باشیم که بالاخره. گرگ از لباس میش درآمده است. محسن و مدیران زیرمجموعه اش با دودوزه بازی نه تنها به عملیاتیها بلکه به همه پرسنل شرکت پشت پا زده اند و به ریش آنها میخندند بد نیست به تاپیک وبلاگ من سری بزنید که عنوان آن است:
حقوق بر باد رفته امسال من گل سرخو سفید به عنوان یکی از پنجهزار پرسنل شرکت.

سلام شنبه 5 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 15:22

با سلام
خیلی ببخشید ، شرمنده
ولی من واقعا متوجه نشدم درخواست شما چی بود؟
به این اعتراض داشتید که چرا در روز مراقبت پرواز از الکترونیک تجلیل نشد؟
به نظر شما منطقی هست که در روز خبرنگار ؛ فیلم برداران متخصیصن واحد های الکترونیکی ، عکاسان ، ماموران چاپ خانه ها و... مورد تجلیل قرار بگیرند
یا در روز پرستار ؛ پزشکان ، متخصصین بی هوشی ، مسئول تاسیسات بیمارستان ، نگهبان ، راننده آمبولانس و... مورد تشویق قرار بگیرند
خیلی ببخشید ولی به نظر من یه مقدار بی منطق بود

سلام دوست عزیز
خیر ..... اصلا

اگر همانند چند سال پیش ، حدودا اوایل دهه 80 بود ، روز مراقبت ، همکاران شاغل در برج مهرآباد را به برنامه" شب بخیر تهران" دعوت کردند ( با اجرای احمد زاده و شهریاری) . کلا محفل و جلسه مراقبت پرواز بودند ولی .....

در برنامه مذکور پارک ملت ، آقای رسولی نژاد به عنوان معاونت عملیات حضور داشتند و شک نکنید که ایشان اصلا نباید وجهه مراقبت پروازی داشته باشند و در اینجا لازم گردید که این نکته به ایشان یادآوری گردد .

لازم به ذکر است که هدف ما اصلا تشکر وتقدیر و غیره نبود که حالا روز خبرنگار و پرستار و پزشک و غیره را مثال زدید . تنها ذکر این نکته که زحمت این دوستان عزیز شاغل در عرصه مراقبت پرواز ، بدون همکاری و مشارکت سایر واحد های عملیاتی میسر نخواهد بود .... همین
کل موضوع هم که در زمان پخش آهنگ تیتراژ صورت گرفت ، شاید 1 یا نهایت 2 دقیقه .....
گویا شما دوشتان آنچنان دچار خودبینی شده اید که تاب 2 دقیقه را هم ندارید .....

اگر دلتان از جای دیگر پر است . . . . داد و فریاد را در خونه اونها بزید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد