نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

نــــَـــوَدِ الکترونیکِ هواپیمایی

این وبلاگ محل تبادل نظر همکاران پر تلاش عرصه الکترونیک هواپیمایی می باشد

تکرار یک " یادداشت "

با عرض پوزش از تکرار یک " یادداشت " ، به جهت اینکه در ابتدای هر سال مسائل مربوط به واریزی هزینه سفر یا همان بلیط های تخفیف دار سابق (که خدا رحمتشان کناد !) مطرح می باشد ، لازم دانستیم که این "یادداشت" را مجددا در صدر قرار دهیم .


- - - - - - - - - - - - - - - -  - - - -- - - -  - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - - - -  - -- 



بلیط هایی که بر باد رفت !


    

                                 


          در سال 1387 ، در زمان تصدی آقای "مومنی رخ " در سِمَت معاونت عملیات ، سهمیه بلیط کارمندان به صورت نقدی ، تغییر یافت . این تغییر  با یک رای گیری و نظر خواهی نیز توام بود که به گفته آقایان " رای اکثریت این بود". نتیجه آن نظر خواهی قطعا ناشی از رفتار نا شایست و تحقیر آمیز آژانس "عصر هدی " بود که بدلیل عدم نظارت و بی کفایتی مسئولین ، هر رفتاری که میخواست با کارمندان شرکت فرودگاه ها می کرد . از آنجاییکه مدیر این آژانس از مسئولین سابق شرکت فرودگاه ها بود ، تمام شکایات و دعاوی همکاران به واسطه چرب کردن سبیل همکاران سابق خود ( که اکنون در سمت مسئولین قرار گرفته اند )  ، رسما بدون جواب می ماند . این امر که به وضوح قابل لمس بود ، بطوریکه یک "دخترکو آژانسی" پس از شنیدن جمله " از طرف شرکت فرودگاه ها نامه دارم " ، لحن صحبتش کاملا تحقیر آمیز می شد و بعد از آن بود که تازه پاس کاری ها آغاز می گردید . از نگه داشتن نامه بمدت حداقل سه ماه تا مراجعه برای دریافت مبلغ بلیط فقط در یک روز خاص هفته ، اهانت هایی بود که می توان به قدرت گفت باعث گردید که آن نظر خواهی برای پرداخت هزینه بلیط این نتیجه را به همراه داشته باشد .

      در دو سال اول اجرای این روند ، مبلغ تخصیص داده شده به این موضوع تقریبا معادل همان مبلغ بلیط ها بود ولیکن در چند سال اخیر ، با افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند مرحله ، پرداختی شرکت به کارمندان همان مقدار اولیه بوده و هیچ افزایشی در آن دیده نشده است . با یک حساب سر انگشتی :

یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیرید ، با قیمت فعلی بلیط هواپیما در یک مسیر پر رفت و آمد  (مثلا) تهران - کیش - تهران

103,100 * 2(رفت و برگشت) * 5(نفر) = 1,031,000 تومان

حالا اگه اون ضرر و زیان بلیط رو هم ازش ( حداکثر 10 درصد ) کم کنیم، میشه : 927,900 تومان

با این مبلغی که الان با کسر 10 درصد مالیات به این شخص میدهند یعنی  450,000 تومان

یعنی این آقایون دارند حدودا ، در هرسال و حداقل 477,900 تومان (بالغ بر چهارصد و هفتاد و هشت هزار تومان) از حقمان را بُـــریدند و به ما نمی دهند .

این آقایان باید هم خوشحال باشند و کلی سر همه منت بگذارند و با کمال وقاحت بگویند که :  ما پیگیر مسایل رفاهی شما هستیم و مشکلات مالی شما را دنبال میکنیم.

           شایان ذکر است که این مبلغ پرداختی با عنوان کمک هزینه سفر پرداخت میشود . آیتمی که به کارمندان شاغل در ادارات دولتی دیگر از جمله : پست و برق و گاز و مخابرات و حتی بانک ها نیز پرداخت می گردد.

پس در یک کلام می توان گفت که در شرکت فرودگاه های کشور چیزی به عنوان سهمیه بلیط هواپیما نداریم  و سهمیه های قبلی نیز با مساعدت  آقایون بر باد رفت !


مراجع : سایت خبری خبر آنلاین

           اخبار ویژه خبرآنلاین


لینک اصلی این "یادداشت"

نظرات 5 + ارسال نظر
آقا دکتر سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 14:24

من خودم روز ملاقات مستقیم با مدیر عامل شرکت ، رفتم پیش یزدانی و راجع به این موضوع صحبت کردم ف اولش ایشان شروع کرد به شوخی و مزاح که با کمی تندی لحن من موضوع کمی جدی شد و در پایان اعلام کرد که امسال هزینه سفر رو ب اساس قیمت بلیط "تهران - مشهد" در نظر بگیرند. چند بار خواستم جهت پیگیری این موضوع مجددا با ایشان ملاقات داشته باشم که هنوز میسر نشده

گل سرخو سفید سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:59 http://oiix.blogfa.com

آقای ادمین یک سری مسایل تنها برای الکترونیک است یا تنها برای فنی یا مراقبت پرواز یا اصلا برای اداریهاست که قصه اش جداست ولی به دید من. تنها وجه مشترک مالی بین اوحاد همین بهرهوری. معاش. پول بلیط. هزینه سوخت. حق مسکن. ایاب و ذهاب و مانند اینهاست که در وبلاگ خودم. با تاپیک حقوق بر باد رفته من گل سرخو سفید به عنوان یکی از پنجهزار پرسنل شرکت است.
oiix.blogfa.com

امین - الکترونیکی دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:33

متن درج شده از سر دبیر کاملا صحیح و مورد تایید همه پرسنل شرکت میباشد.... ولی به نظر بنده در قبال گرفتن این تصمیمات که باعث اینطور به باد رفتن حق و حقوق ما کارمندها میشود گرفتن یکسری امتیازات برای آن شخصی ایست که این بلاها را بر سر ما می آورد ... حالا باید ببینیم که این شخص کی بوده و آیا مابه و التفاوت آن هنوز به جیب کسی می رود یا نه ... مثل همین پولی که بابت صندوق کارکنان دولت از ما کم میشود است...که هنوز مشخص نیست از این پولها در کجا استفاده میشود و سود آن کجا مصرف ویا به جیب چه شخصی میرود ....در صورتی که ادارات دیگر آن را در جاهایی سرمایه گذاری کرده و سود آن را بین کارکنان تقسیم کرده و در بازنشستگی دو برابر آن را به شخص کارمند میدهند ..... ما را از شناختن حق و حقوقمان دور نگه داشته اند

گل سرخو سفید شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:27 http://oiix.blogfa.com/

خدمت همه همکاران که در همین تاپیک بلیط کامنت داده اند. بگویم که تا سیستم. ارباب رعیتی و خان و خانبازی باشد همین آش و همین کاسه است. پارسال. با افتخار. کسی از جامعه متخصصین مراقبت پرواز آمد و در راه من را دید و با خوشحالی بسیار گفت که بالاخره موفق شدم که قانون مجلس را تصویب کنم که پول پنج در صد بلیط هواپیما به جیب شرکت فرودگاههای کشور برود. همین الآن هم از مجلس میآیم. به او پاسخ ندادم ولی اینک که گذشت زمان است میبینیم که پول این پنج درصد تنها به جیب شخص اول شرکت و دیگر همپیاله های اوست. چه مراقبت چه دیگر اوحاد دیگر. باید شکست گروهی را پذیر کنیم. چون اصلا منهای خود مدیران و دارو دسته های آنها. از بقیه پرسنل شرکت. 1% از پرسنل شرکت جوری فکر میکنند و 99% پرسنل دیگر شرکت. جوری دیگر فکر میکنند.

مخلص یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:59

ما که اون موقع زمزمه پول بلیط بود هی میگفتیم بلیط بهتره ولی اگه پول بگیریم بعدا دبه در میارن ولی کسی گوش نمیداد باعث و بانی اینم مومنی رخ بود الان میبینن چطوری سرمون کلاه رفته راهش اینه که اعتراض کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد