نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

از میان ایمیل های رسیده

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»
منطق قرآن در مورد اتحاد، گفتار معروف است که می‌فرماید «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» این آیه که از اعتصام و حبل سخن به میان آورده، ناظر به این نکته است که ملّت‌های متفرّق به‌سان انسانی هستند که در قعر چاه قرار گرفته و راه نجات او جز چنگ زدن به ریسمان وحدت چیز دیگری نیست تا او را از مرگ قطعی نجات بخشد.
اگر قرآن درباره وحدت، چنین پیامی دارد، درباره تفرقه و دو دستگی هشدار شگفت‌آور می‌دهد و آن را در ردیف عذاب‌های آسمانی می‌شمارد و می‌فرماید «أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعًا وَیُذِیقَ بَعْضَکُمْ بَأْسَ بَعْضٍ» (شما را به صورت گروه گروه درمی‌آورد و مزه تلخ جنگ با یکدیگر را به شما می‌چشاند)
با سلام و درود بر یکایک همکاران اداره معظم الکترونیک هواپیمایی.
چندی است که . . .


شاهد شروع تبعیض های فاحش و ناعادلانه در حوزه عملیات شرکت فرودگاه های کشور هستیم.ظلمی که متاسفانه در سایه حمایت مدیر عامل شرکت و تنی چند از مسئولین ذیربط سرچشمه گرفته است.ظلمی که بواقع دل تک تک همکاران نجیب شاغل در اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی را به درد آورده است.متاسفانه بدلیل نبود لیاقت وعرضه در سظح مدیران الکترونیک (پر واضح به دلیل تطمیع این آقایان) هیچ گونه اقدامی مبنی بر احقاق حقوق همکاران الکترونیکی صورت نگرفته است.این تحقیر ها و تبعیض ها ادامه خواهند یافت مگر زمانی که اتحادی منسجم از همکاران تحت رهبری واحد شکل بگیرد.تنها چیزی که مدیران کاملا به آن واقف بوده و بینهایت بیم آن را دارند و از اینرو از کانالهای مختلف (حراست - اداری - نفوذ  بین همکاران....)سعی در تفرقه پراکنی بین همکاران الکترونیکی و نهایتا خنثی سازی هرگونه واکنش و عکس العمل  توسط الکترونیک را دارند. زیرا این حضرات بیشتر از خود ما از قدرت و اهرمهای قدرتی که در اختیار داریم واقف و آگاه هستند.به همین خاطر به هر شکلی که شده مانع از بروز اتحاد تحت رهبری واحد میشوند.زیرا شروع این همبستگی پایان این تبعیض ها خواهد بود.اتحادی که منجر به بسته شدن دکان این دغل بازان خواهد شد.بله ، از برخی از کانالها جسته و گریخته صدای برخی اقدامات به گوش میرسد ولی به دلیل نبود اتحاد (در سایه عدم اطلاع رسانی و رهبری) و پشتیبانی همکاران راه به جایی نمیبرد.چند روزی است که آرام آرام به صورت خودجوش همکاران دست به اقداماتی از جمله تحریم ماموریت های عسلویه زده اند.جای بسی خوشحالی است.ولی به نظر شما دوستان عزیز آیا اگر از همان ابتدای امر قضیه 75% برای الکترونیک به یکباره کل همکاران در سراسر ایران ماموریت عسلویه رو تحریم میکردن و یا دست به اقدامات مشابه دیگری نظیر این میزدند آیا امروز شاهد این تحقیر میشدیم؟؟؟؟مراقبت پروازی ها بحمدالله در سایه بیکاری فراوان ،حمایت مدیر عامل، همچنین اتحاد نسبی و مهمتر از همه به رخ کشیدن اهمیت شغلیشان(که صد البته الکترونیک حرف های زیادی را در این زمینه برای گفتن دارد) موفق به کسب برخی امتیازات(صد البته به صورت موقت) شده اند.
نمیخواهم بیشتر از این قلم فرسایی کنم.با توجه به اینکه بحث و رایزنی با حضرات مدیران قطعا راه به جایی نخواهد برد و مصداق ضرب المثل آب در هاون کوبیدن یا نقش بر آب زدن میباشد فلذا زمان قدرت نمایی توسط الکترونیک و نتیجتا احقاق حقوقمان فرا رسیده است.تا به امروز از سعه صدر وعزت نفس و مناعت طبع همکاران الکترونیک بحد کافی سوءاستفاده شده تاجایی که این امر بر آنان مشتبه شده که هر کاری و تصمیمی که بخواهند میتوانند برای ما بگیرند و ما ملعبه و بازیچه ای بیش نیستیم و همچون گذشته سکوت خواهیم کرد. فلذا از همین تریبون عاجزانه از تمامی همکاران و همچنین مدیر عزیز وبلاگ 90electronic خواهشی داشتم:
دوستان عزیز ، این وبلاگ فعلا تنها نقطه انتشار تصمیمات اتخاذ شده توسط گروههای مختلف همکاران در اقصی نقاط ایران به جهت انجام برخی امور همچون تحریم برخی فعالیت ها مانند ماموریت عسلویه و یا امثالهم در جهت نیل به اهداف و احقاق حقوقمان میباشد.فلذا از کلیه همکاران خواهشمندم تا چنانچه پیشنهادی  در راستای تحریم برخی امور شرکت دارند حتما در این وبلاگ منتشر نمایند و از مدیر وبلاگ خواهش میکنم که این نظرات را (بعد از انجام مطالعه) تحت عنوان اطلاعیه منتشر کنند.برای مثال اطلاعیه شماره 1 بدین مضنون باشد که " تحریم کامل ماموریت های عسلویه تا زمانی که قضیه افزایش روز های ماموریت و همچنین افزایش ضریب الکترونیک از 75% به 100%  حل نشود ادامه خواهد یافت." حالا دوستان بنشینید و تماشا کنید که این آقایان به چه غلط کردنی خواهند افتاد.
امیدوارم تا در سایه اتحاد و یکپارچگی هر چه زودتر شاهد تغییر رویه غلط و نادرست فعلی شویم و نهایتا نگرش این مدیران بی عرضه را نسبت به اداره مهندسی الکترونیک بهبود دهیم.
با آرزوی موفقیت روزافزون برای تک تک دوستان و همکاران عزیز الکترونیکی و همچنین مدیر عزیز وبلاگ

یا حق


------------------------------------------------------

آخرین خبر حاکی از آن است که احکام کلیه پرسنل شرکت زده شده است. ولی فقط جلوی امضا شدن احکام الکترونیک را گرفته اند. حتی احکام مراقبت و بقیه واحدها غیر از الکترونیک به شهرستانها هم رسیده.
آقای فخاری و جامعه شدیدا دنبال ضریب 0.95 یا یک هستند و احتمال زیاد هم موافقت می کنند.چون مجبورند موافقت کنند.وگرنه رسولی نژاد می دونه که اگر ضریب الکترونیک کمتر از مراقبت باشه، شرکت کون فیکون میشه.
دوستان شهرستانی نامه ای در جهت اعتراض بنویسید و بدست مدیر کل -آقای باقری- برسانید. الان وقت آن رسیده که صدای ما پرسنل محجوب به گوش همه برسد.


----------------------------------------------------------

این لینک رو حتما ببینید


http://www.icana.ir/NewsPage.aspx?NewsID=220084


در صورت تصویب این طرح، ساعت کار نوبتهای عملیاتی کنترل ترافیک هوایی برای شیفتهای شب و ایام تعطیل با ضریب یک و نیم و شیفتهای عصر با ضریب یک و دو دوازدهم محاسبه میشود و مشمولان این ماده اجازه کار بیش از 12 ساعت متوالی را نخواهند داشت و حداکثر اجازه می یابند معادل نصف ساعت کار موظف ماهانه اضافه کار انجام دهند.

در صورت تصویب نهایی، حرفه مراقبت پرواز جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب میشود و علاوه بر مرخصی استحقاقی سالانه، حداکثر تا یک ماه مرخصی کار در محیطهای غیرمتعارف به آنان تعلق میگیرد و همچنین ساعات کار هفتگی شاغلان موضوع این قانون با توجه به حجم ترافیک، سختی کار، سابقه خدمت و کار در نوبتهای کاری غیرمتعارف به تناسب در هفته حداکثر تا 10 ساعت تقلیل مییابد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس این طرح به صورت عادی در نوبت بررسی قرار گرفت.

نظرات 14 + ارسال نظر
Aboozar دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:13

سلام
با توجه به اینکه آقایان به شدت نسبت به خطر افتادن پست و مقامشان حساس هستند و با توجه به عملکرد بسیار ضعیفشان پیشنهاد میشود هر یک از همکاران الکترونیک در تهران و شهرستانها هر یک نامه ای با ادبیات خود بصورت جداگانه به دفتر رهبری و دفتر ریاست جمهوری بنویسند و ضمن تشریح موضوع به خطرات این اختلاف افکنی در شرکت فرودگاهها و خطرات استراتژیک از بین بردن انگیزه متخصصین الکترونیک صنعت هوانوردی برای کشور در شرایط تحریم تجهیزات و غیر آن بپردازند . بدیهی است که تعداد زیاد نامه ها از اقصی نقاط کشور که بصورت مستدل و علمی نوشته شده باشد حتما موجب تحریک مقامات شده و در مورد موضوع تحقیق خواهند کرد .
مطمئن باشید امثال رسول ناژاد و اعضا هیات مدیره به شدت از خطرناک بودن تحریک الکترونیک واهمه دارند و ورود دفتر مقامات عالی رتبه نظام به این ناشایستگیها پایان خواهد داد .
از مدیر محترم سایت خواهشمندم این نظر را درج کند و همکاران هم نامه شکوائیه نوشتن به دفتر رهبری را آغاز نمایند .
نامه هایی کاملا مستدل و علمی و با تشریح اهمیت جایگاه متخصصین الکترونیک و خطرات ادامه این آزار و اذیت ها از طرف مدیران شرکت فرودگاه ها
یا علی

کار دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:20

قضیه اینقدر هم که می گید حاد نیست مگر تفاوت چقدره

سامان دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:48

با سلام و درود بر همکاران عزیزم و 90 همیشه بیدار.
من هم با نظر دوست و همکار عزیزم ابوذر موافقم.دیگه وقت عمل فرا رسیده.به هر شکلی که شده بایستی در کنار اقداماتی همچون تحریم شرکت، صدای این تبعیض و ناعدالتی رو بگوش مقامات عالی رتبه برسونیم.از لحاظ امنیتی صدا وسیما و فرودگاه دو مکانی هستند که هرگونه تحصن و تجمع بلااستثنا ظرف 24 ساعت باید حل شود.به همین خاطر امثال رسولی نژاد و دارو دستشون در مقابل اقدامات الکترونیک رقمی نیستند و باید سر خم کنند.چون چاره ای جز این ندارن.فقط بچه ها باید خیلی دقت کنند و حتما هماهنگ با هم در سراسر ایران عمل کنند.لطفا اگه از اعضای مجمع صنفی الکترونیک کسی این متن رو میخونه یه خواهش داشتم و اونم اینه که چرا اطلاعیه صادر نمیکنند.پس این مجمع کی میخواد با قاطعیت این خیل عظیم رو رهبری کنه؟؟؟!!!این عزیزان مطمئن باشن که ما هیچ وقت پشتشون رو خالی نمیکنیم و هر تصمیمی اتخاذ کنن به منزله تصمیم تک تک همکاراست.و هیچ احد الناسی نمیتونه بگه که بالای چشمتون ابروست.با آرزوی موفقیت برای دوستان عزیزم

شهرستانی سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:14

نه تنها ماموریت عسلویه بلکه ماموریت کیش و حتی ماموریتهای آموزشی هم باید به نظر بنده تحریم گردد تا آقاایان مدیران نتوانند از محل در آمد قرارداددهای مذکور با مناطق آزاد و شرکت نفت که رقم های چند ده میلیاردی میباشد و سهم پرسنل ماموریت رفته تنها بخش و رقم ناچیزی از این قرار داد است و آقایان از محل در آمد آن شاید بخشی را به حساب شرکت ومابقی راخرج امتیازهای مالی خود ومدیران ارشد میکنند و این هم نتیجه همین احکام میشود و از شکایت به مقامات وجاهای دیگر هم نباید کوتاه آمد و به طرق مختلف باید این رسواییگری مدیران شرکت به گوش مسئولین و مقامات ذیربط رسانده شود تا آدم نالایقی مانند رسولی نژاد که خدا از سر تقصیرات این بشر روباه صفت نگذرد از مسند قدرت به نا حق نشسته پایین کشیده شود
همچنین مسئولین الکترونیک چرا به دنبال حق اشعه مصوب شده به الکترونیک برای کل پرسنل نمیباشند مگر غیر این است که در شهرستانها پرسنل بصورت همه منظوره استفاده میگردند و همچنین کار با سیستم حفاظتی نیز یکی از وظایف پر سر وصدای واحدالکترونیک است و نیز چرا به دنبال حق فوق العاده نوبت کاری پرسنل که رقمش دراحکام واقعا مضحک وخنده آور است نمیباشند این واقعا شرم آوراست
به نظر من باید پرسنل الکترونیک هر جا رسولی نزاد را دیدند و یا به فرودگاهها آمددرآن جمع اصلا پرسنل الکترونیک جهت اعتراض حضور پیدا نکنند وازنوشتن نامه های انتقادی واعتراضی به مقامات دریغ نکنند و در جهت بزرگنمایی واقعی وسختی کار الکترونیک بسیار باید اطلاع رسانی کرد تا آقایان مراقبت در هر جایی از سیستمها ی الکترونیکی جهت بزرگ نمایی کار خویش سوء استفاده نکنند و در پایان نیز حمایت وپشتیبانی خود را از هرگونه نوشته مذکور ومشابه در جهت نیل به هدف والای اسلامی ومقدس میهن اسلامی در زیر توجهات و الطاف الهی درکنار رهبری بزرگ و ولایت اسلامی و واحد بزرگ الکترونیک که نفعش به همه این زحمت کشان تداعی پیدا نماید اعلام مینمایم

مدیر آویزون سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:38

مدیر عامل نادان نمیدونه داره چکار میکنه اگه اینطوری پیش بره شرکت فرودگاهها بدون الکترونیک ورشکست میشه تحریمهای الکترونیک شروع شده شهرستانها نیز همکاری کنن احکام جدید هم بخوره تو سر رسولی نژاد.

پرسنل محجور شیفت چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:08


ایام اشتغال به کار یک کارمند یا کارگر قراردادی طی سال ۹۲، در تهران و برخی دیگر از کلان شهرها، می تواند به ۱۶۵ روز و در دیگر مناطق به ۲۶۰ روز محدود شود.

طبق تقویم سال ۹۲، ایران ۲۶ روز تعطیلی رسمی دارد. از این تعداد، ۴ مورد، با روز جمعه مصادف شده اند. به عبارت دیگر به جز جمعه ها، ۲۲ روز از ایام سال آتی تعطیل خواهد بود.
در عمده شهرهای ایران، به جز تعطیلات رسمی، ادارات و سازمان ها، فقط جمعه ها تعطیل هستند. هر سال ۵۲ هفته است. پس در یک سال ۵۲ روز جمعه داریم.
به این ترتیب تعداد روزهای تعطیل در اکثر نقاط ایران، با احتساب روزهای جمعه، ۷۲ روز است.

خوش به حال تهرانی ها!
در تهران و برخی کلان شهرهای ایران، علاوه بر جمعه، روزهای ۵ شنبه نیز تعطیل است. جدول زیر نشان می دهد که تعداد تعطیلات رسمی که در پنج شنبه و جمعه قرار ندارد، ۱۷ روز است. از طرفی چون هر سال ۵۲ هفته است، تعداد روزهای پنج شنبه و جمعه هر سال نیز ۱۰۴ روز است. به این ترتیب، تعداد کل روزهای تعطیل برای ساکنان تهران و برخی دیگر از کلان شهرها، حداقل ۱۵۶ روز است؛ یعنی ۵ ماه و ۶ روز تعطیلی در سال، برای تهرانی ها.

همه اش که این نیست!
علاوه بر تعطیلاتی که برشمردیم، باید روزهای تعطیل به دلیل آلودگی هوا، گرد و غبار و یا برگزاری برخی کنفرانس ها و همایش های بین المللی (که معمولا سالی یکی دو بار تشکیل می شود) را نیز اضافه کرد. در سال ۹۱ حداقل ۱۰روز تهران به یکی از دلائل فوق تعطیل شد.
علاوه بر این موارد، باید بین التعطیلین را هم اضافه کرد. سال آینده، ۳ روز بین تعطیلی داریم.
پس احتمالا سال ۹۲ در تهران و برخی کلان شهرها، حداقل ۱۷۰ روز، و در دیگر شهرها حداقل ۷۵ روز تعطیلی خواهیم داشت.

کارمندان چند روز و چند ساعت
طبق قانون کار، هر کارمند یا کارگر قراردادی می تواند در سال یک ماه از مرخصی استحقاقی استفاده کند. به این ترتیب با احتساب ۱۷۰ روز تعطیلی، عملا یک کارمند یا کارگر تهرانی سال ۹۲ می تواند تا ۲۰۰ روز کار نکند. در دیگر مناطق، این میزان ۱۰۵ روز خواهد بود. به عبارت دیگر میزان ایام اشتغال به کار یک کارمند یا کارگر قراردادی طی سال ۹۲، در تهران و


برخی دیگر از کلان شهرها، می تواند به ۱۶۵ روز و در دیگر مناطق به ۲۶۰ روز محدود شود




حال به این نکته توجه فرمایید
پرسنل روزکار در تهران با توجه به کسر ساعت در تهران برای بحث ترافیک و الودگی ساعت 8صبح الی 14:30
سرکار می باشد که می شود 6/5 ساعت
البته اینجا بدون احتساب 30 روز مرخصی محاسبه می شود:

195روز *6/5 ساعت = ساعت1267/5
و پرسنل شیفت تعطیلات و اعیاد و شب سرکار هستند
و هرماه 12شیفت که در سال 144 شیفت می شودو هر شیفت 12 ساعت
144*12= 1728 ساعت




1728-1267=461

روز
461/8= 57


پرسنل شیفت 57 روز با 8ساعت کار بیشتر از روزکار در سال کار می کنند.
به علاوه کار در عید نوروز تعطیلات رسمی لو..........

صادق چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:52

متاسفانه عملکرد خود ما الکترونیکی ها ضعیف بوده است. برای مثال اعضای همین سایت خودمون در حدود 130 نفر است. در حالی که تعداد ما چندین برابر میباشد. پس تلاشمون را باید بیشتر کنیم.

همکار الکترونیکی چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:56

با سلام و عرض خسته نباشید به تمامی همکاران زحمتکش

با توجه به اینکه همه با نظر همکار عزیزمان ابوذر جان موافقیم باید پیرو سخنان دوست شهرستانی بگویم که از منبع کاملا موثق و مطمئن شنیده ایم که پارسال قرارداد با فرودگاه عسلویه 6 میلیارد بسته شده بود و امسال 14 میلیارد بسته شده چون فاکتورهای دیگر هم در این قرارداد اضافه شده که اصلا برای شرکت هزینه بر نمیباشد فقط مثل اینکه سالهای پیش آقایان کمی نادانی کرده بودند , به هر حال از همکاران محترم مخصوصا شهرهای نزدیک مثل اصفهان و بوشهر و زاهدان و.... که از همه بیشتر حضور دارند خواهشمند است تا اطلاع ثانوی به این ماموریت نروند و حتی ماموریتهای دیگر تا اولا تعداد روزها مثل چند سال پیش به بیست روز ارتقا پیدا کند چون با این آلودگی ودوری راه و نبودن بهداشت و صفر بودن کیفیت غذا و نبودن امکانات رفاهی حتی از نبودن یک ملحفه تمیز اصلا این ماموریت باید در ازای 10 روز یکماه ماموریت بدهند چون بعد از برگشت کلی از ساعت اضافه کاری هم کاسته میشود و بقیه اضافه قرار داد خرج آقایان و ..... میشود و اینکه تکلیف این ضریب هم مشخص شود ......

فقط با همکاری دوستان میتوان این را ثابت کرد ..... حالا بعدا مشخص میشود که چه کلاه هایی این آقایون سر ما ها گذاشته اند !!!!!!!!!

فریاد پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:34

همکاران محترم الکترونیک سراسر کشور
لطفا توجه فرمایید
بالاتر از سیاهی که رنگی نیست.این بی حرمتی ها و بی عدالتی ها در شرکت را باید بطور کامل و عملی محکوم کنیم.
فقط با عمل است که مدیران دست از تبعیض دست بر میدارن و مطمئن باشید این ندای بر حق ما به گوش تمام مسئولین خواهد رسید و مجبور به اجرای عدالت خواهند شد. پس
1- ماموریت های عسلویه و کیش و حتی آموزشی را به هیچ وجه قبول نکنید.
2-از انجام هرگونه کار اضافی خارج از cns خودداری کنید
3- فقط به وظایف تعریف شده و در چهارچوب cns عمل کنید.
4- اعتراض و دلسردی خود را کتبا به مدیرکل الکترونیک آقای باقری اعلام کنید. تاکیید میکنم کتبا.

به احتمال 99 درصد اگر این کارها از طرف کلیه همکاران در کشور انجام گیرد مطمئن باشید خیلی زود ضریب الکترونیک به یک ارتقا خواهد یافت.
ولی احتمال یک درصد اگر نشد. مدیران نالایق منتظر عکس العملهای شدیدتری باشند.
با تشکر

کارمند الکترونیک پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:32

بهمن باقری مجبور شد در نامه ای به معاونت عملیات هوانوردی اعلام کند که با توجه به کاهش مبلغ ماموریت کیش و عسلویه و کم شدن انگیزه اداره کل در تامیین نیروی این فرودگاهها دچار مشکل شده است.
مدیر وبلاگ می خواهیی کپی نامه اش را هم برایت ارسال کنم؟

بفرستید . . .

فکر جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:32

به نام خدا
خدمت یا خیانت
فرودگاهها در تمام جهان آلوده ترین مناطق زیستی به شمار میروند. زیرا
1- آلوده ترین از نظر تراکم امواج مضر
2- آلوده ترین از نظر آلودگی صوتی
3- آلوده ترین از نظر آب و هوا ( آلودگی خروجی اگزوز هر هواپیما برابرآلودگی خروجی اگزوز ده هزار خودرو)
درضمن طبق سنوات گذشته، فرودگاهها اولین نقاطی هستند که در آغاز هر درگیری مورد هدف قرار میگیرند. و .......
شاید تصور کنید که زندگی در شهرهای بزرگ طبعاتی چون سرطان را به همراه دارد، ولی آمار مرگ و میر همکاران فرودگاهی در شهرهای کوچک نیز نشانگر امر فوق است.
اینجانب بعد از 22 سال سابقه کار در سازمان هواپیمائی کشوری و شرکت فرودگاههای کشور شاهد چندین مرحله ارتقاء حقوق و دستمزد از طرف دولت بوده ام که با کم کاری مدیران غیر محترم سازمان و شرکت فرودگاههای کشور و یا حتی سنگ اندازی بعضی از دوایر برای سهم خواهی بیشترمنجر به از دست رفتن فرصتهای بسیار عالی شده است که نمونه اخیر نیز یکی از آن موارد است.
در حرکت اخیر دولت درنظر داشت به بهانه مشاغل خاص و زیانبار و بی ارزشی ریال و افزایش قیمتها، مصوبه ای را برای کاهش فشار به کارمندان دولت به اجرا بگذارد که عزیزانی، بی توجه به گستردگی مشاغل و تخصص ها در شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور و وضعیت اسفبار آلودگیهای فرودگاهی که بهانه خوبی برای نمایش زیانبار بودن اشتغال در این مکان بود را تبدیل به فرصت صنفی کرده و برای مصادره این فرصت به نفع خودشان با توجه به موقعیت پیش آمده به جهت تصرف پستهای معاونت و مدیر عاملی اقدام کرده و حقوق حقه حدود 5000 پرسنل زحمتکش فرودگاهی را به غنیمت بردند. جالب این است که تلاش آنها برای نگرفتن این ضریب توسط دوایر دیگر چندین برابر تلاش آنها برای گرفتن آن توسط خودشان بوده، که همین امر نشانگر ضعف شخصیت انسانی این افراد است. زیرا که اگر قرار میشد به همه پرسنل شرکت فرودگاهها ضریب برابر بدهند ریالی از جیب آنها کاسته نمیشد.
آنطور که در خبرها مشخص شد بعضی از سازمانها با اتحاد درون سازمانی خود توانستند ضرایب چند برابری را به عنوان مشاغل خاص و زیان آور برای خود ثبت کنند. در حالی که با تلاش معکوس عزیزان در دایره ای مشخص و با شیطنتهای ابلهانه آقای رسولی نژاد و همت و تأیید آقایان دست اندرکار نظیر شوشتری و ... ضریبی بالاتر از یک نیز نصیب دایره مطبوعشان نشد.
سئوال اینجاست که:
آیا واحد و اداره ای در شرکت فرودگاههای کشور وجود دارد که در معرض خطر و آلودگیهای ذکر شده نباشد؟
آیا به زودی فرصتی اینچنینی برای افزایش حقوق به دست خواهد آمد؟ یا اینکه در مرحله بعدی نیز همانند این مرحله و مراحل گذشته سهم حضرات معلوم الحال و متکبر بیشتر از دیگر دوایر خواهد بود؟
مدیران ما در شرکت فرودگاههای کشورنیز همانند ما کارمندان دون پایه در قبال دریافت حقوق و مزایا از شرکت فرودگاههای کشور میبایست حافظ منافع شرکت باشند. آیا هستند؟
اگر مدیری در مقابل چشمانتان سیلی محکمی به صورت فرزند شما بزند، شما به جهت ملاحظه موقعیت شغلی ایشان و ترس از نابودی موقعیت شغلی خودتان همچنان به آن مدیر لبخند میزنید؟
آیا امروز مدیران ارشد شرکت فرودگاهها در سوزاندن اینگونه فرصتهای دست نیافتنی سیلی محکمی به صورت ما و فرزندانمان ننواخته اند؟
حتما جواب این است که زیانده بودن شرکت و نبودن بودجه کافی برای همه گیر کردن این مزایا باعث این رفتار شده است. ولی سؤال این است:
وقتیکه همهء آسمانها و بیشترین و مرغوبترن زمینهای یک مملکت در اختیار یک شرکت بوده و باز هم زیانده باشد، آیا زیانده بودن آن شرکت غیر از بی کفایتی مدیران آن شرکت است؟
مگر غیر از این است که در گذشته و حال اغلب مدیران شرکت فرودگاهها، قبل یا بعد از بازنشستگی در خدمت شرکتهای هواپیمائی و دیگر پیمانکاران بوده و هستند.
آیا مطالبات شرکت فرودگاهها از دیگر شرکتها، با خدمتگذاری سروران ما به آنها قابل وصول است؟
آیا خدمت بی دریغ سروران ما به دیگر شرکتها اجازه افزایش درآمد شرکت فرودگاهها را میدهد؟
والسلام
شاید به جهت این نوشتار طبق روال معمول برای بنده حقیر حکم تشویش اذهان عمومی را رقم بزنند. اما لازم به ذکر است که عوام در شرکت فرودگاهها فقط و فقط عده قلیلی از مدیران ارشد فرودگاهها هستند که به دلیل جابجائی طبقاتی در نظام مقدس قادر به درک مطالب فوق نبوده و نخواهند بود. چرا که به دلیل بالا بودن سطح دانش لازم برای خدمت در این سنگر مقدس، خواص در شرکت فرودگاهها در اکثریت بوده و مطالب فوق را پیشاپیش درک نموده اند. و ذکر این مطالب به جهت یاد آوری بوده و همانند همّت مان هیچ ارزش دیگر ندارد.
جهان سوم جائیست که همه هم دردیم........ ولی همراه نیستیم
اسماعیل مطهری نژاد

دادستان جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:14

تحریم ماموریت عسلویه وکیش ایده خوبیه و میشه به عنوان یه ایده ابتدایی روش حساب کرد ولی در نهایت باید دنبال اهداف کاری تری باشیم که البته هستیم
در ضمن دوستان جامعه در جریان باشند که بحث ضریب الکترونیک به نظر من فقط یه ایده است برای اتلاف وقت ما و نرسیدن به اهداف بزرگتر بعدی به فکر اونا هم باشین البته که ما همیشه قدردان زحمات شما عزیزان هستیم
پایدار باشید

دوره ۲۰ انقلابی شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 00:04

بنام خدا
دوره ۲۰ انقلابی
با سلام :
با توجه به درخواست بعضی از همکاران مبنی درج مطالب نامه ای که اینجانب به بعضی از دوستان ارسال کرده بودم طبق درخواست ایشان در سایت نود الکترونیک اطلاع رسانی می شود با آرزوی موفقیت برای تمام مهندسین متخصص الکتر.نیک هواپیمایی :
چندی پیش مراسم تجلیل بازنشستگی بعضی از همکاران الکترونیک که از دانشجویان ورودی دوره ۲۰ الکترونیک بودند، در اداره کل برگزار شد. از یکطرف خوشحال و قدردان ومستفبل اینگونه مراسم شدیم و از طرفی تأسف خوردیم که دیگر شاهد حضور این دوستان خوب و عزیز در کنار خود نیستیم و مسلماً خاطره و عملکرد دلسوزانه و متعهدانه کلیه همکاران متخصص بازنشسته گذشته وآینده، در تاریخ الکترونیک هواپیمایی ماندگار خواهد بود.
شاید لازم بود بعضی مطالب در این مراسم مطرح شود که نشد ولی با توجه به تماس ها و گفته های بعضی همکاران پس از مراسم، لازم دیدم آنها را بیان کرده تا هم از یکدیگر شناخت بیشتری داشته و هم انشاءالله تجدید نظر در بعضی عملکردهای خود داشته باشیم.
چرا دوره ۲۰ انقلابی؟
دوره ۲۰ انقلابی همان دوره ۲۰ الکترونیک است .دوره ورودی سال ۱۳۵۸ . جوانان کوکتل مولوتف بدست و مؤمن و پرشور دوران انقلاب اسلامی .کسانی که با داشتن حس و شور و تفکر انقلاب و مطیع امام بودن، خود را مؤظف به پاسداری از انقلاب و ارزش های آن میدانستند و با همین تفکر بود که بهنگام ورود به دانشکده(آموزشگاه عالی هواپیمایی کشوری آنزمان) در کنار سایر دانشجویان از سایر دوره ها، درودیوار دانشکده را پر از پلاکارتهای انقلابی کرده بودند و با توجه به فرمایش حضرت امام(ره) در خصوص انقلاب فرهنگی دانشگاهها بمدت چند ماه دانشکده را در اختیار داشتند و بطورشبانه روز در آنجا سکونت داشتند..تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان، برپایی نماز جماعات در حیاط دانشکده، دعوت از سخنرانان بنام آن موقع ، فرمانبری از دستورات امام(ره) برای دانشجویان ، مقابله با تفکرات و تلقینات ضد دینی و مذهبی علیه نظام جمهوری اسلامی، تشکیل کمیته ای خود جوش و هماهنگ با دیگر ارگان های فرودگاهی یه جهت پاسداری و حفاظت از خروج منابع کشوردر ترمینال مسافری ، و... بخشی از ویژگیهای دانشجویان این دوره بود و بدین خاطر با توجه به شرایط زمانی و روحی و رفتاری این گروه، پس از آن ،دوره ۲۰ الکترونیک به دوره ۲۰ انقلابی معروف شد.پس از اتمام دوره پرایمری اکثر آنها به نقاط محروم کشور انتقال یافته و بخدمت مشغول شدند.این افراد علیرغم داشتن توانایی های بالای خود همواره عشق به آن داشتند که با خود دستگاههای الکترونیک هواپیمایی کار کنند و آچار بدست باشند. افرادی که غریبانه و مخلصانه دوران ۳۰ سال خدمت خود را به پایان رساندند. هر چند افراد انگشت شماری از این دوره هنوز درالکترونیک مشغول بکار هستند که در آینده نزدیک ایشان نیز بازنشسته میشوند ولی افتخار میکنم که همکلاسی این عزیزان بوده و امیدوارم همواره در پناه خدا و زیر سایه حضرت ولی عصر(ع) در کنار خانواده خود سلامت ، عزیز و سرفراز باشند.
و اما یک گلایه::
در شرایطی فعلی که دم ازیکپارچگی و وحدت الکترونیک میزنیم، در برگزاری مراسم هفته پیش که بسیار هم پسندیده و لازم بود، دعوت نکردن از دیگر همکاران که آنها نیز همزمان با این دوستان بازنشسته شدند، موجب رنجیدگی و تعجب گردید. چگونه میتوان یکپارچه بود وقتی که بین خودمان اختلاف میگذاریم؟ مطرح کردن مواردی مثل بودجه هر اداره و دوری راه ، بهانه هایی هستند که میدانیم با حداقل هماهنگی با سایر فرودگاهها (ولو در شهرستان ها)میتوان آنها را بر طرف کردو از این همکاران نیز دعوت نمود.(حتی از دوستان بازنشسته در فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد که در نزدیکی ستاد هستند نیز دعوت نشد).
اینکه برای این عزیزان در واحد کاری خودشان مراسم داخلی گرفته شود کجا و آنکه بطور رسمی و در حضور سایر همکاران در اداره کل طی مراسم ویژه معرفی وقدردانی شوند کجا؟
اکنون که بیش از هر زمان دیگردر اداره کل، وجود صمیمیت و رفاقت بین حوزه محترم مدیریت و مسؤلین گرامی و پرسنل عزیز الکترونیک حس میشود انشاءالله تفکر شهروند درجه ۱ و درجه ۲ که میراث ناخوشایند مدیران پیشین بوده وجود نداشته باشد و به عمل الکترونیک یک پارچه باشد .



ارادتمند کلیه مهندسین متخصص الکترونیک هواپیمایی
محسن قشقایی دوره ۲۰ الکترونیک

کامند شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:20

http://upload.tehran98.com/img1/u9trniysem913j9ctan.gif

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد