نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

من از " بیمه ایران " متنفرم !


     موضوع بیمه تکمیلی در چند سال اخیر به یکی از معضلات همکاران تبدیل شده است . اما امسال با تغییراتی که در قرار داد " بیمه ایران " صورت گرفت ، باعث افزایش شکایت ها گردید . شکایاتی که ناشی از بند های غیر منطقی قرارداد امسال می باشد . به عنوان نمونه :

  • پرداخت هزینه ویزیت طبق تعرفه ، آخر در کدام بیمارستان و یا مرکز درمانی ( بخصوص مراکز خصوصی ) تعرفه ها رعایت میگردد ؟ این چه قانونی است که ما را مجبور میکند که پول ویزیت را مطابق یک قانون بدهیم و بعد بیاییم طبق یک قانون دیگر پولمان را بگیریم ؟ اصلا چه ربطی به شرکت بیمه دارد که هزینه ویزیت مطابق تعرفه بوده یا نه ؟ آقای شرکت بیمه  ! شما پولی که از ما گرفته شده رو بده !
  • سقف پرداخت ها در قرارداد جدید یا تغییر نکرده است و یا افزایش بسیار ناچیز داشته است . گویا نرخ تورم برای آقایون منفی اعلام شده که این گونه تصمیم گرفته اند !
  • هزینه دارو ها مطابق قیمت معادل ایرانی آن پرداخت میشود ! باز هم باید فریاد زد ، آخه به شما چه ربطی داره که من دارو ایرانی میگیرم یا خارجی ؟ شما هزینه پرداختی من رو بده ؟ 
  • هزینه دندانپزشکی ( که امسال به صورت خانواری محاسبه گردید ) علاوه بر عدم افزایش نسبت به سالهای گذشته ، باز دردسر تعرفه را به همراه خود دارد .
  • و . . . چندین و چند موضوع دیگر که در اینجا فرصت ذکر تمام آنها را نداریم .

      نکته بسیار مهم اینجاست که در قرارداد بیمه ، تمام امور بیمه شرکت فرودگاه ها منحصرا با آن شرکت بیمه انجام خواهد پذیرفت . این امور علاوه بر بیمه تکمیلی ، بیمه آتش سوزی تمام فرودگاه ها و ساختمان های شرکت فرودگاه های کشور را شامل میگردد .با یک سئوال کوتاه از همکاران خود که شاید سابقه بیشتری از شما داشته باشند ، مبنی بر اینکه : " از زمان بدو استخدام خود تا کنون چند تا آتش سوزی در شرکت فرودگاه ها در کل کشور داشته ایم ؟" ، در خواهید یافت که جواب هیچ است یا یکی دو مورد که معروفترینش همان آتش سوزی معروف ترمینال یک است . پس در میابیم که شرکت بیمه در طی این چند سال فقط پول دریافت کرده و تنها جایی که دارد از پول پرداخت شده خودمان مقدار کمی را به خودمان پس میدهد ، همین بیمه تکمیلی است .یک حساب سر انگشتی میکنیم :

      هزینه بیمه تکمیلی بابت هر نفر 6500 تومان میباشد ، حال اگر هر خانوار را به طور متوسط 5 نفر فرض کنیم و کل مجموعه شرکت فرودگاه ها را حداقل 3000 خانوار بدانیم ، در مجموع هر ماه 100,000,000 (یکصد میلیون تومان) به شرکت بیمه پرداخت میگردد . این پول را با مبلغ پرداختی بابت بیمه آتش سوزی ، که حاصل نسبتی از قیمت ساختمان ، مساحت ، میزان ریسک از جهت تعداد نفراتی که در آن مکان تردد دارند و غیره . . . ، حدود 56 فرودگاه در سطح کشور جمع کنیم ، یک مبلغ میلیاردی میشود . حال اگر این مبلغ را در یک حساب کوتاه مدت (همین بانک سامان خودمون!) بگذاریم ، ماهی چند ده میلیون فقط سود دریافت میشود .

   توانایی انجام این امر  را اگر به ننه جون یکی از سران فتنه سال 88 هم بسپاریم (ننه جون که در مناظره معروف مطرح شد ) به راحتی از پس آن بر خواهد آمد .  لذا آقایون فکر نکنند که کار خاصی برای ما انجام داده اند ، کسی که در هر حالتی برنده این میدان بوده ، شرکت بیمه  است . 

    از آنجاییکه انتخاب شرکت بیمه به عهده هیئت مدیره شرکت فرودگاه های کشور می باشد لذا انگشت اتهام ، اول به سوی آنهاست ، که چه چیزی بین شما و شرکت بیمه رخ داده که اینگونه قراردادی را امضاء نموده اید ؟دوم  اینکه ، چرا بیمه ایران ؟ چرا بیمه البرز و یا بیمه S.O.S ایران و غیره . . . که شرایط بهتری دارند نه ؟ آیا بیمه اعضاء هیئت مدیره و سایر آقایون اطراف آنان ، همانند سایر کارکنان است ؟ و در نهایت اینکه اون آقایونی که این قرارداد رو تایید کردند ، آیا دانش و سواد حقوقی لازم را برای این امر داشته اند ؟ ( بسیار بعید میدانیم !!!!!)

     در پایان اعلام میداریم که حتی بدون کمک ننه جون ، اون پول های پرداختی از بابت بیمه تکمیلی و بیمه آتش سوزی را به  خودمان بدهید تا توانایی پرداخت هزینه های پزشکی تا چند برابر سقف اعلام شده فعلی را داشته باشیم و از طرفی دیگر ، در صورت بروز هر گونه آتش سوزی  ، ما تضمین میکنیم که تمام خسارت ها را بدون تایید آتش نشانی و دادگاه و غیره  ، به طور کامل به شما پرداخت کنیم ! اصلا هر فرودگاهی که نیاز به بازسازی اساسی دارد رو آتش بزنید تا با خسارتی که ما به شما پرداخت میکنیم یکی بهترش رو بسازید !

 

نظرات 8 + ارسال نظر
atsep جمعه 13 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 19:34

ببین عزیز من اگه این بیمه ایران واسه من و شما آب نداشته باشه واسه بعضی ها خوب نون داره پس خیلی خودترو اذیت ننما که نون بعضیا خوب توشه

زخمی بیمه ایران سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 00:45

از مسولین بخواهیم نسخه ای از قرارداد را بر روی برید قرار دهند می پرسید چرا ؟ چون به هر دلیلی می توانند بگویند این دارو یااین بیماری یا این وسیله تحت پوشش بیمه نیست و شما نمی دانید در قرارداد شرکت واقعا چه چیزی تعریف شده است در ثانی پزشکی تخصصی است و خانم دکتر ی که پزشک عمومی است از بسیاری از بیماری ها و درمان و دارو اطلاعی ندارد ثالثا هر بیمه گری مدافع منافع سازمان خود است از حق بیمه شده چه کسی یا کسانی دفاع می کنند در برابر زرنگی ها و سو استفاده بیمه گر

بیمه چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 23:31

ازبیمه ایران صورتحساب واریزهزینه های پزشکی به تفکیک هر فرد خواسته شود ان وقت متوجه می شویم که همین قرارداد فعلی هم به درستی اجرا نمی شود. و هیچ مدرکی برای اعتراضی مجدد نداریم.
بیمه موظف به ارایه صورت حساب می باشد ودر بعضی شهرستانها ارایه می شود
از کجا معلوم کارشناس بیمه ایران به درستی طبق تعهدات کارشناسی میکند

آرین پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 21:23

جالبه که فاکتور ومدارکی که تحویلشن میدین که پولشو واریز کنن.اصلا رسیدی که نشون بده چه چیزایی واریز شده نمیدن که سر در نیارین چیو ریختن و کدومو نریختن لعنت به این قرارداد.

یه کارمند یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 17:17

قرار داد بیمه نیست قرارداد ترکمن چایه !!!

ناشناس سه‌شنبه 24 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 13:06

از بیمه ایران متنفر نیستم از مسوٌلینی که اینطوری با بیمه قرارداد می بندن متنفر هستم خدا لعنتشون کنه که حق کارکنان را ضایع میکنن.

کارمند شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:00

جالب اینجاست از سال 88 تعهدات بیمه 1 ریال زیاد نشده ولی قیمت داروها و خدمات پزشکی بسیار افزایش پیدا کرده و حق بیمه پرداختی کارمندان نیز حدود 3 برابر شده ، اینو 1 بچه کوچیکم میفهمه وقتی تعهدات زیاد نشده چه معنی میده حق پرداختی زیاد بشه ، حالا دلیل اینکه مدیران این بیمه را اینجوری چسبیدن خدا میدونه

حسن شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 16:54

سلام به همه دوستان.
آخ که درد ما رو تازه کردین.بعد از کلی برو و بیا به بیمه در نهایت کارشناس بیمه میگه : فکر میکنید قرار داد بیمه رو برای شما بستن ؟ نه قربان با رانتی که آقایان برای خود و دور و بری ها گرفتن ته دیگ هر چی بمونه مال شماست ....
تو این قرار داد تا تونستن گند زدن به هیکل بی ریخت خودشون . تازه افتخار هم میکنن .بدبختی اینه که حالیشون نمیشه وگر نه چطور ممکنه که هزینه دندانپزشکی با نرخ زمان آدم (علیه السلام ) یکی باشه !!!! تازه اون موقع هم حضرت آدم شاکی بود چه برسه به حالا!!!!
اینه درد ما که هرکی میرسه به اون بالا بالا ها زود میخواد بارشو ببنده و بره . فقط بیمه نیست که برادر . از اضافه کار و پاداش و کوفت و مرض و هر چی که میخوان بدن زهر مار میکنن بعد قلع و قمعش میکنن و میدن . کافیه کمی تاخیر داشته باشید چنان برنامه ای پیاده میکنن که دبیر کل سازمان ملل باید بیاد پا در میانی کنه.
آره داداش از کدوم دردمون بگم .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد