نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

از میان ایمیل های رسیده (1)

با سلام

اوایل سال گذشته بود که رییس فراکسیون هوانوردی مجلس از پیگیری این فراکسیون برای حل مشکل کارکنان پرسنل عملیاتی شرکت فرودگاهها و درنظرگرفتن شرایطی در قانون خدمات کشوری خبر داده بود و در تابستان همان سال بود که مبلغی بعنوان فوق العاده ویژه به همه ی پرسنل عملیات و مدیران شرکت فرودگاه های کشور افزوده شد و در اواخر سال گذشته بود که پیرو پیگیری های دولت، پرسنل قراردادی شرکت فرودگاه ها به پیمانی تبدیل وضعیت داده شدند ولی زمانی که احکام حقوقی خود را دریافت کردند غافلگیر شدند. برخی از این کارمندان با سابقه کار تا 5 سال، احکام حقوقی خیلی پایین تر از کسانی داشتند که سال پیش استخدام شده بودند و  حتی کمتر از یکسال سابقه داشتند و دلیل کاهش حقوق آنها حذف مبلغ تفاوت تطبیق از احکامشان بود. آنها دلیل آنرا جویا شدند و قضیه از این قرار بود:

در حال حاضر برای هر کارمند جدیدالاستخدامی، احکام کارگزینی با احکام کارگزینی کارمندان نظیر در سال87 تطبیق داده می شود و بمیزان اختلاف با آن، مبلغی تحت عنوان تفاوت تطبیق به احکام اضافه می شود.
احکام کارگزینی کارمندانی که بعد از اعمال بند10 یا فوق العاده خاص استخدام پیمانی شده اند نیز با احکام کارگزینی کارمندان نظیر در سال87 تطبیق داده می شود و این باعث می شود تا میزان تفاوت به صفر برسد و میزان حکم کارگزینی بعد از برقراری فوق العاده خاص از میزان حقوق قبل از برقراری فوق العاده خاص در احکام بیشتر نشود. در عوض فوق العاده خاص، تفاوت تطبیقشان صفر شود و عملا گویی به آنها فوق العاده ویژه ای تعلق نگرفته است. در اینجا ، مزایای بند 10 عامل حذف تفاوت تطبیقی بود که قبل از برقراری بند 10 برای آن شغل محاسبه می شد. این بدین معناست که چه بند10 برای شغلی درنظر گرفته شده باشد و چه درنظر گرفته نشده باشد هیچ تفاوتی نباید در احکام کارگزینی کارمندان وجود داشته باشد.
افزایش حقوقی که برای کارمندان تحت عنوان فوق العاده ویژه درنظر گرفته شده بود تنها شامل حال کسانی شد که تا قبل از تاریخ 15/05/90 در شرکت فرودگاه ها استخدام رسمی یا پیمانی شده بودند و این افزایش برای کارمندانی که بعد از این تاریخ استخدام شده اند لحاظ نمی گردد.
متاسفانه این مشکلی است که خود مسئولین شرکت فرودگاهها با صراحت، آنرا یکی از نقص های قانون خدمات کشوری برشمردند ولی خود هیچ اقدامی در مرتفع سازی آن انجام نداد.
این در در شرایطی است که برخی از کامندان تبدیل وضعیت شده حتی برخی در فرودگاه پرترافیک مهرآباد مشغول بکارند و برخی حتی مسئول تیم عملیاتی یک فرودگاهند و محبورند با حقوق حدود 650 هزار تومان امرار معاش کنند.
این موضوع بعنوان یکی از مشکلات قانون خدمات کشوری است که نیازمند اصلاح از سوی قانون گذاران است. تاکنون نامه نگاری های متعدد این پرسنل به مسئولین بی پاسخ مانده است و موجی از یأس در میان این پرسنل و حتی پرسنلی که در مراحل استخدامی هستندایجاد کرده است و باز در انتظار وارد شدن مسئولین رده بالاتر کشوری از جمله مجلس و کمسیون هوانوردی و معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری هستند.

نظرات 4 + ارسال نظر
amir پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:25

با سلام

به نظر شما در مقایل این مشکل چه کار میشه کرد؟ آیا راه حل داره یا بایر فقط صبر کنیم حقوق من در مقایسه با قبل که قرار دادی بودم حدود 230 تومن کم شده ساعت اضافه کارهم از سه هزارو خورده ای
به دو هزارو خورده ای تقلیل یافته

امین الکترونیکی پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:59

سلام بر همه همکاران واحدهای مهندسی الکترونیک
همگی میدانید که قبل از اجرای قانون خدمات کشوری( که ایکاش هیچوقت این قانون اجرا نمیشد) ارشدیت به مبلغ 150 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود که با زدن حکمهای خدمات کشوری عینا" این مبلغ به احکام جدید برای کسانیکه داشتند انتقال داده شد ولی حالا این مبلغ حدودا با سابقه بالا 40 هزار تومان است که با مقایسه بنده که کارشناسی علمی دارم با گرفتن ارشدیت ، حکم بنده در حدود 230 هزار تومان کمتر از همکار همطراز خودم هستم تازه ایشان با کارشناسی تجربی قبل از اجرای خدمات کشوری،ارشدیت گرفتند ولی چون به دلایلی به بنده کارشناسی تجربی ندادند ( حالا بماند چرا ؟ ) من رفتم و مدرک علمی گرفتم حالا هردوی ما یک طراز هستیم چرا حقوق ایشان باید در حدود 230 هزار تومان از من بیشتر باشد در صورتیکه من کارشناسی علمی دارم و پیرم در آمد و فلان شدم تا مدرک کارشناسی گرفتم.آخه این چه عدالتی است ...
تازه یک سوال دیگر ، چرا این تفاوت تطبیقها در احکامها فرق میکند یکی خیلی زیاد در حدود 270 هزار تومان و یکی در حدود 130 هزار تومان ... اصلا نتوانستیم هیچ رابطه ای با سابقه یا مدرک علمی یا چیز دیگری پیدا کنیم ...

یکی بیاد مردانگی کنه اینها رو توضیح بده ... ممنون میشویم

کارمند جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:26

سلام
توضیح این نابسامانی از خارج شرکت فرودگاههاست. جایی که کارشناسان غیر متخصص دفتر ریاست جمهوری نشسته اند و تنظیم آیین نامه و بخشنامه می کنند.
و بجای سازمان برنامه و بودجه آمده اند و برای امور این چنینی مقررات تنظیم می کنند و باعث تفاوت های اینچنین غیر عقلایی می شن. من هم یک کارمند رنج کشیده ام از این قوانین ناهماهنگ.

دوست یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:23

آقا امیر این اشتباهی است که شرکت انجام می ده نباید فوق العاده ویژه را برای تطبیق محاسبه کنه باید کمیته تطبیق این رو بدونه این شیطنت حضرات است. بخشنامه مربوط رو مطالعه کن. یا درخواستو شمارت بده به جامعه من تماس می گیریم با هات.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد